خزندگان چه غذاهایی می خورند؟

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، در حال حاضر تخمین زده می شود که بیش از 10000 گونه مختلف خزندگان روی کره زمین وجود داشته باشد، از تمساح گوشت خوار گرفته تا لاک پشت کاهو دوست. چیزی به نام رژیم غذایی خزندگان "یک اندازه برای همه" وجود ندارد.

مهم است که در مورد حیوان خانگی خود تحقیق کنید. زمانی را صرف مطالعه در مورد رژیم غذایی وحشی گونه خزنده خود کنید و سپس ترکیب مناسبی از غذای تازه، گلوله ها و مکمل ها را بیابید تا او را برای عمر طولانی سالم نگه دارید.

هر گونه خزنده رژیم غذایی کمی متفاوت دارد. بیایید نگاهی به برخی از غذاهایی که هر گروه از خزندگان به طور کلی می خورند بیندازیم.

مارها چه می خورند؟

بیشتر مارها گوشتخوار یا حشره خوار هستند. آنها نیاز به خوردن گوشت دارند و در بیشتر موارد هیچ میوه یا سبزی مصرف نمی کنند. بیشتر مارها ترکیبی از موارد زیر را می خورند:

حشرات در هر شکل و اندازه

جوندگان

خزندگان دیگر

پرنده ها

پستانداران بزرگتر

تخم مرغ، اگرچه این خیلی رایج نیست

احتمالاً جوندگان را برای مار حیوان خانگی خود تغذیه می کنید. زیرا آنها ساده ترین راه برای تغذیه خزنده خانگی هستند. اینها ممکن است در سنین مختلف تغذیه شوند و می توانند منجمد، تازه کشته یا زنده باشند. مراقب غذا دادن به طعمه زنده مار خود باشید. طعمه زنده می تواند در برخی سناریوها به مارها حمله کند یا به آنها آسیب برساند. اگر می خواهید با طعمه زنده به مار خود غذا بدهید، مطمئن شوید که مار طعمه را می خورد. 

برخی از مارها غذا نمی خورند مگر اینکه حرکت کند، به این معنی که اگر خزنده گوشتخوار دارید واقعاً هیچ گزینه ای برای اجتناب از جوندگان وجود ندارد. اگر در مورد تغذیه موش های یخ زده یا زنده به حیوان خانگی جدید خود سختگیر هستید، از مارهای گوشتخوار اجتناب کنید!

اگر نتوانید جوندگان خود را پرورش دهید، غذا دادن به مار گوشتخوار می تواند به سرعت گران شود.

نمونه هایی از مارهای خانگی که گوشت می خورند عبارتند از  پیتون های توپی  و  مارهای ذرت .

مارمولک ها چه می خورند؟

مارمولک ها دسته ای متنوع هستند. اکثر مارمولک های کوچکتر عمدتا حشره خوار هستند. با این حال، سایر گونه های مارمولک می توانند گیاهخوار (گیاهخوار) یا همه چیزخوار (هم گوشت و هم سبزیجات) باشند. برخی از مارمولک‌های بزرگ شکارچیان واقعی هستند و پستانداران بزرگ‌تر را به راحتی می‌خورند. اما اینها به عنوان حیوانات خانگی رایج نیستند.

ترکیب غذایی مارمولک ها:

طیف گسترده ای از کرم ها، عنکبوت ها، سوسک ها، مگس ها و سایر حشرات

حشرات پر از روده

سایر حیوانات کوچک مانند بچه پرندگان، بچه موش ها یا مارمولک های کوچکتر

تخم مرغ

میوه ها و سبزیجات

طعمه بزرگتر، بسته به اندازه مارمولک

رژیم غذایی خاص بسته به گونه مارمولک بسیار متفاوت است. اکثر مردم به مارمولک های خود را با جیرجیرک، کرم آرد یا کرم مومی غذا می دهند.

معمولاً یافتن جیرجیرک در فروشگاه لوازم خانگی حیوانات خانگی شما بسیار آسان است و تغذیه این خزندگان را آسان می کند. گفته می شود، اگر فقط به جیرجیرک ها غذا بدهید، حشره خوار شما می تواند در برخی از مواد مغذی دچار کمبود شود. ممکن است بخواهید گزینه های مکمل را بررسی کنید.

نمونه‌هایی از مارمولک‌های حشره‌خوار خانگی شامل: آنول‌ها، گکوهای پلنگی و پوسته‌های دم دراز هستند. ایگواناها ، یکی دیگر از مارمولک های خانگی معمولی، بیشتر گیاهخوار هستند. اژدهای ریشو و پوست آبی زبان همه چیزخوار هستند.

لاک پشت ها چه می خورند؟

این حیوانات کند حرکت ترجیح می دهند چیزهایی بخورند که نمی توانند فرار کنند، مانند:

کاهو، سبزی چغندر و سایر سبزیجات برگ دار

انواع میوه ها از جمله سیب، خربزه و انبه

گل ها

طیف گسترده ای از سبزیجات دیگر

برخی از لاک پشت های آبزی ماهی یا حشرات می خورند

لاک‌پشت‌های گیاه‌خوار ممکن است جذاب باشند اگر از این ایده که حیوانات دیگر برای تغذیه حیوان خانگی خود می‌میرند را دوست ندارید. لاک پشت ها اغلب نیازهای غذایی پیچیده ای دارند زیرا آنها برای خوردن چنین تنوعی تکامل یافته اند. بسیاری از خزندگان همه چیز خوار با مکمل های ویتامین یا گلوله ها بهترین کار را برای افزایش وعده های غذایی تازه خود دارند.

نمونه های رایج لاک پشت های خانگی لاک پشت گیاهخوار روسی و لغزنده گوش قرمز همه چیزخوار هستند .

آیا خزنده من به مکمل نیاز دارد؟

بیشتر خزندگان خانگی نسبت به طبیعت وحشی غذاهای متنوع کمتری می خورند. به عنوان مثال، ما اغلب جیرجیرک ها را به آنول های خود و موش ها را به مارهای خود می دهیم.

حتی آنچه که موش ها در زمان زنده بودن می خورند بسیار ملایم است که می تواند کیفیت تغذیه آنها را کاهش دهد. اگر موش‌ها همیشه چیزی جز گلوله‌های قدیمی ساده نمی‌خورند، برای مار شما ارزش غذایی کمتری دارند.

کمبودهای تغذیه ای می تواند منجر به استخوان های ضعیف، آسیب پذیری در برابر بیماری ها و به طور کلی عمر کوتاه تر حیوان خانگی شما شود. گلوله ها یک راه عالی برای تقویت رژیم غذایی خزندگان شما هستند، به ویژه برای گیاهخواران و همه چیزخواران. این رژیم های غذایی متعادل کمک زیادی به سالم تر کردن خزنده شما می کند. حتی با ترکیبی از گلوله‌ها و غذای تازه، بسیاری از خزندگان خانگی از مکمل‌ها بهره می‌برند یا حتی نیاز دارند.

اینکه خزندگان شما به کدام مکمل‌ها نیاز دارند، بسته به نوع تغذیه و گونه‌های آن بسیار متفاوت است.

برخی از صاحبان خزنده‌ها به جیرجیرک‌ها و موش‌های خود از یک رژیم غذایی مکمل تغذیه می‌کنند، جیرجیرک‌های خود را با پودر مکمل می‌پاشند، یا پودر مکمل را روی میوه‌ها و سبزیجات می‌پاشند. حتی می توانید برای برخی از خزندگان به آب مکمل اضافه کنید.

به طور خلاصه، راه های مختلفی برای اطمینان از اینکه خزنده شما رژیم غذایی مورد نیاز خود را دریافت می کند، وجود دارد. مهمترین چیز این است که گونه خود را بشناسید و تحقیقات خود را برای ارائه بهترین رژیم غذایی ممکن به آن انجام دهید.

لاک پشت ها چقدر عمر می کنند؟