آیا گربه ها نام خود را می دانند؟

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"،  غریزه گربه ها به گونه ای است که شکارچیان مستقل هستند. با این حال، گربه ها نیز موجودات اجتماعی با احساسات پیچیده ای هستند که با ما به اشتراک می گذارند. تحقیقات نشان می‌دهد که گربه‌ها تمایل بیشتری به توجه به اشیاء جدید دارند.

اگرچه ممکن است رفتار و زبان بدن آنها به اندازه سگ هایمان برای ما واضح به نظر نرسد، به همین دلیل آنها واقعاً توجه زیادی دارند.

اگرچه گربه شما می تواند به راحتی صداها و نشانه ها را مانند نام خود تشخیص دهد، اما این موضوع چیزی در مورد نحوه پاسخگویی آنها نمی گوید.

اگرچه ممکن است واقعاً بخواهید که گربه‌تان هر زمان که اشاره می‌کنید بیاید، گربه‌ها ممکن است خودشان را ... در حال حاضر مشغول پیدا کنند. نحوه و زمان واکنش یک گربه احتمالاً به ماهیت، انگیزه و احساسات فعلی آنها بستگی دارد. وقتی با آنها بازی نمی کنید، صدا کردن نام آن‌ها آنقدر که فکر می‌کنید برایشان انگیزه‌بخش نیست.

پم جانسون می‌گوید: "غالباً ما انتظار داریم که گربه‌ها فوراً مانند سگ‌ها واکنش نشان دهند. صاحبانی که این دو را با هم مقایسه می‌کنند، واقعاً به هر دو گونه آسیب می‌رسانند. گربه‌ها را به خاطر شخصیتی که هستند دوست داشته باشید و از آنها قدردانی کنید و دیگر آنها را با سگ‌ها مقایسه نکنید." 

در طول روز از نام گربه خود استفاده کنید

برای اینکه واقعاً تشخیص نام را تقویت کنید و گربه ای ایجاد کنید که احتمال بیشتری دارد به احضار شما پاسخ دهد، سعی کنید نام گربه خود را در سایر فعالیت هایی که توجه آنها را جلب می کند بگنجانید. به عنوان مثال، اگر به گربه‌تان طبق برنامه غذا می‌دهید، و او برای زمان غذا هیجان‌زده می‌شود، درست قبل از اینکه کاسه غذا را زمین بگذارید، نام او را بگویید. سعی کنید درست قبل از اینکه اسباب بازی مورد علاقه خود را پیشنهاد دهید یا زمانی که برای حیوانات خانگی به شما مراجعه می کنند، نام آنها را بگویید. اگر گربه‌ای چیزی مثبت را با نام مرتبط می‌کند، به‌ویژه زمانی که توسط یک انسان آشنا صحبت می‌شود، شانس بیشتری برای پاسخ وجود دارد.

شما هرگز نباید از تنبیه برای گربه خود استفاده کنید و باید بیشتر اطمینان حاصل کنید که هرگز نام گربه خود را با تنبیه مرتبط نکنید. صدا کردن نام گربه برای اجرای هر نوع مجازات به گربه می‌آموزد که در آینده از پاسخگویی اجتناب کند.

با استفاده از کلیکگر به گربه خود نام آنها را آموزش دهید

گربه ها زمانی یادگیرندگان عالی می شوند که بدانید چه چیزی آنها را برمی انگیزد و چه چیزی را تقویت می کند. در واقع، آنها به آموزش کلیکر بسیار خوب پاسخ می دهند . هنگامی که گربه شما متوجه شد که صدای کلیک به این معنی است که مورد استقبال قرار می گیرد، می توانید از کلیکگر برای آموزش نام و همچنین نشانه هایی مانند "بیا" به گربه خود استفاده کنید.

به یاد داشته باشید که آموزش باید برای گربه شما سرگرم کننده باشد. اگر گربه شما حوصله اش سر می رود، دور می شود یا به غذاها بی علاقه می شود، جلسه خود را متوقف کنید و منتظر فرصت دیگری باشید که احتمالاً انگیزه پیدا می کند.

برای تربیت و آموزش گربه خود باید با او وقت بگذرانید تا بهترین نتیجه را دریافت کنید.

دلایلی که یک گربه میو نمی کند