7 مشکل رفتاری در سگ ها

اگر شما هم از سگ ها نگهداری می کنید ، باید با رفتارهای آنها آشنا باشید و بدانید در مقابل هر نوع رفتار سگ ، چه عکس العملی نشان دهید. در ادامه به بررسی رایج ترین مشکلات رفتاری سگ ها می پردازیم.

زیاد پارس کردن سگ ها به چه دلیل است ؟

پارس کردن بیش از اندازه ، نشان از یک مشکل می باشد. دلایل زیاد پارس کردن سگ ها شامل هیجان ، خستگی ، نگرانی ، اضطراب ، جلب توجه ، هشدار و اعلام خطر و ... می باشند. شما باید بدانید که پارس کردن زیاد سگ ها را چگونه مهار کنید. در صورتی که سگ شما به هیچ عنوان آرام نمی شود و دلیل زیاد پارس کردن آن را متوجه نمی شوید ، می توانید آن را به مراکز درمان حیوانات خانگی ببرید.

اضطراب جدایی در سگ ها

یک مشکل رفتاری در سگ ها ، اضطراب جدایی می باشد. این مشکل به صورت آواز خوانی ، جویدن های بیش از حد و سایر علائم خود را نشان می دهد. در شرایطی که صاحب سگ از او جدا باشد ، سگ نگران می شود. نگرانی او در 15 تا 45 دقیقه اول جدایی ، ایجاد می شود. سگ دوست دارد همواره به دنبال صاحب خود برود. در صورتی که اضطراب جدایی در سگ زیاد باشد ، نیاز به درمان دارویی می باشد. در این شرایط حتماً یک مشاوره دامپزشکی در ارتباط با مشکل سگ خود ، انجام دهید.

گاز گرفتن ، یک مشکل رفتاری در سگ ها

گاز گرفتن یک عادت غریزی در سگ ها می باشد. اگر سگ ها را به عنوان حیوان خانگی خود نگهداری می کنید ، باید منع گاز گرفتن را به آنها آموزش دهید. دلایلی که سگ ها را برای گاز گرفتن ترغیب می کنند شامل ترس ، دفاع ، محافظت از خود و متعلقات خود ، احساس درد ، بیماری ، ادعای حاکمیت و ... می باشند. صاحبان سگ ها باید با آموزش های مناسب و تمرین های آموزشی ، به کاهش علاقه سگ ها به گاز گرفتن اقدام نمایند.

تهاجم سگ ها

تهاجم سگ به صورت غریدن ، فریاد های بلند ، نشان دادن دندان ها و گاز گرفتن می باشد. همه ی سگ ها توانایی تهاجمی شدن را دارا می باشند. تهاجم سگ یک مشکل اساسی می باشد و نباید مورد بی توجهی قرار بگیرد. در صورتی که سگ ها را در منزل نگهداری می کنید ، باید برای پیشگیری از تهاجم آنها چاره ای بیندیشید. در این ارتباط ، می توانید یک مشاوره تلفنی دامپزشکی داشته باشید تا اطلاعات خوبی بدست آورید.

پریدن ، یک مشکل رفتاری در سگ ها

پریدن سگ ها گاهی به معنای سلام کردن آنها به کسانی است که خیلی دوستشان دارند. اما گاهی پریدن سگ ها به طور مداوم است و بسیار آزار دهنده می باشد. برای جلوگیری از پریدن سگ ها روش های زیادی وجود دارند. اما باید آزمایش کرد که کدام یک از این روش ها برای سگ شما نتیجه می دهد.

گاهی اوقات سگ ها با پریدن قصد جلب توجه دارند. برای رفع این مشکل رفتاری باید در هنگام پریدن ، به سگ ها بی توجهی کنید. تا زمانی که از پریدن دست نکشیده است ، انتظارات او را برآورده نکنید تا این رفتار را راهی برای رسیدن به خواسته هایش نداند.

تعقیب کردن

تعقیب کردن یک رفتار غریزی در سگ ها می باشد. برخی از سگ ها تمایل دارند که انسان ها و ماشین ها و سایر اشیاء متحرک را تعقیب کنند. برای اکثر صاحبان سگ ها ، این رفتار سگ ها یک رفتار آزاردهنده است. این مشکل رفتاری را باید مدیریت و کنترل نمود تا دردسرآفرین نباشد. با دادن آموزش های لازم به سگ ها ، آنها را از این رفتار منع کنید.

گدایی کردن ، یک مشکل رفتاری در سگ ها

گدایی کردن یک عادت بسیار زشت در سگ ها می باشد. گدایی کردن سگ ها ، بیشتر برای غذا می باشد. شما باید با این رفتار سگ ها مقابله کنید تا این رفتار را به طور کامل کنار بگذارند. بهترین راه برای ترک این عادت این است که زمانی که سگ غذا را گدایی می کند ، از دادن غذا به او خودداری کنید. غذای سگ را طبق ساعت مشخص به او بدهید.