زبان اشاره در گربه ها

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، آیا گاهی اوقات به نظر می رسد که والدین سگ از همه چیز راضی هستند؟ مطمئناً، سگ‌ها می‌توانند به مکان‌های بیشتری بروند، اما شما و گربه‌تان می‌توانید به همان خوبی در خانه با هم ارتباط برقرار کنید. یکی از راه های انجام این کار این است که به بچه گربه خود یاد دهید که چگونه زبان اشاره را از طریق سیگنال های دستی درک کند. این یک راه مفید برای برقراری ارتباط با دوست پشمالوی خود با به اشتراک گذاشتن واژگان مشترک است. چند مرحله ساده برای کمک به شما برای شروع وجود دارد که با تقویت مثبت قدیمی شروع می شود.

مرحله 1: خلق و خوی گربه خود را درک کنید

کلید آموزش گربه ها داشتن زمان خوب است. Haylee Bergeland، CPDT-KA، CBCC-KA، RBT، کارشناس بهداشت و رفتار حیوانات خانگی برای Daily Paws می گوید، اگر جلسات آموزشی شما زمانی برگزار شود که گربه شما مشتاق باشد که با شما باشد، بیشترین پیشرفت را خواهید داشت. بهترین راه برای تشخیص اینکه بچه گربه شما آماده تعامل است یا نه این است که یاد بگیرید گربه ها چگونه احساسات خود را نشان می دهند. گربه سانان اغلب با ضربه سر به شما نشان می دهند که توجه دارند. اما حداقل، شما می خواهید گربه شما بیدار، هوشیار و در حالت کنجکاوی باشد، خواب آلود یا حواس پرت نباشد (سلام، پرندگان پشت پنجره).

هنگامی که رفتار طبیعی گربه خود را درک کردید، تشخیص اینکه چه زمانی آماده است آسانتر می شود. و به عنوان یک امتیاز، تشخیص اینکه چه زمانی گربه شما خنده دار است را آسان تر می کند. گاهی اوقات این امر می تواند منجر به تشخیص یک مشکل سلامتی شود. در اوایل، آنجلا هیوز، DVM، PhD، مدیر ارشد روابط حمایت علمی جهانی و متخصص ژنتیک دامپزشکی در Mars Petcare می گوید.

آیا گربه شما روحیه مناسبی برای آموزش دارد؟ «گربه‌ها به همه اشکال ارتباط انسانی، از لحن صدا گرفته تا زبان بدن، حساس هستند. بنابراین زمانی که حال و هوای آرامی از خود نشان می دهید با بچه گربه خود کار کنید و اگر ناامید شدید دست از کار بکشید.

مرحله 2: روی تقویت مثبت تمرکز کنید

گربه ها در هر سنی می توانند با آموزش تقویت مثبت انجام انواع ترفندها را بیاموزند. چند خوراکی خوشمزه در دسترس داشته باشید که می توانید از آنها به عنوان تقویت کننده استفاده کنید تا پس از انجام رفتار دلخواه، آنها را به آنها هدیه دهید. مواد غذایی با ارزشی را که می‌دانید دوست دارند، یا یک خوراکی نرم را در لوله‌ای فشرده که برای تمرین طراحی شده است، امتحان کنید.

برنامه ریزی کنید که در طول روز، زمانی که گربه شما برای برخی تحریکات آماده است، چند دوره کوتاه تمرینی انجام دهید. Bergeland می گوید: "اکثر گربه ها دارای فاصله توجه کوتاه و شکم کوچکی هستند، بنابراین احتمالاً بعد از حدود 5 یا 10 دقیقه متوجه خواهید شد که آنها از تمرین خسته شده اند." "توجه دقیق به زبان بدن گربه شما بسیار مهم است."

لحظه ای که گربه شما شروع به نشان دادن توجه خود به سیگنالی می کند که شما می دهید، به او هدیه بدهید. در ابتدا، ممکن است زمانی باشد که بچه گربه شما به دستان شما نگاه می کند یا به سمت شما حرکت می کند. بعداً، می تواند زمانی باشد که گربه شما عمل مورد نظر را انجام دهد (به عنوان مثال، بالا بردن یک پنجه به بالا). خوراکی‌ها به گربه‌تان می‌گویند که از کاری که او انجام می‌دهد خوشتان می‌آید و دوست پشمالوی شما را تشویق می‌کند تا بیشتر از این کار کند. وقتی گربه شما از خوردن غذاها دست کشید یا از آنجا دور شد، دراز کشید یا به سادگی شما را نادیده گرفت، جلسه تمرین را تمام شده در نظر بگیرید.

مرحله 3: از یک کلیکر استفاده کنید

در طول جلسات تمرین، مفید است که به بچه گربه‌تان اشاره کنید که دقیقاً چه رفتاری انجام می‌دهد و تمام آن رفتارها را برای او به ارمغان می‌آورد. یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای انجام این کار، آموزش کلیک است. به گربه خود بیاموزید که صدای کلیک برابر است با لذت. هنگامی که او کلیک کننده را با یک غذا مرتبط کرد، می توانید به آموزش یک علامت دست خاص به بچه گربه خود ادامه دهید.

اگر می‌خواهید به گربه‌تان بیاموزید که چگونه یک امتیاز بالا بدهد، این مراحل را که شامل یک کلیک است و به عنوان ابزار آموزشی در نظر گرفته می‌شود را بررسی کنید:

یک خوراکی یا اسباب بازی را در دست خود قرار دهید (مستقیم جلوی گربه کشیده شده است) تا گربه خود را تشویق کنید که آن را لمس کند.

هر بار که پنجه گربه دست شما را لمس می کند، صدای کلیک را به صدا درآورید و به او هدیه دهید.

هنگامی که گربه شما مرتباً دست شما را لمس می کند (از آنجایی که آنها می دانند هر لمسی مساوی است با لذت)، می توانید شروع به حرکت دادن دست خود به سمت بالا و موقعیت پنج بالا کنید.

هر بار که گربه دست شما را لمس می کند، صدای کلیک را به صدا درآورید و به او هدیه دهید.

در نهایت، شما قادر خواهید بود علامت پنج بالا را بدون غذا در آن بدهید، و بچه گربه شما آن را پنجه خواهد کرد! 

آموزش علائم دست گربه به صبر، تکرار و زمان نیاز دارد، اما تمرین می تواند برای شما سرگرم کننده و از نظر ذهنی برای بچه گربه شما تحریک کننده باشد. به علاوه، می تواند پیوند بین شما و گربه تان را تقویت کند، بهترین پاداش برای هر دوی شما.