رابطه سگ و طوطی

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، سگ ها مانند گربه ها در طبیعت شکارچی هستند و بیشتر آنها به طور طبیعی پرندگان را طعمه می بینند که باید آن را تعقیب و بگیرند. حتی اگر سگ شما نسبت به سایرین ترسو باشد، غریزه شکار پرنده همیشه وجود دارد.

هنگامی که سگ تان را به پرنده خود معرفی می کنید، با دقت شروع کنید. آنها را چندین بار، تنها برای چند دقیقه، در طول چند هفته با یکدیگر در تماس قرار دهید. هدف این است که آنها در نهایت با هم راحت شوند، و شما می توانید شروع به افزایش زمان معاشرت آنها کنید. سعی نکنید عجله کنید، زیرا عجله ممکن است منجر به یک تجربه استرس زا یا آسیب زا یا حوادث جدی شود.

یک منطقه خنثی را انتخاب کنید

هنگامی که برای اولین بار سگ خود را به پرنده خود معرفی می کنید، یک منطقه خنثی را انتخاب کنید که هیچ یک از حیوانات آن را قلمرو در نظر نگیرند. برای پرندگان، این اتاقی است که قفس آنها معمولاً در آن قرار ندارد و ترجیحاً فضایی است که زمان کمی را در آن سپری می کنند. خارج کردن حیوانات از محیط آشنا به کاهش احتمال رفتار پرخاشگرانه کمک می کند و به طور کلی آنها را خوشایندتر می کند.

به حیوانات جایزه بدهید

یکی از ویژگی‌های مشترک سگ‌ها و پرندگان این است که اغلب به راحتی می‌توان حواسشان را پرت کرد و با غذا رشوه داد. ارائه آنها مقدار زیادی از خوشمزه رفتار می تواند یک راه بسیار خوبی برای پاداش دادن به هر یک از آنها برای رفتار خوب در طول مرحله مقدماتی از ارتباط آنها. قبل از شروع جلسات خود با هر حیوان، مطمئن شوید که برای هر حیوان مقدار زیادی خوراکی در دسترس داشته باشید.

همیشه نظارت کنید

پس از چندین جلسه از آوردن پرنده و سگ به یک اتاق با هم و کمک به آنها برای عادت کردن به یکدیگر، می توانید به سگ خود اجازه دهید تا زمانی که به رفتار خود ادامه می دهد و پرنده را آزار نمی دهد، در آن منطقه بی بند و بار باشد. . با این حال، برای محافظت از پرنده خود، هرگز اجازه ندهید تا زمانی که سگ حضور دارد، از قفس خارج شود و هرگز حیوانات را بدون نظارت در یک اتاق با هم رها نکنید. حتی با آموزش دیده ترین و قابل اعتماد ترین سگ های نیش همیشه ممکن است تصادفات اتفاق بیفتد. بهترین راه برای کاهش خطر برای حیوانات خانگی این است که به سادگی پرنده خود را در حالی که سگ در اطراف است در قفس نگه دارید.

مشکلات و اثبات رفتار

مهم است بدانید که سختی این فرآیند بسته به نژاد و سن سگ شما کاملاً متفاوت خواهد بود. اگر سگ شما یک توله سگ است، آموزش و معرفی آن مستلزم هماهنگی و زمان بیشتری است. همچنین، اگر سگ شما غریزه شکار قوی دارد، برای معرفی آن به پرنده تلاش بیشتری می کند. هنگام شروع فرآیند سازگاری، این عوامل را در نظر داشته باشید، اما ناامید نشوید. تا زمانی که شما تلاش کنید، اکثر حیوانات خانگی در نهایت متوجه می شوند که چگونه در یک فضا به صورت دوستانه زندگی کنند.

اشتباهاتی که باید از آنها اجتناب کرد

برای جلوگیری از بروز مشکلات و از بین بردن دو حیوان خانگی روی پای راست، هنگام معرفی سگ خود به پرنده خانگی خود، از دو اشتباه رایج دوری کنید:

هنگام ملاقات با حیوانات خانگی خود، اطمینان حاصل کنید که پرنده شما همیشه در زمان حضور سگ در داخل قفس خود محکم قرار می گیرد و همیشه سگ خود را با بند نگه دارید. عدم مهار هر یک از حیوانات می تواند منجر به فاجعه شود. تا زمانی که متوجه نشدید که هر دو راحت هستند، آنها را محدود نگه دارید.

مطمئن شوید که پرنده شما در یک قفس پرنده با اندازه مناسب قرار دارد و درب آن محکم است. همچنین، قفس پرنده خود را در جایی قرار دهید که سگ شما نتواند از آن بالا بپرد و به آن برسد.