تله مدیسین چیست؟

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، پزشکی آنلاین زیرمجموعه‌ای از سلامت از راه دور است، و اصطلاحی فراگیر می باشد که تمام کاربردهای فناوری برای ارائه اطلاعات بهداشتی، آموزش یا مراقبت از راه دور را در بر می‌گیرد. پزشکی از راه دور، تشخیص و درمان آنلاین بیماران با استفاده از ارتباطات راه دور، مانند تماس ویدیویی یا اپلیکیشن، برای تبادل اطلاعات الکترونیکی برای بهبود سلامت بیمار است. 

فواید تله مدیسین برای حیوان خانگی من چیست؟

در حالی که تله مدیسین برای سال‌ها قبل از تلفن‌های همراه، بخشی از پزشکی بشر بوده است. اخیراً شروع به ایجاد موجی در دامپزشکی کرده است. به عنوان یک صاحب حیوان خانگی اختصاصی،احتیاجی نیست تا قرار ملاقات بعدی منتظر بمانید که ببینید آیا حیوان خانگی شما به مراقبت های دامپزشکی در بیمارستان نیاز دارد یا خیر. اکنون که ما پزشکی از راه دور را در بیمارستان حیوانات ارائه می دهیم، دیگر لازم نیست برای دریافت پاسخ در مورد سلامت حیوان خانگی خود منتظر یک قرار ملاقات باشید.

به جای تماس با خط تلفن بیمارستان حیوانات، می توانید از طریق برنامه پزشکی از راه دور ما،(سامانه دامپزشک) با ما تماس بگیرید، که یک پلت فرم رمزگذاری شده برای بحث در مورد وضعیت حیوان خانگی شما ارائه می دهد، تا زمانی که ما یک رابطه معتبر دامپزشک،مشتری،بیمار داریم (یعنی ما باید قبل از اینکه بتوانیم به طور قانونی تشخیص دهیم و درباره درمان او صحبت کنیم). هنگامی که رابطه برقرار کردیم، با لمس یک دکمه به مراقبت های دامپزشکی دسترسی خواهید داشت.

از آنجایی که حیوانات خانگی نمی توانند به ما بگویند که چه چیزی در آنها ایجاد درد کرده است، تشخیص مشکلی که روی حیوان خانگی شما تأثیر گذاشته است می تواند برای صاحبان حیوانات خانگی و دامپزشکان یک چالش باشد. اگرچه نمی‌توانیم برای دریافت آمارهای حیاتی مانند ضربان قلب، تعداد تنفس، دما، رنگ لثه و پاسخ درد دست خود را روی حیوان خانگی شما بگذاریم، اما می‌توانیم با مشاهدات و اطلاعاتی که در دست ما قرار می دهید به شما مشاوره و راهنمایی دهیم. و در صورت احتیاج دامپزشکان ما در محل حضور پیدا خواهند کرد. بسیاری از صاحبان حیوانات خانگی برای مشاوره در مورد برآمدگی، بریدگی یا بثورات پت خود با ما(سامانه دامپزشک)تماس می گیرند.

ما همچنین می توانیم حیوان خانگی شما را در وضعیت طبیعی او در خانه ارزیابی کنیم. اغلب اوقات، علائم بالینی یا حیاتی حیوان خانگی به دلیل استرس، اضطراب یا هیجان در بیمارستان دامپزشکی نادرست می شود. برای ساده‌تر کردن جمع‌آوری اطلاعات دقیق، می‌توانید از یک مانیتور ردیابی تناسب اندام برای جمع‌آوری اطلاعات در مورد ضربان قلب و تنفس، سطح فعالیت و کارایی خواب حیوان خانگی خود استفاده کنید. ضربان قلب یک حیوان خانگی عصبی اغلب به محض دیدن پارکینگ بیمارستان سر به فلک می‌کشد، و این آمار حیاتی ناهنجار تشخیص را دشوار می‌کند. اما، با کمک پزشکی از راه دور و مانیتورهای تناسب اندام برای حیوانات خانگی، می توانیم اطلاعات دقیقی را جمع آوری کنیم.

اصول اولیه دامپزشکی از راه دور