چرا آب مخزن لاک پشت من سبز می شود؟

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، هر زمان که با آب آکواریوم مشکل دارید (آب کدر یا بدبو، یا سطوح بالای آمونیاک یا نیترات)، اولین چیزهایی که باید ارزیابی کنید اندازه مخزن و روش های فیلتراسیون شما است.

شرایطی که جلبک ها رشد می کند 

جلبک ها در مخازن لاک پشت ها به خوبی رشد می کنند زیرا پسماندهایی که لاک پشت ها تولید می کنند، به عنوان مواد مغذی برای رشد جلبک ها عمل می کنند. اول، مطمئن شوید که لاک پشت در یک مخزن به اندازه کافی بزرگ قرار دارد. یک مخزن بسیار کوچک می تواند منجر به تولید مواد زائد شود که غلظت بالایی دارند و برای رشد جلبک هاعالی هستند. این بدان معناست که یک لاک پشت بالغ به مخزن بزرگتر از 100 گالن نیاز دارد. اگر مخزن خیلی کوچک باشد، حفظ کیفیت آب بسیار دشوارتر خواهد بود و سلامت و رفاه لاک پشت شما در خطر خواهد بود.

پیدا کردن فیلتر مناسب 

پیدا کردن یک فیلتر بسیار قدرتمند مرحله بعدی است. فروشگاه حیوانات خانگی می تواند به شما در انتخاب یکی از این فیلتر ها کمک کند. تغذیه لاک پشت در یک ظرف جداگانه نیز می تواند به کاهش مقدار پسماند  تولیدی در آب که می تواند منجر به رشد جلبک ها شود، کمک کند. وقتی فیلتر را تمیز می‌کنید، آن را ضدعفونی نکنید یا از آب بسیار داغ برای تمیز کردن آن استفاده نکنید، زیرا نباید باکتری‌های مفیدی را که در آن نگهداری می‌شود از بین ببرید. باکتری مفید موجود در فیلتر  برای تجزیه مواد زائد لاک پشت ها مورد نیاز است.

روشنایی مخزن

مطمئن شوید که چراغ های مخزن لاک پشت شما برای مدت طولانی روشن نیست. چراغ ها باید 12 ساعت یا بیشتر در روز روشن باشند. اگر مدت زمان طولانی تری داشته باشند، ممکن است به رشد جلبک ها کمک کنند . از طرف دیگر نور را به شدت کاهش ندهید ، زیرا لاکپشت شما برای حفظ سلامتش ، به نور مناسب نیاز دارد .

کیفیت آب

تمیز نگه داشتن مخزن برای کیفیت آب حیاتی است و به حذف جلبک ها کمک می کند. به خاطر داشته باشید که ممکن است همیشه مقداری جلبک در مخزن وجود داشته باشد و شاید حتی روی پوسته لاک پشت شما . پس تلاش برای حذف کامل جلبک ها بیهوده و غیر ضروری است. هدف این است که جلبک ها را تحت کنترل نگه دارید، اما مهمتر از آن، مطمئن شوید که کیفیت آب خوب است.

به یاد داشته باشید که لاک پشت ها هم مراقبت های لازم به خود را دارند و در صورت رسیدگی نکردن به آنها ممکن است با بیماریهای مربوط به لاک در گیر شوند و یا اینکه بمیرند.