رژیم خوکچه هندی و ویتامین C

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، مقدار ویتامین C مورد نیاز متفاوت تا حدودی بسته به منبع مرجع استفاده می شود، اما بسیاری از خوکچه هندی احتمالا 10-20 میلی گرم در روز نیاز دارند. خوکچه های هندی باردار، شیرده، جوان و بیمار به مقدار بیشتری نیاز دارند. 

اگر مجموعه خوبی از سبزیجات سرشار از ویتامین C را به همراه یک گلوله خوب و تازه خوکچه هندی تغذیه کنید، احتمالاً می توانید نیازهای ویتامین C یک خوکچه هندی متوسط ​​را تامین کنید.

بسیاری از گلوله های خوکچه هندی دارای ویتامین C هستند، اما متاسفانه، ویتامین C کاملاً ناپایدار است و با گذشت زمان تجزیه می شود. نگه داشتن گلوله ها در یک مکان تاریک خنک به حفظ ویتامین C کمک می کند. همچنین می توانید گلوله هایی با فرم تثبیت شده ویتامین C دریافت کنید.

بهترین راه برای تکمیل ویتامین C اضافی، استفاده از قرص های ویتامین C است. می توانید قرص های ویتامین C مخصوص خوکچه هندی (به عنوان مثال Oxbow's GTN-50C) یا قرص های 100 میلی گرمی جویدنی انسان را خریداری کنید (توجه داشته باشید: مطمئن شوید که فقط ویتامین C دریافت می کنید تا فرمول مولتی ویتامین). یک چهارم قرص 100 میلی گرمی روزانه دوز توصیه شده برای اکثر خوکچه های هندی بالغ است. قرص خوکچه هندی 50 میلی گرم است، اما از آنجایی که ویتامین C یک ویتامین محلول در آب است، مقادیر کمی بیش از این نیاز روزانه به راحتی دفع می شود. بسیاری از خوکچه‌های هندی قرص‌ها را مانند خوراکی می‌خورند و می‌خورند، یا می‌توان آن‌ها را له کرد و روی سبزیجات یا گلوله‌ها پاشید.

تفسیر صداها و زبان بدن خوکچه هندی شما

ویتامین C را می توان به آب اضافه کرد، اما این روش مشکلاتی دارد. ویتامین C به سرعت قدرت خود را در آب از دست می دهد (مصرف تازه باید حداقل روزانه، اگر نه دو بار) تهیه شود. همچنین، خوکچه هندی ممکن است به دلیل مزه، مصرف آب حاوی ویتامین C را رد کرده یا کاهش دهد و این ممکن است منجر به سایر مشکلات سلامتی شود. همچنین بسیار سخت است که بدانید خوکچه هندی شما با استفاده از این روش مکمل ویتامین C کافی دریافت می کند یا خیر. تغذیه انواع سبزیجات تازه سرشار از ویتامین C و یا مکمل سازی مستقیم با انواع قرص ویتامین C گزینه های بهتری هستند.

گلوله

قرص های خوکچه هندی تجاری باید روزانه تغذیه شوند . بیشتر خوکچه‌های هندی پرخوری نمی‌کنند (معمولاً حدود 1/8 فنجان در روز می‌خورند) اما اگر خوکچه هندی چاق شود، ممکن است نیاز باشد تعداد گلوله‌ها محدود شود. یک پلت با کیفیت خوب را انتخاب کنید که برای خوکچه هندی طراحی شده است.  از آنجایی که ویتامین C موجود در گلوله ها نیز به مرور زمان قدرت خود را از دست می دهد، به دنبال گلوله هایی باشید که از فرم تثبیت شده ویتامین C یا حداقل یکی با تاریخ مصرف قبل از مصرف استفاده می کنند، از طراوت اطمینان حاصل می کنند، در مقادیر کم خریداری می کنند و در تاریکی خنک نگهداری می شوند.

برای رشد خوکچه هندی، گلوله های مبتنی بر یونجه خوب است، اما برای بزرگسالان، بهتر است یک پلت مبتنی بر یونجه تیموتی را جستجو کنید. چند رژیم غذایی عالی مبتنی بر تیموتی شامل غذاهای حفره ای Oxbow Hay و Timothy's Choice KM Hayloft است .

هنگام انتخاب رژیم خوکچه هندی یا پلت، از مصرف آجیل یا دانه، میوه های خشک، محصولات ذرت، محصولات جانبی حیوانی، تفاله چغندر یا سایر پرکننده ها اجتناب کنید. همچنین مراقب محتوای قند بالا (ساکارز، فروکتوز، شربت ذرت، و غیره) و غذاهایی که دارای مقدار زیادی مواد نگهدارنده یا مواد شیمیایی اضافه هستند، باشید.

یونجه باید یک عنصر اصلی در رژیم غذایی و یک منبع تازه در دسترس همیشه باشد.  چمن هیز مانند یونجه تیموتی یا چمن باغ بهترین برای خوکچه هندی بزرگسالان هستند. یونجه غنی تر و کلسیم بیشتری است و مکمل خوبی برای خوکچه هندی در حال رشد و همچنین خوکچه هندی باردار یا شیرده است، اما برای اکثر خوکچه های هندی بالغ غذای اصلی خوبی نیست.

سبزیجات و میوه های تازه

علاوه بر یونجه و گلوله، باید روزانه انواع سبزیجات تازه (به خصوص سبزی های برگ دار) و مقداری میوه نیز عرضه شود. سبزی های برگدار باید بخش عمده ای از مکمل سبزیجات را تشکیل دهند. میوه ها و سبزیجات دیگر را می توان در مقادیر کم عرضه کرد. از iceberg (کاهو سر) اجتناب کنید زیرا ارزش غذایی بسیار کمی دارد. انتخاب های خوب عبارتند از: کلم پیچ، اسفناج، سبزی شلغم، جعفری، کاهو رومی و سبزی قاصدک. از مصرف کلم، کلم بروکلی، گل کلم، کلم، بوک چوی و سایر سبزیجات چلیپایی اجتناب کنید یا آن را محدود کنید زیرا می توانند منجر به تولید گاز در دستگاه گوارش شوند. همچنین از سبزیجات نشاسته ای مانند سیب زمینی خودداری کنید. هویج، رویه هویج، فلفل دلمه ای سبز و قرمز، سیب، زردآلو، موز، زغال اخته، طالبی، انگور، پرتقال، توت فرنگی و گوجه فرنگی نیز قابل تغذیه است. اگر منبع تضمینی عاری از آفت کش دارید، علف، قاصدک، شبدر، و علف جوجه نیز می توانند ارائه شوند، به خصوص رشد جدید که لطیف و مغذی ترین است.

هر گونه سبزی یا میوه باید به تدریج وارد رژیم غذایی خوکچه شود در غیر این صورت ممکن است ناراحتی گوارشی ایجاد کند.