ده مورد از بهترین سبزیجات برای تغذیه طوطی

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"،  افزودن سبزیجات به غذای شما فقط به نفع شما و طوطی شما خواهد بود. تمام خواص این سبزیجات برای انسان ها نیز صدق می کند، بنابراین حتماً این سبزیجات را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا فواید تغذیه ای مشابهی داشته باشید.

کولارد گرینز: هدیه ای از جنوب

بدیهی است که یکی از مواد اصلی در منطقه جنوبی ایالات متحده است، آنها دارای مزایای سلامتی بسیاری از جمله توانایی کاهش کلسترول شما هستند، حتی بیشتر از آن زمانی که آن را بخارپز می کنید. با این حال، روش سنتی سرو، یعنی خورش آن در یک اینچ از عمرش و سرو کردن آن با ژامبون، چنین تأثیری نخواهد داشت. اما خام یا بخارپز آن را هم برای شما و هم برای پرندگانتان مفید می کند. فواید سلامتی بسیار زیاد است. تحقیقات نشان داده است که به دلیل حمایتی که از سه سیستم بدن: سیستم سم زدایی، سیستم آنتی اکسیدانی و سیستم ضد التهابی می دهد، بین سبزی های کولارد و پیشگیری از سرطان ارتباط وجود دارد. تقویتی که به طور همزمان به این سه می دهد همان چیزی است که باعث می شود این خواص ضد سرطانی عمل کنند.

رومین کاهو: چه کسی می دانست؟

حالا اینجا یک سبز برگی است که فکر نمی کنید در بخش تغذیه ارزش زیادی داشته باشد. این مقدار نسبتاً جامد اسید فولیک دارد که شکل محلول در آب ویتامین B است. رومن طعم نسبتاً ملایمی دارد و گله شما ممکن است جذب ترد آن شود. رنگ سبز روشن نشان دهنده تغذیه عالی است. باور کنید یا نه، کاهوی روما 17 درصد پروتئین است و حاوی هر 9 اسید آمینه ضروری است. همچنین ویتامین A بیشتری نسبت به هویج دارد. 182 درصد از نیاز روزانه توصیه شده ویتامین A را دارد در حالی که هویج تنها حاوی 40 درصد است.

جعفری: فرفری یا ایتالیایی

مردم قبلاً معتقد بودند که جعفری برای پرندگان سمی است. خوب، معلوم است که همه آن هاگواش است زیرا سرشار از ویتامین K است و مقدار قابل توجهی ویتامین A دارد. این منبع فوق العاده ای از آنتی اکسیدان ها است که با رادیکال های آزاد در بدن مبارزه می کند. و هیچ چیز سمی در مورد آن برای پرندگان شما وجود ندارد. طعم روشنی دارد و انواع فرفری آن به بافت و همچنین طعم اضافه می کند. آن را برای خرد کردن خوب  خرد کنید و به همه چیز می چسبد. چیدن طوطی کار زیادی می تواند انجام دهد. وقتی ریز خرد شود، واقعاً نمی‌توانند از آن اجتناب کنند، بنابراین مطمئناً در شکم پرنده شما قرار می‌گیرد.

برگ کاهو: تقویت آن استخوان ها

برگ کاهو به دلیل ویتامین K موجود در آن، استحکام و تراکم استخوان را تقویت می کند. آنها مطالعاتی را در خانه های سالمندان انجام دادند و دریافتند که مصرف چند فنجان از آن در روز خطر شکستگی لگن را کاهش می دهد. و همه ما می‌خواهیم که بچه‌های کوچکمان استخوان‌های سالم و قوی داشته باشند، بنابراین سالاد با برگ کاهو یا استفاده به عنوان بسته‌بندی کاهو حاوی سایر سبزیجات سالم ایده خوبی است. کاهو دور تا دور می پیچد!

تربچه

ممکن است از آن به عنوان جایگزین قهوه استفاده کرده باشید، زیرا فاقد کافئین است. ما از رادیچیو در غذای طوطی خاکستری آفریقایی استفاده کرده‌ایم، زیرا رنگ قرمز و طعم تلخی دارد. مشخص شده است که این سر کوچک کاهو با رنگ بنفش قرمز و سفید دارای پلی فنل است. یک ریزمغذی بسیار قوی که کمک زیادی به پیشگیری از بیماری می کند. اکنون این چیزی است که گله شما از آن سود خواهد برد!

اسفناج

اسفناج سخت است. مصرف بیش از حد آن می تواند باعث شسته شدن کلسیم در سیستم شما و پرنده شود. و البته به دلیل آهن، نباید آن را به هیچ گونه ای که مستعد ابتلا به بیماری ذخیره آهن هستند تغذیه کنید. اما هر از چند گاهی برای طوطی های شما خوب است. آن را به شکل برگ سرو کنید، یا می توانید آن را خرد کرده و به صورت پاشیده روی سایر غذاها سرو کنید. خاکستری آفریقایی از بافت نرم و طعم آن لذت می برد. شاید هم پاپی درست می گفت!

چغندر سبز

اکنون که خواربارفروشی‌ها و بازارهای بیشتری با بازارها و تعاونی‌های کشاورزان رقابت می‌کنند، چغندر طلایی به راحتی در دسترس است. چغندرهای طلایی خونریزی ندارند و رنگ زرد درخشانی دارند که تقریباً به نظر می رسد می درخشد. هر زمانی که در یک سبزی رنگ قوی داشته باشید، نشانه ای از تغذیه زیاد است. بنابراین از چغندرهای طلایی و همچنین رویه ها در خرده ریز استفاده کنید. تاپ ها هم برای شما و هم برای گله شما بسیار مغذی هستند! و سرآشپزهای حرفه ای به روند "سبزی چغندر" می روند. اون چغندرهایی که قبلا دور می انداختند؟ آنها اکنون برای این "ضایعات" قبلی یک قیمت عالی دریافت می کنند و آن را در سالادهای برخی از بهترین رستوران های کشور قرار می دهند. بنابراین دفعه بعد که چغندر می‌خرید، طوطی‌های خود را به یاد بیاورید و به دنبال خوشه چغندر بگردید که هنوز سبز زیادی به آن چسبیده است.

چغندر سوئیسی

چغندر سوئیسی چیزهای فوق العاده رنگارنگی است، اگر چغندر رنگین کمانی بخرید، به نظر می رسد که پرندگان جذب رنگ های روشن می شوند. و یک سبزی قدرتمند در بخش تغذیه است. این ماده در برابر دیابت محافظت می کند و حاوی 13 پلی فنول مختلف است، مواد شیمیایی طبیعی که دارای آنتی اکسیدانی برای خلاص شدن از شر رادیکال های آزاد هستند. این رنگ سبز خاص به قسمت عقبی مغذی لگد می زند. این یک افزودنی خوشمزه و ترد برای هر چیزی است که انتخاب می کنید با آن درست کنید. با کمال تعجب، چغندر سوئیس حاوی 300 درصد از مقدار توصیه شده روزانه ویتامین K است.

کلم چینی

شاید فکر کنید این سبزی کلم مانند دیگری است که به طور گسترده در سرخ کردنی ها و دیگر غذاهای آسیایی استفاده می شود. اما همانطور که مشخص است، فرهنگ آسیایی زمانی که آنها این سبزی را در رژیم غذایی خود گنجانده بودند، دچار مشکل شده بود. آن را می بینید که به آن ناپا یا کلم کرفس می گویند و منابع کلسیم و آهن بسیار در دسترس دارد و همچنین از التهاب جلوگیری می کند. این یک سبزی چلیپایی بسیار ملایم و ترد است و به خوبی با بسیاری از ترکیبات مختلف طعم سازگار است. اما این فکر که می تواند از بروز التهاب جلوگیری کرده و آن را کاهش دهد، چیزی است که باید به آن توجه داشت.

بله، این روزها محبوب ترین سبزی شماره 1 شاهی است. این کلم پیچ در چند سال گذشته از بین رفت و اکنون واتر کریس برنده «بهترین در نمایش» مسابقات SuperfoodChampionships شده است. در حال حاضر ramping تا در سوپر مارکت ها به عنوان سبز جدید محبوب به مصرف. تحقیقات نشان داده است که خوردن دو فنجان از این روغن در روز می‌تواند هر گونه آسیب به DNA شما را که با سرطان مرتبط است تا حدود 17 درصد کاهش دهد. همچنین حاوی ویتامین A و ویتامین K در آبشش ها است. نیازی به پختن این سبزی لطیف برای پرندگان نیست. فقط آن را همانطور که هست عرضه کنید یا با قیچی برش دهید تا در Chop قرار دهید. کمی تلخ است، بسیار شبیه به آرگولا، اما وقتی طعم آن را پیدا کردید، دیگر راه برگشتی ندارید.

پرندگان عاشق این چیزها هستند! و فروشگاه های مواد غذایی بیشتر این سبزی قدرتمند را حمل می کنند و آن را در دسترس خانواده های بیشتری با پرندگان قرار می دهند.

بنابراین مراقب تغذیه طوی خود و رژیم غذایی آنها باشید، و در صورت مشکل حتماً با دامپزشک خود مشورت کنید.