تعقیب کردن سگ ها

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، تعقیب خودرو موقعیت خطرناکی را برای حیوانات خانگی و مردم ایجاد می کند. ممکن است اتومبیل ها برای جلوگیری از تصادف منحرف شوند، یا ممکن است سگ ها در ترافیک برخورد کنند. یادگیری نحوه متوقف کردن این رفتار می تواند دشوار باشد، اما با آموزش، می توانید به سگ خود کمک کنید تا اتومبیل را تعقیب نکند. اگر این مشکل دائمی با حیوان خانگی شماست، مربیان حرفه ای سگ و رفتارشناسان می توانند به شما کمک کنند.

نکاتی برای تغییر رفتار سگ

موثرترین راه برای متوقف کردن سگ از تعقیب اتومبیل، پیشگیری است. شناسایی و تغییر رفتار در توله‌سگ‌ها قبل از تبدیل شدن به عادت آسان‌تر است. با این حال، اگر سگ شما در حال تعقیب اتومبیل است، می توانید از چند ترفند برای اصلاح رفتار آنها استفاده کنید.

آنها را ایمن نگه دارید. حصار کشی در حیاط خانه، قفل گذاشتن روی درهای بیرون یا نگه داشتن سگ در داخل جعبه گزینه های خوبی هستند.

کمی آموزش انجام دهید می توانید سگ خود را به کلاس های آموزشی ببرید یا یک مربی حرفه ای سگ استخدام کنید. در هر صورت این یک راه عالی برای ایجاد پایه و اساس رفتار خوب در سگ ها است.

ابزارهای آموزشی را امتحان کنید. برخی از ابزارهای آموزش سگ صدای خش خش را منتشر می کنند و فرومون های آرام بخشی را آزاد می کنند که به منحرف کردن و آرامش سگ شما کمک می کند. اگر به دنبال یک ابزار آموزشی هستید، ابتدا با دامپزشک یا مربی حرفه ای سگ خود مشورت کنید.

آموزش کلیکر را بگنجانید . آموزش کلیکر یک روش تقویت مثبت برای تربیت سگ است. هر بار که سگی کاری را انجام می دهد که شما می خواهید مثلاً وقتی می گویید "بیا" به سمت شما می آید روی دستگاه کلیک می کنید و به او جایزه می دهید. پس از استفاده مکرر از کلیک، سگ شروع به ارتباط آن با چیزهای خوبی مانند تمجید و غذا می کند. این به آنها انگیزه می دهد تا وقتی صدای کلیک را می شنوند گوش کنند.

به یاد داشته باشید که شما در آن با هم هستید. هم شما و هم سگتان در حال یادگیری درک یکدیگر هستید و گاهی اوقات این کار زمان می برد.

بازی برای سگ هایی که ماشین ها را تعقیب می کنند

یکی از راه‌هایی که می‌توانید سگتان را از تعقیب ماشین‌ها باز دارید، بازی‌های سرگرم‌کننده‌ای است که بدون درگیر کردن وسایل نقلیه در حال حرکت، هیجان تعقیب را به او می‌دهد. چند گزینه عبارتند از:

رفتن و آوردن. زمانی را صرف پرتاب اسباب‌بازی‌ها کنید و به سگتان اجازه دهید آنها را در یک بازی دوستانه به شما بازگرداند.

بازی طناب کشی با سگ خود راه خوبی برای کمک به آنها برای خلاص شدن از شر انرژی اضافی و استفاده از توانایی های حل مسئله است. شما می توانید تمرین را با ترکیب کردن دستوری برای "افتادن" طناب در اواسط بازی تقویت کنید. این می تواند به تقویت کنترل تکانه کمک کند. برای رفتار درست با یک رفتار به آنها پاداش دهید. 

تگ می تواند یک راه سرگرم کننده برای برقراری ارتباط با حیوان خانگی شما باشد در حالی که به آنها آموزش می دهید تا از دستور شما پیروی کنند. شما می توانید این کار را با تشویق سگ خود به تعقیب شما در یک منطقه امن و پاداش دادن به آنها با یک هدیه زمانی که به شما نزدیک می شوند، امتحان کنید. همه چیز را آرام نگه دارید و سگ خود را تحسین کنید که هنگام تماس به شما می آید.

آزمون‌های توانایی دوره‌های فریبنده و دوره‌های سریع: این‌ها هر دو ورزش‌هایی هستند که به‌صورت حرفه‌ای برای سگ‌ها سازمان‌دهی شده‌اند که شامل تعقیب سگ‌ها با یک فریب مکانیکی است. فریب به سرعت درست بالای زمین حرکت می کند و یک شکار واقعی را تحریک می کند. این به سگ ها این فرصت را می دهد تا به طور فعال "شکار" را در یک محیط سرگرم کننده و امن تعقیب کنند.

تعقیب اتومبیل‌ها گاهی اوقات می‌تواند چنان در سگ‌ها ریشه دوانده باشد که متوقف کردن آن‌ها دشوار باشد. به هر حال، این بخشی از غریزه طبیعی آنهاست که می خواهند بدوند و شکار کنند. علاوه بر امتحان بازی های مختلف، می توانید این ایده ها را نیز در خود بگنجانید.

سگ خود را روی یک افسار یا در حیاط حصارکشی نگه دارید تا از تعقیب هر گونه حواس پرتی جلوگیری کنید.

هر زمان که برای پیاده روی می روید، به سگ خود اجازه ندهید که از بند خارج شود.

سگ خود را آموزش دهید که هنگام تماس به شما بیاید و او را در کنترل تکانه تمرین دهید. اگر آنها بدوند، به احتمال زیاد پیش شما باز خواهند گشت.

از یک رفتارشناس سگ کمک بگیرید. متخصصانی که در مورد رفتار سگ آموزش دیده اند می توانند به شما کمک کنند تا متوجه شوید حیوان خانگی خود و انگیزه آنها برای دویدن به دنبال اتومبیل چیست. آنها همچنین می توانند به ایجاد یک برنامه بازی کمک کنند تا بدانید وقتی سگ شما قصد دویدن را دارد چه کاری انجام دهید.

کارهایی که نباید با سگ هایی که در تعقیب اتومبیل هستند انجام داد

برخی از فروشگاه های حیوانات خانگی اقلامی را می فروشند که سگ شما را از رفتار بد باز دارند. آموزش با تقویت مثبت معمولاً در مورد سگ ها موفق تر از تنبیه است. با یک رفتارشناس حرفه ای سگ مشورت کنید تا مطمئن شوید که عوامل بازدارنده ای که در نظر می گیرید برای حیوان خانگی شما مضر نیستند. مهم نیست رفتار آنها چقدر ناامید کننده است، همیشه با سگ خود رفتاری انسانی داشته باشید.

برخی از سگ ها آنقدر از فرصت تعقیب و گریز هیجان زده می شوند که تلاش برای متوقف کردن آنها غیرممکن به نظر می رسد. تکنیک های مختلف را آزمایش کنید و روی ایجاد یک رابطه قابل اعتماد با سگ خود کار کنید. در صورت نیاز یک رفتارشناس حرفه ای حیوانات خانگی بیاورید.

به سگتان اجازه دهید ماشین ها را تعقیب کند.

هرگز با سگ خود بدرفتاری یا تنبیه بدنی نکنید.

توله سگ یا سگ خود را برای ساعات طولانی در یک زمان حبس کنید.

توله سگ یا سگ خود را بدون نظارت بیرون بگذارید.

به یاد داشته باشید که سگ شما از روی غریزه عمل می کند. بهترین رویکرد اگر سگ شما اتومبیل ها را تعقیب می کند، درک رفتار آنها، ارائه آموزش های حمایتی و ایمن نگه داشتن محیط زیست آنها است.

اگر شک دارید حیوان خانگی خود بیمار است، فوراً با دامپزشک خود تماس بگیرید. برای سؤالات مربوط به سلامتی، همیشه با دامپزشک خود مشورت کنید.