راهکارهای عملی در تغذیه سگها

جری کلاین، دامپزشک ارشد AKC بر این باور است که نیازهای تغذیه ای برای سگ ها بر اساس نژاد، اندازه، سن و سلامت متفاوت است.

اگرچه فرموله ساختن بهترین غذا برای سگها بایستی توسط دامپزشکان متبحر صورت پذیرد با این حال، میتوانید برخی دستورالعمل های کلی را نیز در نظر داشته باشید.

 

غذای تجاری سگ

غذاهای تجاری سگ به نحوی طراحی شده اند که تمامی نیازهای غذایی این حیوانات را برآورده کنند.

اکثر محصولات دارای گوشت، غلات، سبزیجات، میوه و ویتامین هستند. از اینرو بسیاری از این غذاهای تجاری گزینه های ایمن و سالمی برای تغذیه حیوانات خانگی محسوب میشوند.

شما باید حتما غذایی را انتخاب نمائید که مخصوص سن و نژاد سگ شما طراحی و ساخته شده اند.

بسیاری از متخصصین بر این باورند که غذاهای خشک میتواند به بهبود سلامت دهان و دندان این حیوانات کمک نماید. از سوی دیگر غذای مرطوب رطوبت بیشتری را برای این حیوانات فراهم می سازد و از این رو به خصوص برای سگ هایی که آب زیادی نمی نوشند مفید است.

بر اساس نظر کارشناسان و متخصصین، توله سگ های 6 ماهه و کوچکتر باید سه تا چهار بار در روز غذا بخورند. در 6 ماهگی، آنها می توانند دو بار در روز غذا بخورند و هنگامی که توله ها بالغ شدند، بسته به میزان فعالیت، می توانند یک یا دو وعده در روز بخورند.

ارزیابی های صورت پذیرفته حاکی از آن دارد که بزرگ ترین اشتباه صاحبان حیوانات خانگی، تغذیه بیش از اندازه این موجودات است.

 

آیا سگ می تواند گیاهخوار باشد؟

از آنجایی که تمامی سبزیجات بی خطر نیستند، برای آن که سگ شما گیاهخوار شود بایستی زمان کافی وجود داشته باشد.

سگ‌ها مانند انسان‌ها به یک رژیم غذایی متعادل نیاز دارند بنابراین شما بایستی به دنبال منابع پروتئینی به غیر از گوشت باشید تا در تغذیه آنها مورد استفاده قرار دهید.

کارشناسان معتقدند که برای تغذیه یک سگ با رژیم گیاه‌خواری، تحقیقات، برنامه‌ریزی و کار زیادی لازم است تا تغذیه و تعادل مورد نیاز سگ فراهم گردد. در نهایت، ایجاد یک رژیم گیاهخواری که تمام مواد مغذی مورد نیاز سگ را فراهم کند بسیار دشوار است.

اگرچه در اکثر موارد از غذاهایی که در بشقاب شما وجود دارد می توانید به سگها بدهید، اما باید مراقب باشید. FDA هشدار می دهد که شکلات، غذاهای چرب، استخوان مرغ، غذاهای کپک زده، تنقلات شور و گوشت خام برای حیوانات خانگی خوب نیستند. همچنین، باید از مصرف غذاهایی مانند انگور، کشمش و پیاز در این حیوانات خودداری کنید.

در نهایت، غذاهای اضافی فقط باید حدود 10٪ از رژیم غذایی روزانه آنها را تشکیل دهد.