نژاد کینگ شپرد

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، با وجود جثه بزرگ و ظاهر تا حدودی با ابهت، کینگ شپردها را می توان «غول های مهربان» دنیای سگ ها در نظر گرفت. آنها نه تنها فوق العاده آرام و شیرین هستند، بلکه با بچه های کوچک و سایر حیوانات خانگی مهربان هستند. کینگ شپرد نسبت به اعضای خانواده خود وفادار است و از آنها محافظت می کند.  اما نه تهاجمی، و آنها را به حیوان خانگی کامل خانواده تبدیل می کند.

کینگ شپردها شخصیت‌های بسیار معتدل و سازگاری دارند، اما به دلیل اندازه و نیازهای ورزشی زیاد، برای خانه‌های تک‌خانواده‌ای با فضای بیرونی حصارکشی مناسب‌تر هستند.

بررسی اجمالی نژاد کینگ شپرد

گروه: این نژاد به طور رسمی توسط AKC به رسمیت شناخته نشده است، اما کینگ شپردز نزدیک به ژرمن شپرد، اعضای گروه هردینگ است.

قد: 29 اینچ در شانه (مرد) یا 27 اینچ در شانه (زن)

وزن: 130 تا 150 پوند رشد کامل (مرد) یا 90 تا 110 پوند رشد کامل (ماده)

پوشش و رنگ: صاف و درشت یا مواج و بلند در سیاه، سفید، قهوه ای، خاکستری یا نقره ای

طوال عمر: 10 تا 11 سال

سطح محبت          بالا

دوستی                بالا

بچه دوستی          بالا

حیوان دوستی       بالا

نیازهای ورزش       بالا

بازیگوشی            بالا

سطح انرژی          بالا

آموزش پذیری        بالا

هوش                 بالا

تمایل به پارس      بالا

مقدار ریزش مو     بالا

تاریخچه کینگ شپرد

کینگ شپرد که در دهه 1990 در ایالات متحده نشات گرفت، در ابتدا برای ایجاد یک ترکیب ژرمن شپرد که مشکلات سلامتی کمتری نسبت به ژرمن شپرد اصیل داشت، پرورش داده شد.

پرورش دهندگان آمریکایی دیوید ترکهایمر و شلی واتس کراس فیست یک ژرمن شپرد را با شیلو شپرد پرورش دادند، یک نژاد هیبریدی که ژرمن شپرد را با مالاموت آلاسکا ترکیب می کند تا بهترین ویژگی های ژرمن شپرد را افزایش دهد. به منظور دستیابی به ظاهر موهای بلندی که می خواستند، پرورش دهندگان ژرمن شپردهای مو بلند را از دودمان اروپایی نیز ترکیب کردند. ترکیب خطوط اروپایی نه تنها به کینگ شپردز پوشش های متمایز آنها را داد، بلکه تنوع ژنتیکی را نیز افزایش داد، در نتیجه خطر برخی از مسائل ژنتیکی که در دودمان های بسیار همخون رایج است را کاهش داد.

مراقبت از کینگ شپرد

اگر به دنبال یک سگ کم نگهداری هستید، ممکن است کینگ شپرد حیوان خانگی مناسبی برای شما نباشد. کینگ شپردز بین نیازهای نظافت و ورزش خود به زمان، انرژی و توجه زیادی برای پیشرفت نیاز دارد.

کینگ شپرد پوشش های ضخیم و دوتایی دارند، بنابراین می‌توانید انتظار ریزش زیادی داشته باشید. مسواک زدن پوشش کینگ شپردز چندین بار در هفته یا حتی روزانه، در برخی موارد می تواند به کاهش ریزش کمک کند و پوشش آنها را سالم، تمیز و بدون گره نگه دارد. از آنجایی که کینگ شپرد خزهای بلندی دارد، ممکن است فکر کنید حمام مداوم لازم است، اما در واقع برعکس است: اگر پوشش سگ شما سالم و به خوبی نگهداری شود، فقط هر سه تا چهار ماه یکبار به حمام نیاز دارند. کینگ شپردها بسیار فعال هستند، بنابراین راه رفتن، دویدن و بازی معمولاً ناخن های آنها را فرسوده نگه می دارد، اما مهم است که اغلب ناخن ها را بررسی کنید و در صورت نیاز کوتاه کنید.

کینگ شپردها سگ های بسیار باهوشی هستند که آموزش را نسبتاً ساده می کنند اگر شما سازگار و جذاب باشید. King Shepherds به راحتی خسته می شود، بنابراین مهم است که آموزش آنها را جالب نگه دارید. از آنجایی که کینگ شپردها بسیار مشتاق هستند تا اعضای خانواده خود را راضی کنند، آنها می توانند دستورات اولیه را نسبتاً سریع یاد بگیرند و انجام دهند.

کینگ شپردها پرانرژی هستند و نیازهای ورزشی بالایی دارند، بنابراین ورزش روزانه و شدید ضروری است. کینگ شپردز در خانه‌های فعال و تک‌خانواده‌ای با فضای زیادی برای دویدن، پیاده‌روی، کاوش، یا بازی کردن رشد می‌کند. از آنجایی که کینگ شپردز بسیار باهوش است، می‌تواند از برنامه‌های ورزشی که شامل تحریک ذهنی نیز می‌شود بهره‌مند شوند. انجام بازی هایی مانند واکشی، طناب کشی، مخفی کاری، یا تکمیل دوره های مانع می تواند به کینگ شپرد شما کمک کند انرژی اضافی را آزاد کند و در عین حال ذهن او را نیز تحریک کند. King Shepherds می تواند به راحتی خسته شود، بنابراین بسیار مهم است که آنها را درگیر نگه دارید و ورزش کنید تا از رفتار مخرب ناشی از کسالت اجتناب کنید.

مشکلات رایج سلامتی

مانند هر نژاد یا ترکیبی از نژادهای دیگر، کینگ شپردز ممکن است مستعد ابتلا به برخی مسائل بهداشتی باشد. از آنجایی که کینگ شپردها یک نژاد هیبریدی هستند، تنوع ژنتیکی بیشتر آنها محافظت در برابر برخی اختلالات ژنتیکی را ارائه می دهد. اما مهم است که در مورد هر گونه مشکل سلامتی در صورت بروز در سگ شما بدانید.

برخی از مشکلات سلامتی که در میان کینگ شپردها رایج است عبارتند از:

دیسپلازی مفصل: وضعیتی که باعث بی ثباتی، ضعف و درد در لگن یا آرنج می شود.

بیماری فون ویلبراند: یک اختلال ژنتیکی که بر توانایی لخته شدن خون پس از آسیب تأثیر می گذارد.

کم کاری تیروئید: یک بیماری غدد درون ریز که سرعت متابولیسم سگ ها را کاهش می دهد و اغلب منجر به چاقی، دیابت سگ ها یا بیماری قلبی می شود.

رژیم غذایی و تغذیه

رژیم غذایی سگ شما تا حد زیادی به وزن، سن، سطح فعالیت و متابولیسم او بستگی دارد، اما به طور کلی، می توانید انتظار داشته باشید که یک کینگ شپرد را روزانه بین سه تا چهار فنجان غذای با کیفیت بالا و خشک سگ تغذیه کنید. توصیه می شود که این مقدار حداقل در دو وعده غذایی تقسیم شود.

چاقی سگ ها در بین همه نژادها رایج است، بنابراین مطمئن شوید که غذای کینگ شپرد خود را هر روز به دقت اندازه گیری کنید. اگر مطمئن نیستید که چه مقدار به کینگ شپرد خود غذا بدهید، یا وزن او خیلی زیاد شده است، با دامپزشک خود در مورد نیازهای غذایی او صحبت کنید.

کینگ شپرد: شیرین، ملایم و بسیار خوش اخلاق با کودکان یا حیوانات خانگی دیگر؛ به شدت به خانواده خود وفادار است، اما تهاجمی نیست؛ بسیار هوشمند و آسان برای آموزش اما برای جلوگیری از ریزش بیش از حد نیاز به نظافت روزانه دارد؛ نیازهای ورزشی بسیار بالایی دارد یا ممکن است رفتارهای مخربی از خود نشان دهد؛ برای آپارتمان ها یا خانه های بدون فضای باز مناسب نیست

اگر تصمیم به خرید یک توله سگ کینگ شپرد دارید، تحقیقات گسترده ای را برای یافتن یک پرورش دهنده اخلاقی و معتبر انجام دهید. از پرورش دهنده سؤالات زیادی بپرسید.

قبل از اضافه کردن یک کینگ شپرد به خانواده، مطمئن شوید که خانه، برنامه و سبک زندگی شما می تواند یک سگ بسیار بزرگ و پرانرژی را در خود جای دهد که نیاز به نظافت روزانه و ورزش روزانه و شدید دارد.

نژاد کاوالییر کینگ