رژیم غذایی سالم برای سگ

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، نیازهای تغذیه ای برای سگ ها بر اساس نژاد، اندازه، سن و سلامت متفاوت است. از دامپزشک خود بخواهید بهترین غذا را برای توله سگ شما توصیه کند. اما هنگام پر کردن ظرف سگ خود می توانید چند دستورالعمل کلی را نیز در نظر داشته باشید.

غذای تجاری سگ

اما غذای تجاری سگ طوری طراحی شده است که تمام نیازهای غذایی سگ را برآورده کند. اکثر محصولات دارای گوشت، غلات، سبزیجات، میوه و ویتامین هستند. کالج آمریکایی تغذیه دامپزشکی می گوید غذاهای تجاری گزینه های ایمن و سالم برای تغذیه حیوانات خانگی هستند.

حتماً غذایی را انتخاب کنید که برای سگ شما مناسب است. توله سگ، باردار یا شیرده یا بزرگسال. همچنین غذاهایی وجود دارند که برای تمام مراحل تایید شده اند.

وقتی صحبت از غذای مرطوب یا خشک می شود، هر دو می توانند فوایدی داشته باشند. اعتقاد بر این است که غذای خشک برای دندان سگ بهتر است. کلاین می گوید که غذای مرطوب رطوبت بیشتری را فراهم می کند، که مخصوصا برای سگ هایی که آب زیادی نمی نوشند مفید است.

چند وقت یکبار؟

طبق گفته AKC، توله سگ های 6 ماهه و کوچکتر باید سه تا چهار بار در روز غذا بخورند. در 6 ماهگی، آنها می توانند دو بار در روز غذا بخورند. هنگامی که توله ها بالغ شدند، بسته به میزان ورزش، می توانند یک یا دو وعده در روز بخورند. بهترین راه برای دانستن اینکه چه چیزی برای سگ شما مناسب است؟ با دامپزشک خود چک کنید. می‌توانید از دستورالعمل‌های اندازه سرو روی بسته‌بندی غذای سگتان شروع کنید. اما دامپزشک شما می تواند بهترین مقدار را با توجه به سن، نژاد و سطح فعالیت خود مشخص کند. 

بزرگ‌ترین کاری که صاحبان حیوانات خانگی در مورد غذا دادن به سگ‌ها مرتکب اشتباه می‌شوند این است که بیش از حد به آنها غذا می‌دهند. تغذیه به مقدار مناسب و انواع مناسب غذا برای حفظ وزن مناسب حیوان بسیار مهم است.

آیا سگ می تواند گیاهخوار باشد؟

از آنجایی که همه سبزیجات بی خطر نیستند، برای اینکه سگ شما گیاهخوار شود کمی کار نیاز است. سگ‌ها مانند انسان‌ها به یک رژیم غذایی متعادل نیاز دارند، بنابراین باید به دنبال منابع پروتئینی غیر از گوشت باشید تا به آنها بدهید.

برای تغذیه یک سگ با رژیم گیاه‌خواری، تحقیقات، برنامه‌ریزی و کار زیادی لازم است تا آن را به رژیم غذایی تبدیل کنیم که تغذیه و تعادل مورد نیاز سگ برای رشد را فراهم کند. ایجاد یک رژیم گیاهخواری که تمام مواد مغذی مورد نیاز سگ را فراهم کند، می تواند دشوار باشد.

اگرچه غذاهایی در بشقاب شما وجود دارد که می توانید به سگ بدهید، اما باید مراقب باشید. FDA هشدار می دهد که شکلات، غذاهای چرب، استخوان مرغ، غذاهای کپک زده، تنقلات شور و گوشت خام برای حیوانات خانگی خوب نیستند. همچنین، باید از خوردن غذاهایی مانند انگور، کشمش و پیاز خودداری کنید.

اگر از روی میز به توله سگ خود غذا می دهید، مراقب مقداری که می دهید باشید. 

در صورت مشکل در تغذیه و رژیم غذایی سالم برای سگ خود حتماً با دامپزشک مشورت کنید.