واکسیناسیون ما را به هم نزدیکتر میکند!

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک" ، هدف از نامگذاری این هفته ، ترویج بهره گیری از واکسن ها برای محافظت افراد در هر سنی در برابر بیماری ها است. ایمن سازی ، سالیانه جان میلیون ها انسان را نجات می دهد و به عنوان یکی از موفق ترین اقدامات بهداشتی در جهان شناخته میشود. با این حال ارزیابی های صورت پذیرفته حاکی از آن دارد که بیش از 20 میلیون کودک در جهان واکسن های مورد نیاز خود را دریافت نمی کنند و بسیاری از آنها نیز واکسن های حیاتی خود را در دوران بلوغ ، بزرگسالی و کهنسالی از دست می دهند.
هفته جهانی ایمن سازی در سال 2021 با شعار "واکسن ما را به هم نزدیکتر میکند" نامگذاری شده است. کارشناسان بر این باورند که استفاده از این شعار و اصرار بر ایمن سازی مردم جهان و اهمیت واکسن قادر خواهد بود تا بهبود سلامتی همه افراد در نقاط مختلف جهان را ارتقا دهد.

 
سازمان جهانی بهداشت بر این باور است که گرچه بشر در تلاش است تا با استفاده از واکسناسیون در برابر بیماری COVID-19 به ایمنی دست یابد با این حال ، بسیاری از کودکان در طی پاندمی اخیر واکسینه نشده اند و این موضوع میتواند تهدیدی جدی برای ما طی سالهای آینده باشد. در این مسیر ، انتشار سریع اطلاعات غلط پیرامون موضوع واکسیناسیون به تهدیدهایی از این دست می افزاید.
برای بیش از 200 سال ، واکسن ها ما را در برابر آن دسته از بیماری هایی که زندگی بشر را تهدید میکردند حفاظت نموده است. بشر با کمک ایمنی به دست آمده از این محصولات ، طی سالهای گذشته پیشرفت های چشمگیری کرده است.
در نهایت ، به نظر میرسد تا سرمایه گذاری و تحقیقات جدید رویکردهای پیشگامانه ایی را برای ما در زمینه تولید واکسن ایجاد کرده و علم ایمن سازی را برای همیشه دچار تغییراتی شگرف خواهد نمود و ما را به آینده ایی سالم تر رهنمون می سازد.