آیا استفاده از توالت برای گربه ها مفید است؟

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، گربه ها حیوانات بسیار باهوشی هستند و می توان آنها را برای انجام کارهای زیادی آموزش داد. برای مثال، می‌توانید به گربه‌تان یاد بدهید از یک حلقه بپرید. یا پیانو بزند و همچنین می توانید به گربه خود بیاموزید که از توالت به جای جعبه زباله استفاده کند.

چرا مردم ایده آموزش توالت کردن یک گربه را دوست دارند؟

اگر گربه شما کار خود را در توالت انجام می داد (و آب می کشید!)، با این کار دیگر لازم به تمیز کردن جعبه زباله او نمی باشد. البته این کارمورد علاقه هیچ کس نیست. در واقع، شما نیازی به مکانی اختصاصی در خانه خود برای یک جعبه زباله ندارید. حتی  شما در هزینه خرید زباله صرفه جویی خواهید کرد.  که این خود یک مزیت است.

معایب آموزش توالت کردن یک گربه

اگرچه آموزش ادرار کردن به گربه در توالت ممکن است راه حلی جذابی به نظر برسد، اما لزوماً بهترین چیز برای سلامت و شادی گربه شما نیست. دلایل قوی علیه انجام آن وجود دارد. ماریا دلگادو، PhD، CAAB، دانشکده دامپزشکی دیویس UC و دکتر Zazie Todd ، صاحب Psychology حیوانات همراه، به دلایل مختلف با گربه‌های آموزش توالت کردن موافق نیستند. در اینجا چیزی است که آنها می گویند: چرا آموزش استفاده از توالت به گربه می تواند برای حیوان خانگی شما مضر باشد.

دلگادو می‌گوید: «من هیچ فایده‌ای برای آموزش توالت برای گربه نمی‌بینم. گربه‌ها به‌طور طبیعی می‌خواهند قبل و بعد از حذف کردن حفاری کنند و خراش دهند. او می‌گوید که آموزش توالت کردن، آنها را از این رفتارهای طبیعی محروم می‌کند.

گربه شما باید وضعیت بدنی عجیب و غریبی بگیرد. دلگادو همچنین به این نکته اشاره می کند که یک گربه برای استفاده از توالت باید کمی خود را منقبض کند. او می‌گوید: «آموزش توالت کردن، گربه‌ها را مجبور می‌کند تا در حالت‌های غیرطبیعی و ناراحت‌کننده قرار بگیرند.

گربه شما ممکن است استرس داشته باشد (و تصمیم بگیرد در جاهای دیگر ادرار کند).   دلگادو می‌گوید: «من مرتباً از افرادی درخواست کمک دریافت می‌کنم که گربه‌شان را «آموزش توالت» داده‌اند، و گربه‌شان اکنون روی تختشان ادرار می‌کند.

گربه شما ممکن است در توالت بیفتد. "خطر افتادن گربه شما در داخل توالت وجود دارد." البته. لبه های توالت لغزنده است. گربه ها از خیس شدن متنفرند. بنابراین آموزش توالت رفتن گربه فاجعه ای است که در انتظار وقوع است.

ممکن است از مشکلات گربه خود غافل شوید.  اگر گربه ای از توالت استفاده می کند، هرگز نمی بینید که چقدر ادرار می کند یا وضعیت مدفوع او چقدر است. «اگر روی جعبه خاک گربه‌تان (و خروجی آن) نظارت کنید، ممکن است چیزی شبیه ادرار اضافی ببینید که ممکن است نشانه دیابت باشد.

بعضی از گربه ها نمی توانند این کار را انجام دهند. آموزش توالت ممکن است برای یک گربه جوان و چابک کارساز باشد، اما با افزایش سن و/یا افزایش وزن گربه، حفظ تعادل در لبه ممکن است به چیزی تبدیل شود که نتوانند آن را انجام دهند. «یک گربه مسن‌تر در بالا رفتن از توالت با چالش‌هایی مواجه می‌شود. که می تواند او را به سمت انجام تجارت در مکان هایی که شما نمی خواهید او را سوق دهد.

در حالی که وسوسه انگیز است که به گربه خود ترفند استفاده از توالت را آموزش دهید (حتی می توانید کیت های آموزشی توالت بخرید)، آموزش حیوان خانگی خود به گلدان بدون جعبه زباله می تواند باعث عادات ناسالم و ناخوشایند شود.

بنابراین استفاده از توالت و آموزش آن به گربه می تواند برای سلامتی او مضر باشد. هر چند که این امر می تواند برای صاحبان گربه حرکتی جذاب باشد. پس بهتر است به فکر سلامتی حیوان خانگی خود باشیم.

ترومبوس در گربه