نگهداری و پرورش همستر

نگهداری و پرورش همستر اصلاً کار سختی نیست. این حیوانات کوچولو و دوست داشتنی را با رعایت نکاتی می توان به خوبی نگهداری کرد.

آیا همستر انتخاب خوبی به عنوان حیوان خانگی است ؟

همسترهای سوری تنها زندگی کردن را بیشتر دوست دارند و زندگی با همنوعان خود را دوست ندارند. پس اگر قصد انتخاب همستر سوری را به عنوان حیوان خانگی دارید ، باید بدانید که فقط می توانید یکی از آنها را داشته باشید.

همسترهای خانگی حدود 8 سانتی متر قد می کشند. همسترهای خانگی می توانند با سایر همسترهای همنوع خود زندگی مسالمت آمیزی داشته باشند. نکته ای که باید درنظر داشته باشید این است که برای نگهداری چند همستر ، آنها را از گونه های مختلف در کنار هم نگهداری نکنید. در صورتی که این کوچولوهای دوست داشتنی مریض شدند ، برای درمان آنها به یک دکتر دامپزشک آنلاین مراجعه نمایید.

خرید همستر خانگی

قبل از بررسی نحوه نگهداری و پرورش همستر ، باید نکاتی را برای خرید آن بدانید. همستری که خریداری می کنید باید بین یک الی دو ماه سن داشته باشد. باید از مراکز معتبر ، این حیوان کوچولو را خریداری کنید تا از سن و سال و سلامت آن مطمئن باشید. به جنسیت همستر توجه کنید و از خرید همستر باردار خودداری کنید.

نگهداری و پرورش همستر چگونه است ؟

برای مراقبت و پرورش این کوچولوهای دوست داشتنی ، باید مواردی را درنظر باشید.

محل نگهداری از همستر خانگی

قفس همستر سوری باید مساحتی معادل یک الی دو متر و ارتفاعی برابر سی سانتی متر داشته باشد. ارتفاع قفس باید به اندازه ای باشد که همستر به راحتی بازی کند و در صورت سقوط از دیواره ها صدمه نبیند.

جنس قفس نباید از چوب باشد ، به دلیل اینکه چوب رطوبت ادرار همستر را به خود گرفته و بوی نامطبوعی ایجاد کند. با خاک اره های ویژه همسترها ، باید کف قفس پوشیده شود. برای کف قفس ، کفپوش کرکی به کار نبرید که دور پاهای همستر پیچیده و آنها را اذیت می کنند. قفس باید هفته ای یکبار پاکسازی شود. قفس همستر در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار نداشته باشد.

غذای مفید همستر ( شرایط نگهداری و پرورش همستر )

غذاهای مخصوصی برای همسترها وجود دارند که به صورت میکس شده می باشند. همسترهای شکمو تمایل زیادی به خوردن میوه و سبزیجات دارند. غذای همسترها را باید به صورت روزانه در اختیار آنها قرار داد و از دادن غذای زیاد به صورت یکباره به آنها خودداری کنید. قرار دادن آب تازه برای همسترها را فراموش نکنید. سیب و گل کلم از میوه های مورد علاقه آنها می باشند. هرگونه ابهامی درباره تغذیه آنها دارید ، می توانید یک مشاوره تلفنی دامپزشکی داشته باشید.

در نگهداری و پرورش همستر این نکته را درنظر داشته باشید که باید غذای آنها را به صورت متعادل در اختیار آنها قرار دهید. یعنی میوه و سبزیجات ، چربی ها ، کیک و شیرینی و ... باید به صورت متعادل برای آنها قرار داده شوند. کلم بروکلی ، گل کلم ، خیار ، کرفس ، سیب زمینی ، سیب ، گیلاس ، توت فرنگی ، هلو ، انبه و طالبی از غذاهای مفید و مناسب برای آنها می باشد.

در تغذیه همسترها به چه مواردی باید توجه داشته باشید ؟

همسترها به میوه و سبزیجات علاقه زیادی دارند. اگر شما حجم زیادی از میوه و سبزیجات در اختیار آنها قرار دهید ، آنها همه ی آنها را می خورند. لذا از دادن میوه و سبزیجات فراوان به آنها اجتناب کنید تا سبب بیرون روی آنها نشود.

اندازه میوه و سبزیجات داده شده به آنها ، باید به اندازه یک مکعب کوچولو باشد. به دلیل اینکه هویج قند بالایی دارد ، از دادن هویج زیاد به آنها خودداری کنید.

در نگهداری و پرورش همستر به میزان پروتئین رژیم غذایی آنها توجه کنید. پروتئین قسمت مهمی از برنامه غذایی همستر می باشد. تخم مرغ آب پز یا نیمرو ، سرشار از پروتئین است و برای همسترها مفید می باشد.

بازی کردن با همسترهای دوست داشتنی

همسترها عاشق بازی کردن هستند. بالا رفتن از لبه ها و جویدن لوله های مقوایی ، کار مورد علاقه آنها است. شما می توانید اسباب بازی های بی خطر را در قفس آنها قرار دهید. حتماً توجه داشته باشید که اسباب بازی هیچگونه صدمه ای به آنها وارد نکند.