علل استفراغ در پرندگان

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، تکان خوردن پرنده به صورت ریتمیک برای بسیاری از صاحبان پرنده عجیب و ترسناک است، و نمی دانند چه کاری باید انجام دهند. نکات زیر به توضیح اینکه چه چیزی می تواند باعث برگشت پرنده شما شود و اینکه چرا دوستان پردار ما این رفتار تا حدی ناجور را نشان می دهند کمک می کند.

اولین چیزی که باید در مورد رگورژیتاسیون درک کنید این است که پرنده شما این کار را انجام نمی دهد اگر احساس راحتی و پیوند با شما نداشته باشد. اگر پرنده شما برگشت، سعی می کند به شما اطلاع دهد، هر چقدر هم که عجیب به نظر برسد.

ثانیا، استفراغ می تواند با اقدامات خاصی از طرف شما ایجاد شود. به پرنده خود توجه کنید و چیزهایی را که به نظر می رسد باعث بازگشت مجدد حیوان خانگی شما می شود را تشخیص می دهید. این می تواند کلمه یا عبارت خاصی باشد که به پرنده خود می گویید، یک اسباب بازی خاص که هر دو با آن بازی می کنید یا یک بازی که از آن لذت می برید، یا حتی چیزی به سادگی یک خراش در پشت سر. پرندگان مختلف چیزهای متفاوتی دارند که باعث بازگشت مجدد می شود، بنابراین مالکان باید تعامل آنها با حیوانات خانگی خود را بسنجند تا تعیین کنند که چه نوع تحریکی پرندگان خانگی آنها را وادار به بازگشت مجدد می کند.

هنگامی که شروع به شناخت چیزهایی کردید که پرنده شما را به بازگشت دوباره تحریک می‌کند، می‌توانید با تلاش برای از بین بردن محرک‌ها، در صورت تمایل، تمام تلاش خود را برای جلوگیری از بازگشت مجدد آن انجام دهید. این بدان معنا نیست که شما باید از تعامل با پرنده خودداری کنید. هرگز اینطور نیست! در عوض، می‌توانید راه‌های مختلفی برای بازی و ابراز محبت به حیوان خانگی خود بیابید که تمایل به تحریک رفتار برگشتی ندارند. خلاق باشید، و تقریباً مطمئناً راهی وجود دارد که بتوانید میزان بازگشت پرنده خود را بدون از دست دادن زمان پیوند ارزشمند کاهش دهید.

نگرانی های سلامتی

همانطور که قبلاً گفته شد، نارسایی یک نمایش رفتاری است و یک علامت پزشکی نیست. در طوطی‌ها، ماده‌ای که در حین رگورژیتاسیون تولید می‌شود، از محصول پرنده دفع می‌شود و نه از معده. به همین دلیل، به طور معمول دارای قوام لطیفی است که ممکن است "شسته شده" به نظر برسد و با مقدار کمی مایع همراه باشد. اگر نگران این هستید که پرنده شما در واقع به جای برگشتن استفراغ می کند، در اسرع وقت با دامپزشک خود تماس بگیرید.

اگر احساس می‌کنید که پرنده‌تان علی‌رغم تمام تلاش‌های شما برای کاهش محرک‌های برگشت، بیش از حد به عقب برمی‌گردد، ممکن است بخواهید از یک متخصص رفتار طوطی خبره کمک بگیرید. این حرفه ای کارشناسان در رفتار طوطی درک و پیاده سازی هستند روش های اصلاح رفتار است که می تواند به شما کمک کند و پرنده خود را به یک مصالحه شاد که در آن نارسایی و یا هر موضوع دیگر رفتار مربوط می شود آمده است.

اگر شک دارید حیوان خانگی خود بیمار است، فوراً با دامپزشک خود تماس بگیرید.

غذاهای رایج که می تواند پرنده شما را مسموم کند