ورزش زمستانی برای سگ ها

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، هنگامی که برف شروع به چرخیدن می کند یا یخ تشکیل می شود، بسیاری از خانواده ها در مورد نحوه ورزش یا ایمنی سگ های کوچک یا کوتاه قد خود دچار مشکل می شوند. ممکن است کمی خلاقیت نیاز داشته باشد، اما شما می توانید سگ های خود را هم از نظر جسمی و هم از نظر ذهنی در تمام طول سال ورزش دهید! در اینجا چند پیشنهاد وجود دارد.

بیرون از خانه

به دنبال مسیرهای بیل‌دار و پاک‌شده باشید که حیوانات خانگی‌تان بتوانند در آن راه بروند. اگر پیاده روی روزانه شما در کنار جاده ها، پیاده روها یا مسیرهای درمان شده در پارک ها انجام می شود، باید برای سگ خود چکمه هایی در نظر بگیرید. برخی از زمین های یخ زده می تواند برای سگ ها دردناک یا سمی باشد. یکی دو جفت را تهیه کنید تا بتوانید از یکی استفاده کنید در حالی که دیگری خشک می شود. اگر سگ شما مصمم است که کفش نپوشد، مطمئن شوید که پنجه های او را هر بار بعد از پیاده روی بشویید و خشک کنید. همچنین می توانید قبل از پیاده روی، پوشش های محافظی مانند Musher's Secret را روی پنجه ها قرار دهید.

خز را فراموش نکنید! سگ‌های کوچک به‌راحتی سردشان می‌شود، مخصوصاً اگر کت موی کوتاهی داشته باشند. یک ژاکت گرم و ضد آب برایش تهیه کنید. 

سرگرمی در حیاط شما

هنگامی که رانش برف مانع از فعالیت طبیعی سگ شما در حیاط خانه شما می شود، به یک پیچ و خم پر از برف فکر کنید. می‌توانید خلاق باشید و مکان‌های استراحت، یک پیچ و خم واقعی را برنامه‌ریزی کنید، یا به سادگی برای دویدن به یک میدان مسابقه بروید.

اگر سگ بزرگی دارید، او می تواند به شما کمک کند مسیری را برای سگ های کوتاه تر باز کنید. شما هم می توانید این کار را به تنهایی انجام دهید، اما اگر سگ بزرگ شما بتواند کمک کند، سرگرم کننده تر است. 

در داخل خانه

مزیت سگ های کوچک این است که به راحتی می تواند در داخل خانه ورزش کند. اکثر خانه ها دارای یک راهرو هستند که می توانید از آن برای ورزش استفاده کنید. اگر فرش نشده است، چند فرش  ضد لغزش را زمین بگذارید تا سگ شما سر نخورد.

سپس یک اسباب بازی پرتاب کنید یا یک توپ را بغلتانید. با راه اندازی راهرو، سگ شما به شما باز می گردد. اگر او یک رتریور نیست، به سادگی خوراکی هایی را برای او پرتاب کنید تا پیدا کند. فقط آن غذاها را در کمک هزینه غذایی روزانه او در نظر بگیرید! اگر کمکی دارید، می توانید هر کدام در یک انتهای راهرو بنشینید و سگ خود را صدا کنید.

به بوییدن فکر کنید

سگ ها عاشق بازی های بویایی هستند. بو کردن یک فعالیت طبیعی برای همه سگ ها است و ورزش ذهنی و همچنین فیزیکی را فراهم می کند.

ممکن است بخواهید تمرین عطرسازی را با روغن هایی (انیسون، توس و میخک) که برای مسابقه استفاده می شود، امتحان کنید، اما می توانید این بازی ها را به سادگی با پنهان کردن یک اسباب بازی یا خوراکی برای سگ خود انجام دهید. سگ ها به سرعت وارد روح این بازی ها می شوند. پازل های غذایی همیشه سرگرم کننده هستند.

تهویه

این همچنین زمان خوبی برای بیرون آوردن توپ تعادل، "بادام زمینی" و سایر تجهیزات تناسب اندام است که ممکن است داشته باشید. انجام برخی از تمرینات تهویه در داخل با یک سگ کوچک آسان است. چیزهای ساده ای مانند قرار دادن پنجه های جلوی سگ شما روی کاسه ای وارونه در حالی که او در اطراف آن حرکت می کند به آگاهی از قسمت عقب کمک می کند و هم بر بدن و هم مغز سگ شما کار می کند.

ترفندها

ترفندها سرگرم کننده هستند و به راحتی در داخل خانه انجام می شوند. بسیاری از ترفندها همچنین می توانند به بهبود بخشی از بدن سگ شما کمک کنند، مانند "نشستن" برای قدرت و تعادل اصلی. می‌توانید کتاب‌ها، فیلم‌ها و کلاس‌های آنلاین آموزشی بسیار خوبی را پیدا کنید که از تکنیک‌های تقویت مثبت استفاده می‌کنند.

برای سرگرم کردن سگ خود همیشه یک راه است تا می توانیم به آنها اهمیت دهیم.