کمپین "فقط رد پا" شهر ولز

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، ماه ملی Walk Your Dog، صاحبان سگ را تشویق می‌کند تا در هوای زمستانی شجاعانه مقاومت کنند و سال جدید را با عادت‌های سالم آغاز کنند. ولز را مرتب نگه دارید می خواهید اطمینان حاصل کنید که این شامل دفع صحیح زباله های سگ نیز می شود.

کمپین "فقط رد پا" این خیریه با هدف افزایش آگاهی در مورد خطرات بهداشتی مرتبط با ضایعات سگ است. نه تنها برای انسان، بلکه برای دام و سایر حیوانات خانگی.

مدفوع سگ رها شده می‌تواند حاوی باکتری‌های مضری باشد که می‌توانند مدت‌ها پس از تجزیه در خاک باقی بمانند.

دکتر سامانتا گینز، مدیر خدمات حیوانات RSPCA و کارشناس رفاه سگ ها، گفت:

متأسفانه، برای صاحبان غیرمسئول بسیار رایج است که اجازه دهند سگ‌هایشان کثیف شوند و آشفتگی را تمیز نکنند. این خطرناک، منزجر کننده است و باید متوقف شود.

رسوب برای افراد، محیط زیست ما و سایر حیوانات از جمله سگ های دیگر مضر است و می تواند باعث انتشار انگل ها و بیماری های عفونی شود.

واضح است که همه صاحبان سگ در ولز باید کار درست را انجام دهند، مسئولانه عمل کنند و این آشفتگی را پاک کنند. بنابراین ما خوشحالیم که با Keep Wales Tidy همکاری می کنیم تا چنین پیام مهمی را منتشر کنیم!

جیک فلتمن، مدیر آموزش و تعامل اجتماعی در Dogs Trust، بزرگترین موسسه خیریه سگ در بریتانیا، گفت:

ما همیشه مالکیت مسئولانه سگ را تشویق می‌کنیم و دنبال کردن سگ شما بخش مهمی از آن است. متأسفانه، در حالی که اکثر صاحبان سگ‌ها با مسئولیت‌پذیری به تجارت خود می‌پردازند و مدفوع سگ خود را جمع‌آوری و دفع می‌کنند، همه کار درست را انجام نمی‌دهند.

ما همه را تشویق می‌کنیم که مدفوع سگ‌ها را جمع کنند و دور بیندازند تا اطمینان حاصل شود که فضاهای عمومی برای همه افرادی که از آنها استفاده می‌کنند، از جمله دوستان پشمالوی ما، تمیز و ایمن باقی می‌مانند.

کالین ویلسون، رئیس شعبه ولز انجمن دامپزشکی بریتانیا ، گفت:

مدفوع سگ نه تنها زشت است، بلکه مدفوع می‌تواند انگل‌هایی مانند کرم‌های گرد را نیز در خود جای دهد که می‌توانند خاک را آلوده کرده و سلامتی دیگر حیوانات خانگی، دام و انسان را به خطر بیندازند. کودکان خردسال به ویژه در معرض آلاینده های مضر قرار می گیرند زیرا ممکن است پس از درآوردن کفش ها یا بازی روی زمین، دست های خود را در دهان بگذارند.

بسیار مهم است که همه صاحبان سگ مسئولانه عمل کنند و برای کاهش خطر برای حیوانات، سلامت عمومی و محیط زیست به حیوان خانگی خود کمک کنند.

آنجلا چارلتون، مدیر Ramblers Cymru گفت:

«همه ما دوست داریم در پارک ها و چمن هایمان بیرون برویم، اغلب با دوستان چهارپای خود، و از هر کسی که سگ دارد می خواهیم که مسئولانه عمل کند.

مدفوع سگ می تواند مشکلات زیادی ایجاد کند و تمیز نکردن آن غیرقابل قبول است. کد روستایی، که ما به ایجاد آن کمک کردیم، پیام‌های روشنی دارد و امیدواریم این کمپین آنها را برجسته کند و خیابان‌ها، پارک‌ها و فضاهای سبز ما را برای گشت و گذار و لذت بردن همه آزاد بگذارد.