علت آواز نخواندن قناری

آواز نخواندن قناری باید پیگیری شود تا دلیل آن مشخص گردد. دلایل زیادی می تواند سبب شود که قناری آواز خواندن خود را قطع کند.

آواز خواندن قناری

آواز خواندن قناری نشانگر شادابی و سلامت او می باشد. قناری ها علاقه شدیدی به آواز خواندن دارند و آوازخوانی یکی از مهارت های آنان به شمار می آید. برای اینکه قناری همیشه به آوازخوانی خود ادامه دهد باید شرایط ایده آل برای او فراهم گردد. منظور از شرایط ایده آل فراهم بودن آب و غذای مناسب و کافی ، قفس تمیز ، شرایط محیطی بدون استرس و ... می باشد.

دلایل آواز نخواندن قناری چیست ؟

اگر مشاهده کردید که قناری خوش صدا و همیشه آوازخوان شما به یکباره آوازخوانی را قطع کرده است ، باید به دنبال یافتن دلایل آن باشید. در ادامه به بررسی مهمترین دلایل این موضوع می پردازیم. در صورتی که با بررسی دلایل زیر باز هم علت مشکل را متوجه نشدید ، می توانید با دامپزشک آنلاین پرندگان در این ارتباط صحبت نمایید.

  

ناراحتی

قناری ها به دلایل مختلفی می توانند افسرده و ناراحت شوند. تغییر محیط ، خستگی ، نرسیدن نور کافی به قفس ، یکنواخت بودن غذا و ... از دلایل ناراحتی قناری می باشند. البته گاهی اوقات دلیل اینکه قناری آواز نمی خواند ، سن پایین او می باشد که در چنین شرایطی باید با روش های مناسب به فکر آموزش آوازخوانی به وی باشید.

آواز نخواندن قناری ماده

در صورتی که یک قناری دارید که جنسیت آن را نمی دانید و این قناری آواز نمی خواند ، به احتمال زیاد ماده می باشد. قناری های ماده معمولاً آواز نمی خوانند یا بسیار ریز آوازخوانی می کنند. پیدا کردن جنسیت قناری کار دشواری می باشد و کار شما نیست. بدین منظور می توانید از یک دکتر دامپزشک آنلاین کمک بگیرید تا جنسیت قناری خود را تعیین کنید.

رژیم غذایی قناری

قناری باید رژیم غذایی مناسبی داشته باشد. دانه ها تنها برای غذای قناری کافی نیستند. تخم مرغ در رژیم غذایی قناری باید وجود داشته باشد. سبزیجات و میوه ها مانند سیب و برگ ترب برای قناری مفید می باشند. هویج و سیب زمینی به دلیل دارا بودن ویتامین A برای قناری مفید می باشند. البته تمامی این موارد باید به اندازه باشند و زیاده روی نشود. یک برنامه غذایی مناسب به آوازخوانی قناری کمک می کند. یک قناری که غذای یکنواخت و فاقد ویتامین های موردنیاز داشته باشد ، تمایلی برای آوازخوانی ندارد.

کندن پرها ( علت آواز نخواندن قناری )

یکی دیگر از دلایل عدم آوازخوانی قناری ، کندن پرها می باشد. همه ی قناری ها ، دوره ای را به کندن پرها می گذرانند. کندن پرها انرژی زیادی را از قناری ها گرفته و سبب عدم تمایل آنها به آوازخوانی می شود. این مسئله کاملاً طبیعی است و نیازی به بررسی ندارد.

بی حالی قناری

در صورتی که قناری آوازخوانی نمی کند و علائم دیگری مانند بی اشتهایی و پرخوابی دارد ، احتمالاً مریض شده است. در اینصورت باید قناری خود را به یک مرکز درمان حیوانات خانگی ببرید و آن را به کارشناس پرندگان نشان دهید.

چکار کنیم تا قناری آواز بخواند ؟

بعد از اینکه دلیل آواز نخواندن قناری را متوجه شدید ، باید این مسائل را رفع کنید و با انجام اقدامات زیر به آواز خوانی قناری کمک کنید.

محیطی مناسب برای قناری

محل قفس و ویژگی های قفس ، اهمیت بسیار زیادی برای آوازخوانی قناری دارد.  قفس بزرگ و تمیز در روحیه قناری تأثیر زیادی دارد. دمای محیط را بررسی کنید که مناسب باشد. قفس را همواره تمیز کنید. قفس را در مکانی قرار دهید که نور کافی به آن برسد. منظور از نور ، نور طبیعی می باشد نه نور لامپ و سایر روشنایی ها.

پرهیز از سروصدا

قناری ها شلوغی و صدای ناهنجار را دوست ندارند. محیط قناری باید آرام و به دور از هیاهو و شلوغی هایی مانند صدای ماشین لباسشویی و صدای ماشین ها و ... باشد. قناری ها باید 12 ساعت خواب مفید داشته باشند. بنابراین باید 12 ساعت سکوت نسبی برای خوابیدن آنها ایجاد شود.

پخش صدای سایر قناری ها

اگر تمام دلایل آواز نخواندن قناری را بررسی کردید و مشکلات مربوط به آنها را رفع کردید ، برای کمک به آوازخوانی قناری ، آنها را ترغیب کنید. یکی از کارهایی که در این راستا می توانید انجام دهید ، پخش صدای قناری می باشد. قناری ها از شنیدن صدای سایر پرندگان لذت می برند.

سامانه دامپزشک یک مرکز دامپزشکی آنلاین جهت خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد که در هر ساعت از شبانه روز امکان مشاوره تلفنی را برای شما فراهم کرده تا با متخصصین طیور مجرب کشور مشورت کنید و خدمات درمانی را در منزل بدون هزینه ایاب و ذهاب دریافت نمایید تا علاوه بر صرفه جویی در هزینه و زمان شما سلامت حیوانات خانگی شما کمتر در خطر باشد .