راهنمای خرید سگ خانگی

خرید سگ خانگی باید از مراکز پرورش سگ صورت بگیرد و با یک کارشناس یا دامپزشک درباره وضعیت سگ و سلامت آن مشورت شود.

سگ خانگی را از کجا بخریم ؟

برای خرید این حیوان ، راه های زیادی وجود دارد. اما مطمئن ترین راه ، خرید سگ از یک پرورش دهنده ی سگ می باشد. شاید این راه کمی هزینه بیشتری داشته باشد ، اما بهترین راه است. زیرا درباره ی سلامت سگ و شرایطی که سگ در آن پرورش یافته است ، اطمینان حاصل می کنید. مسلماً کسی که سگ ها را به خوبی پرورش داده باشد ، درباره شرایط آینده زندگی او پرس و جو می کند و سگ را به هر کسی واگذار نمی کند.

اگر درباره سلامت سگ موردنظر تردید دارید ، می توانید با درنظر داشتن هزینه ویزیت دامپزشکی سگ ، آن را یک ویزیت کنید تا از سلامت آن مطمئن شوید.

در اکثر شهرها مراکز پرورش سگ وجود دارند. برای خرید سگ خانگی ، به یکی از معتبرترین این مراکز مراجعه نمایید.

چه سگی را خریداری کنیم ؟

هنگام خرید این حیوان باید اطلاعات کاملی را درباره آن ، از فروشنده بدست بیاورید. فروشنده موظف است تمامی سؤالات شما را با دقت توضیح دهد.

اگر سگ خانگی را برای نگهبانی و محافظت درنظر دارید ، باید از سگ هایی که بدین منظور تربیت شده اند استفاده کنید. برخی از سگ ها صرفاً برای همدم و بازی و ... مناسب می باشند و پتانسیل دفاع کردن و محافظ بودن را ندارند. این نکته مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید.

هنگام خرید سگ خانگی به چه مواردی توجه کنیم ؟

احساسات خود را کنترل نمایید و با دیدن یک سگ سریعاً دلبسته او نشوید. باید تمامی جوانب را درنظر بگیرید و ظاهربین نباشید. شما می توانید یک دفترچه همراه داشته باشید و سگ هایی را که می پسندید ، در آن یادداشت نموده تا در نهایت بر اساس آن لیست تصمیم گیری کنید.

به سلامت سگ توجه زیادی داشته باشید. هرگونه بیماری در سگ می تواند به شما و اطرافیان شما آسیب وارد کند. برای اطمینان از سلامت سگ موردنظر خود ، می توانید از یک دکتر دامپزشک آنلاین کمک بگیرید.

هنگام خرید سگ خانگی ، تمامی مشخصات و سوابق پزشکی آن را در دفترچه خود بنویسید. درباره عادت ها و خلق و خوی سگ از فروشنده اطلاعاتی را بدست بیاورید. تغذیه سگ از دیگر مواردی است که باید درباره آن از فروشنده سؤال نمایید.

هزینه های مربوط به نگهداری سگ

هزینه های مربوط به نگهداری سگ ، از موارد مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید. شما باید توجه داشته باشید که می توانید از پس هزینه های مربوط به نگهداری این حیوان برآیید یا خیر. هزینه های غذا ، هزینه های خرید لوازم موردنیاز سگ مانند وسایل نظافتی و اسباب بازی و ... باید درنظر گرفته شوند. هزینه های مراقبت های پزشکی مانند واکسیناسیون حیوانات خانگی ، درمان بیماری آنها ، سلامت دندان های آنها و ... باید درنظر گرفته شوند. در هنگام خرید سگ خانگی به تمامی این موارد توجه داشته باشید.

موقعیت خانه شما مناسب نگهداری سگ است ؟

با توجه به موقعیت محل زندگی خود ، به انتخاب سگ اقدام نمایید. در صورتی که در یک آپارتمان زندگی می کنید ، به سروصدای سگ توجه داشته باشید. از انتخاب سگ هایی که بزرگ هستند و صدای بلندی دارند ، برای زندگی در آپارتمان خودداری کنید.

در صورتی که تایم زیادی را در بیرون از خانه صرف می کنید ، از خرید سگ خانگی خودداری کنید. به دلیل اینکه این سگ ها به توجه و مراقبت های زیادی نیاز دارند.

در صورتی که خانه متعلق به شما نیست برای نگهداری سگ از مالک خانه اجازه بگیرید.

چه نژادی از سگ را انتخاب کنیم ؟

بعضی از نژادهای سگ برای نگهداری در منزل ایده آل نیستند. بنابراین شما باید نژادهای سگ را بررسی کرده و نژاد مناسب را انتخاب کنید. نژادهای سگ شامل نژاد تازی یا سالوکی ، کولی یا اسپانیل ، هاسکی ، کورجیس و ... می باشند. سگ های سالوکی همراهان خوبی برای پیاده روی هستند.

سگ های کولی بازیگوش و شیطون هستند و برای کوهنوردی و گردش همراهان خوبی برای شما هستند. سگ های هاسکی بسیار باهوش هستند. سگ های کورجیس برای نگهبانی مناسب هستند. در هنگام خرید سگ خانگی ، نژادهای آنها را درنظر بگیرید.