تغذیه خوکچه هندی

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"،  در حالی که خوردن برخی از غذای انسان برای خوکچه هندی بی خطر است، تغذیه خوکچه هندی باید مراقبت بسیار بیشتری از صرف ضایعات سفره به آنها باشد. 

هر صاحب خوکچه هندی باید در انتخاب غذا دو نکته مهم را در نظر داشته باشد:

ویتامین C: پلت خوکچه هندی باید حاوی ویتامین C باشد تا حیوان خانگی شما سالم بماند.

دندان های در حال رشد دائمی: دندان های خوکچه هندی همیشه در حال رشد هستند. مهم است که به خوکچه هندی خود چیزی فیبری بدهید تا بجود. اینجاست که یونجه بسیار مهم است. گلوله های سخت به تنهایی کار را انجام نمی دهند!

با این حال، مهم است که رژیم خوکچه هندی خود را خیلی سریع تغییر ندهید. در صورت نیاز، مطمئن شوید که در حالی که خوکچه هندی خود را از رژیم غذایی اصلی خود در خانه قدیمی خود یا از فروشگاه حیوانات خانگی به یک رژیم غذایی سالم تر تغییر می دهید، آهسته پیش بروید.

شما همچنین ممکن است خوکچه هندی خود را در حال خوردن مدفوع خود بگیرید، اما نگران نباشید! خوکچه هندی در واقع دو نوع مدفوع مختلف تولید می کند. یکی نرم و مغذی است و خوکچه هندی برای دریافت مواد مغذی بیشتر آن را دوباره می خورد. خرگوش ها هم همین کار را می کنند.

نوع دیگر مدفوع سفت تر است و پس از دوبار هضم غذا تولید می شود. این همان مدفوع است که وقتی قفس خوکچه هندی خود را تمیز می کنید آن را پاک می کنید!

چه زمانی باید به خوکچه هندی خود غذا بدهم؟

خوکچه هندی مانند بسیاری از گیاهخواران در اصل چرنده است. آنها در تمام روز یونجه و سبزیجات می خورند. این بدان معناست که مهم است که یونجه تازه را دائماً در دسترس داشته باشید.

بهتر است هر روز آب و غذای خوکچه هندی خود را دور بریزید، کاسه ها را تمیز کنید و آنها را با آب و غذای تازه پر کنید.

غذای خوکچه هندی که از فروشگاه خریداری شده است

اکثر صاحبان خوکچه های هندی خود را با گلوله و یونجه خریداری می کنند. حتما گلوله هایی را خریداری کنید که به طور خاص برای خوکچه هندی فرموله شده اند.

برای یونجه، ترکیبی از تیموتی، باغ میوه و یولاف بهترین است. مقداری یونجه قابل قبول است اما حاوی کلسیم بسیار زیادی است که نمی تواند بخش اصلی رژیم غذایی حیوان خانگی شما باشد. یونجه خوکچه هندی باید در مکانی خشک و خنک نگهداری شود تا از کپک دور بماند.

یونجه خوکچه هندی خود را با مقدار کمی گلوله با کیفیت بالا تکمیل کنید. گلوله‌های ساده را به جای مخلوط انتخاب کنید، زیرا این امر مانع از این می‌شود که خوکچه هندی شما فقط تکه‌های خوشمزه را انتخاب کند و غذاهای سالم را نادیده بگیرد!

تغذیه خوکچه هندی با غذاهای تازه

میوه ها و سبزیجات تازه خوراکی ها و مکمل های عالی برای خوکچه هندی شما هستند. سبزیجات و میوه ها خوراکی های عالی برای ارائه خوکچه هندی هستند. شما می توانید از آنها به عنوان پیشنهادات فوق العاده برای کمک به پیوند با خوکچه هندی یا به عنوان خوراکی برای آموزش استفاده کنید.

غذاهای تازه خوب برای تغذیه خوکچه هندی عبارتند از:

موز

بلوبری

طالبی

فلفل سبز

جعفری

کاهو برگ سبز و قرمز

توت فرنگی

گوجه فرنگیها

هندوانه

به خوکچه هندی خود بیشتر سبزیجات بدهید تا میوه. او ممکن است میوه ها را دوست داشته باشد، اما آنها مانند آب نبات برای خوکچه هندی هستند! همیشه مطمئن شوید که غذاهای تازه مصرف نشده را در پایان روز تمیز کنید تا از کپک زدن یا پوسیدگی جلوگیری کنید.

غذاهای سمی برای خوکچه هندی

خوردن همه میوه ها و سبزیجات برای خوکچه هندی ایمن نیست. حتما از غذا دادن به خوکچه هندی خودداری کنید:

آووکادوها

پیازچه

نارگیل

سیر

انگور

پیازها

کشمش

این غذاها در واقع برای بسیاری از حیوانات خانگی خطرناک هستند. همین غذاها اغلب در لیست غذاهای سمی برای سگ ، طوطی و گربه ظاهر می شوند .

همیشه از تغذیه خوکچه هندی خود با "غذای ناخواسته" شیرین یا شور انسانی خودداری کنید، حتی اگر هیچ یک از مواد سمی نباشد. از آنجایی که خوکچه هندی نمی تواند سیر یا پیاز بخورد، بسیاری از غذاهای پخته شده ما نیز ممنوع است. به طور کلی بهتر است به خوکچه هندی خود از رژیم غذایی حاوی یونجه و گلوله های باکیفیت و گهگاه میوه ها و سبزیجات تازه تغذیه کنید.

آنچه باید درباره خوکچه هندی بدانید