زبان بدن گربه

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، یادگیری تفسیر زبان بدن گربه سانان ما را قادر می سازد تا از فاجعه جلوگیری کرده و پیوند خود را تقویت کنیم. گربه ها روشی پیشرفته برای برقراری ارتباط بین خود و انسان ها با استفاده از بدن، دم و ویژگی های صورت خود دارند. هر پلک زدن، تکان دادن و تلنگر معنایی از "من خوبم، تو خوب هستی" تا "برگشت، منفجر!" به "محبت، مال شما."

از جمله برجسته ترین قسمت های بدن گربه، گوی های بینایی هستند. بیایید احساسات پنهان در پنجره های روح، چشم ها را رمزگشایی کنیم.

چشم های مسمر

چشم‌های گربه‌تان چه آبی، سبز یا طلایی، گرد، بیضی یا بادامی شکل باشند، احساسات را از طریق تغییرات فیزیولوژیکی در اندازه مردمک و موقعیت پلک‌ها منتقل می‌کنند. مردمک های یک گربه می توانند تا باریک ترین شکاف ها کوچک شوند یا به حوضچه های سیاه تبدیل شوند. پلک ها ممکن است به طور کامل باز، تا حدی بسته یا به صورت چشمک کشیده شوند.

علل این تغییرات ممکن است برانگیختگی عاطفی مانند ترس، پرخاشگری، لذت، یا هیجان، یا محیطی، مانند تغییر سطح نور محیط باشد. مانند یک فیلم صامت به آن فکر کنید: سیستم عصبی خودمختار کارگردان است، مردمک نقش اصلی را بازی می کند، پلک یک شخصیت مکمل است، در حالی که سایر ویژگی های صورت، بدن و دم بقیه بازیگران را تشکیل می دهند. محیط اطراف صحنه را تنظیم می کند.

چشمان کاملا باز

چشمان هشیار و کاملا باز نشانه اعتماد است. در احوالپرسی دوستانه، مردمک ها در حالت عادی گشاد هستند. پلک ها ممکن است براق، ابروها نرم باشند و گربه ممکن است گونه ها را مالش دهد. این را به عنوان نشانه عشق و اعتماد بپذیرید.

خیره بدون پلک

هنگامی که گربه شروع به نشان دادن علاقه می کند، چشم ها مستقیم تر با یک خیره بدون پلک به شی، شخص یا حیوان مورد علاقه نگاه می کنند و مردمک ها کمی گشاد می شوند. پیام کلی این است: "می دانم که شما آنجا هستید و من نمی خواهم دعوا کنید." اما خیره بدون پلک زدن نیز یک مگافون ارتباطی برای گربه‌های تهاجمی به دشمنان است. این یک پیام کنترلی مهم در خانواده های چند گربه ای با منابع محدود مانند غذا، آب، جعبه زباله، اسباب بازی ها و قلمرو است. مردم اغلب نشانه را به دلیل ظرافت از دست می دهند.

خیره مستقیم

خیره شدن مستقیم به زبان گربه سانان تهدیدآمیز و نشانه درگیری است. مردمک چشم یک گربه تهاجمی ممکن است خطی حیا گشاد شده باشد. پلک های نازک از چشم ها در برابر آسیب های احتمالی محافظت می کند. در حالت تهاجم تدافعی، مردمک ها گشاد شده و ابروها درهم می شوند. از تعامل با این گربه خودداری کنید. اگر با گربه خاصی آشنا نیستید، با عدم تماس مستقیم چشمی از خطر آسیب دیدن جلوگیری کنید.

درد

گربه‌ها وقتی صحبت از درد می‌شود، چهره پوکری می شوند، اما چشم‌ها می‌توانند نشان دهنده درد در بدن گربه باشند. وقتی یک گربه درد بدن را تجربه می کند، مردمک ها گشاد می شوند. گربه‌ای که چشم درد را تجربه می‌کند، بسته به آسیب یا بیماری زمینه‌ای، ممکن است مردمک‌هایی گشاد یا منقبض داشته باشد. چشمک زدن نیز نشان دهنده درد در بدن یا چشم است. چشم های خونی نیز ممکن است نشانه درد باشد.

پلک زدن آهسته چشم

پلک زدن آهسته چشم بیانگر عشق و اعتماد است. چشم ها، پلک ها تا حدی بسته، ظاهری خواب آلود و رویایی دارند، گویی گربه ها در حالت خماری هستند. اگر شما در حال مشاهده یک پلک زدن آهسته هستید، نشان دادن محبت را با یک پلک آهسته متقابل برگردانید تا عشق را به اشتراک بگذارید.

زبان بدن گربه ها اغلب گیج کننده و گاهی متناقض است. از آنجایی که گربه‌های ما نمی‌توانند به صورت شفاهی احساسات خود را به ما بیان کنند، باید زبان بدن آن‌ها را بشناسیم، شرایط اطراف را در نظر بگیریم و خصلت‌های هر فرد را بشناسیم.