محصولات حیوانات خانگی که دنیا را شگفت زده میکنند!!!

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک" ، ارزیابی های صورت پذیرفته حاکی از آن دارد که طی یک سال گذشته ، بازار مکمل های حاوی کانابیدول (CBD ) برای حیوانات خانگی از سی میلیون دلار به بیش از 300 میلیون دلار افزایش یافته است.
از سوی دیگر ، با توجه به عدم نظارت کافی بر فروش محصولاتی از این دست ، انتظار میرود تا بازار فوق بزرگتر از رقم اعلام شده باشد.
لومیس بر این باور است که علارغم تلاش های بسیار سازمان هایی چون FDA برای کنترل بازار این محصول ، استفاده از آن در طب حیوانات خانگی نیز همانند پزشکی با رشدی خارق العاده همراه بوده است.

 
اخیرا تقاضا برای محصولات حیوانات خانگی با فن آوری بالا با افزایش چشمگیری همراه بوده است. رشد یاد شده به ویژه در دو حوزه تمرکز بیشتری از خود نشان داده است. نخست روش های آزمایشگاهی مبتنی بر DNA و سپس ابزارهای سنجش شرایط جسمانی این حیوانات ( FitBit ) . ابزارهایی از این دست توانایی آن را دارند تا داده هایی را جمع آوری نموده و به سیستمهای درمانی دامپزشکی ارسال نمایند. کارشناسان معتقدند که این ابزارها بازتابی از تجهیزات مشابه در بازار مصرف انسانها بوده و حجمی 491 میلیون دلاری را در اختیار بگیرند.
این تحلیلگر ارشد بازار حیوانات خانگی در پایان گفت : "افزایش نقش حیوانات خانگی در زندگی بشر طی سال 2020 افزایشی بی سابقه داشته است و بسیاری از شهروندان به دلیل لزوم حضور در منازل خود به دنبال پاندمی بیماری COVID-19 زمان بیشتری را با این موجودات سپری می کنند و از این رو ، استقبال از محصولات مرتبط با آنها افزایش یافته است. فرصتی که بایستی به خوبی از آن استفاده نمود."