نحوه شناسایی و از بین بردن شپش طوطی

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، در این مقاله درباره شپش طوطی همه چیز را در مورد این انگل های خزنده، نحوه شناسایی آنها و نحوه خلاص شدن از شر آنها بیاموزید. با یادگیری کارهایی که می توانید برای جلوگیری از شپش و سایر انگل های خارجی انجام دهید، دوست پردار خود و سایر اعضای خانواده خود را سالم و ایمن نگه دارید.

شناسایی شپش طوطی

فقط به این دلیل که می بینید حشرات ریز روی پرنده شما می خزند، به این معنی نیست که طوطی شما شپش دارد. علاوه بر شپش، پرندگان می توانند به کنه یا انواع دیگر انگل های خارجی آلوده شوند. به طور کلی، هجوم شپش ها به صورت حشرات کوچک و قهوه ای رنگی ظاهر می شوند که می توانند از پرهای پرنده شما عبور کنند. حتی ممکن است نتوانید شپش را با چشم غیرمسلح ببینید. در بسیاری از موارد، صاحبان فقط متوجه خارش بیش از حد در پرندگان خود می شوند. به منظور شناسایی صحیح شپش یا هر انگل با اطمینان کامل، مهم است که در صورت مشاهده هر نوع رفتار غیرعادی یا خزیدن حشرات در اطراف پرنده خود ، فوراً با دامپزشک پرندگان قرار ملاقات بگذارید.

محافظت از سایر حیوانات خانگی

اگر در یک خانواده چند پرنده زندگی می کنید، برای شما مهم است که هر نوع آلودگی انگل را در اسرع وقت شناسایی و درمان کنید تا خطر قرار گرفتن در معرض سایر پرندگان خود را کاهش دهید. اگر متوجه وجود انگل های خارجی در یکی از حیوانات خانگی خود شدید، سریعاً پرنده آسیب دیده را در یک منطقه امن دور از سایر دوستان پردار خود قرنطینه کنید. حتی اگر شپش یا سایر انگل‌ها را در سایر پرندگان خود مشاهده نمی‌کنید، احتمالاً ایده خوبی است که کل گله خود را توسط یک دامپزشک بررسی کنید تا مطمئن شوید که هر گونه هجوم را تحت کنترل دارید.

آیا انسان می توانند به شپش پرنده مبتلا شود؟

یکی از رایج ترین سوالاتی که صاحبان پرندگان در مورد شپش پرنده دارند این است که آیا حشرات می توانند به میزبان انسان منتقل شوند یا خیر. خبر خوب این است که شپش پرندگان منحصر به پرندگان است و موهای انسان را آلوده نمی کند. با این حال، این بدان معنا نیست که شپش نمی تواند به اعضای خانواده انسان پرنده آسیب برساند. شپش می تواند ناقل بسیاری از بیماری ها باشد، علاوه بر این توانایی ایجاد گزش دردناک و خارش دار برای افراد. به همین دلیل، احتمالاً می خواهید تماس فیزیکی با یک پرنده آلوده را محدود کنید تا زمانی که بتوانید درمان دامپزشکی مناسب را برای حیوان خانگی خود جستجو کنید.

جلوگیری از آلودگی مجدد

هنگامی که شپش را در پرنده خود شناسایی کردید و یک ویزیت دامپزشکی برای حیوان خانگی خود ترتیب دادید. در حالی که دامپزشک پرنده شما درمان دلخراشی را برای دوست پردار شما ارائه می دهد، بازگرداندن پرنده به خانه می تواند باعث شود شپش ها به سرعت ظاهر شوند، اگر به درستی آنها را از بین نبرید. اولین کاری که باید انجام دهید این است که قفس پرنده خود را به طور کامل تمیز کنید و مطمئن شوید که تمام سطوح، گوشه ها و گوشه های میله ها را تمیز و ضدعفونی کنید. علاوه بر این، ممکن است لازم باشد با یک سرویس کنترل آفات خانگی حرفه ای تماس بگیرید تا خانه شما برای شپش و سایر انگل ها اسپری شود. اگرچه این کار کاملاً خوشایند نیست، اما بهتر از مقابله با هجوم های مکرر به دوست پردار خود است.

از درمان های "بدون نسخه" خودداری کنید

بین صورت‌حساب‌های دامپزشکی، خدمات کنترل آفات، و سایر هزینه‌ها، می‌توان گفت که از بین بردن شپش پرندگان خانگی ارزان نیست. با این حال، لطفاً اجازه ندهید هزینه درمان مؤثر باعث شود که با استفاده از محصولات نامرغوبی که می‌شوند، دست به کار شوید. می توانید از فروشگاه مواد غذایی خریداری کنید. بیشتر مواد شیمیایی کنترل آفات "خودت انجام بده" می تواند برای پرندگان مضر یا کشنده باشد، همانطور که درمان هایی که برای حذف آلودگی شپش سر انسان برچسب گذاری شده اند، می توانند مضر یا کشنده باشند. به خود و پرنده خود لطف کنید و به محض مشکوک شدن به هجوم شپش در حیوان خانگی خود از متخصص کمک بگیرید.

اگر شک دارید حیوان خانگی خود بیمار است، فوراً با دامپزشک خود تماس بگیرید. برای سؤالات مربوط به سلامتی، همیشه با دامپزشک خود مشورت کنید.