آیا گربه شما بیرون ظرف خاک ادرار و مدفوع می کند؟

اگر گربه ی شما در ظرف خاکش مدفوع یا ادرار نمی کند یا که بر روی مدفوعش را با خاک نمی پوشاند ، اجازه دهید در این مقاله به شما بگوییم که در مورد آن چه کاری می توانید انجام دهید.

آموزش بچه گربه:

آموزش عادت‌های مربوط به ظرف خاک به بچه گربه‌تان بهترین راه برای جلوگیری از اتفاقات احتمالی است. با این کار شما مطمئن می‌شوید که گربه ی شما آگاه است کجا مدفوع کند و چگونه از ظرف خاکش استفاده کند. گربه شما در کودکی برای آموزش دیدن بسیار منعطف است و می‌توانید از مواردی مانند تشویقی ها و آموزش با کلیک برای تقویت مثبت عادات مربوط به ظرف خاکشان استفاده کنید.

استرس را کاهش دهید :
گربه‌های دارای استرس معمولا عملکرد مطلوبی ندارند. گربه‌های دارای استرس‌ از چشم دیگران پنهان می‌شوند، و در مکانی غیر ظرف خاکشان سریع مدفوع می‌کنند. گربه ها بدون اینکه فکر کنند نیازی به پوشاندن مدفوعشان باشد این اقدام را انجام می دهند زیرا می‌خواهند خود را از یک موقعیت استرس‌زا دور کنند. متوجه شوید که چه چیزی باعث رفتار نامنظم گربه شما می شود، آیا به علت حضور گربه دیگری می باشد؟ چیز جدیدی به محیط خانه شما اضافه شده است؟. در نتیجه استرس آنها را کاهش دهید و عادات روزانه آنها باید به حالت عادی بازگردد.

بهینه سازی امکانات بستر:

همانطور که اشاره کردیم، گربه ها ظرف خاک خصوصی خود را ترجیح می دهند. اگر نمی‌توانید قسمت آرامی از خانه خود را برای ظرف خاک جدا کنید، آن‌ها را در اتاق خود قرار دهید و یا برای آن‌ها ظرف خاک های دربسته‌ای که دارای ورودی در چرخان هستند تعبیه کنید. هر چه منطقه مدفوع کردنشان خصوصی تر باشد، گربه شما از استفاده از آن خوشحال تر و راحت تر خواهد بود. به علاوه، یک ظرف خاک سرپوش دار باعث کاهش پخش شدن آلودگی می شود!

با یک دامپزشک مشورت کنید :

در مورد رفتار عجیب گربه ها، دامپزشکان توصیه های خوبی دارند. عادات مدفوع کردن در ظرف خاک و پوشاندن آن، یکی از رایج ترین موضوعاتی است که از دامپزشکان سؤال می شود . اگر معاینه سالیانه گربه شما به زودی انجام می شود، مشورت تلفنی با دامپزشک برای دریافت توصیه یا پیشنهادات آنها برای ارائه یک تجربه اصولی در خصوص مدفوع و ادرار کردن گربه شما، ضرری ندارد.