کیسه ی، گونه همستر

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، همه همسترها دارای کیسه گونه هستند. این جیب های بزرگ تخلیه مخاط دهان هستند و می توانند تا شانه های همستر کشیده شوند.

هدف اولیه کیسه ها حمل غذا از مکانی به مکان دیگر است. در طبیعت، همسترها از گونه های خود برای بازگرداندن غذا به لانه های خود استفاده می کنند. این عادت منجر به نام آنها شد که تقریباً در گویش محلی عربی به «آقای کیسه‌های زینتی» ترجمه می‌شود.

همستر مانند سایر حیوانات دارای دو گونه است. گاهی هر دو گونه‌شان را پر می‌کنند و گاهی فقط یک طرفشان را با غذا پر می‌کنند. برای همسترها طبیعی است که غذای خود را از طریق گونه های خود به اطراف یا به رختخواب خود برگردانند. آنها اغلب به خوردن ادامه می دهند، حتی پس از پر کردن کیسه های گونه خود. همستر ماده حتی ممکن است نوزادان خود را در کیسه های گونه خود حمل یا پنهان کنند.

بیماری های گونه همستر

به طور کلی، گونه های همستر بدون شک زیباترین قسمت های یک همستر هستند. با این حال، این قسمت از بدن همستر مستعد ابتلا به چند بیماری است. با آگاهی از مشکلات احتمالی، می توانید از بسیاری از مشکلات آینده با همستر حیوان خانگی خود جلوگیری کنید.

آبسه ها

آبسه کیسه گونه معمولا در همسترهای خانگی دیده می شود. اینها عفونت های موضعی هستند که باعث تجمع چرک در کیسه گونه می شوند و می توانند به سرعت به بقیه بدن سرایت کنند.

این اغلب توسط یک دامپزشک حیوانات عجیب و غریب با آنتی بیوتیک ها و گاهی اوقات تمیز کردن خوب کیسه گونه درمان می شود. بدون درمان، عفونت دردناک می شود و باعث می شود همستر شما غذا نخورد و عفونت ممکن است به بقیه دهان و در نهایت جریان خون گسترش یابد.

آبسه ها به چند دلیل رایج ایجاد می شوند:

وقتی همستر شما سعی می کند چیزی تیز را در دهانش بگذارد.

اگر همستر صورت خود را بر روی چیزی در قفس فرو کند و باعث بریدگی یا سوراخ شود.

هنگامی که یک دندان بیش از حد رشد کرده به گونه بیرون زده است.

تومورها

تومورهای کیسه گونه یکی دیگر از مشکلات رایج در همسترهای خانگی است. تومورها معمولاً سرطانی هستند و معمولاً فقط یکی از کیسه ها را تحت تأثیر قرار می دهند. آنها می توانند به کل بافت کیسه گونه نفوذ کنند که تا شانه های آنها کشیده می شود.

تومورهای کیسه ای معمولا سفت هستند و حس متفاوتی نسبت به کیسه پر از غذا دارند. این تومورها (معمولاً کارسینوم های سلول سنگفرشی) پیش آگهی بدی به همستر شما می دهند و حذف کامل آنها اگر غیرممکن نباشد، دشوار است و در عین حال به همستر شما اجازه می دهد تا به طور طبیعی غذا بخورد.

انحراف

انحراف کیسه گونه بسیار نادر است اما رخ می دهد. Eversion زمانی است که کیسه گونه از دهان خارج می شود. یک برآمدگی صورتی در گوشه دهان خواهید دید و همستر شما ممکن است در خوردن مشکل داشته باشد.

تاثیرات

نهفتگی کیسه گونه یکی دیگر از مشکلات نادر است اما با این وجود در مواردی دیده می شود. گاهی اوقات تکه های بزرگ غذا در کیسه گونه همستر کوچک شما فرو می رود و همستر شما نمی تواند آنها را بیرون بیاورد. اگر نهفتگی تمیز نشود، زمانی که غذا یا ذرات غذا در کیسه شروع به پوسیدگی کنند، ممکن است عفونی یا آبسه شود.

معمولاً همسترها مشکلی در انتقال غذا به داخل و خارج از دهان خود ندارند. با این حال، اگر همستر شما یک کیسه بزرگ برای مدت طولانی دارد، باید از این موضوع آگاه باشید.

در صورت مشاهده هرکدام از این علائم حتماً با دامپزشک خود تماس بگیرید.

مشکلات دندان های همستر