تله مدیسین در دامپزشکی: آری یا خیر!

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، در این بین برخی از قدیمی ترین دامپزشکان نیز وجود دارند که نمی تواند بر روی توانایی های چنین سیستم هایی حساب کنند.
با این حال به نظر می رسد تا افرادی که توانایی استفاده از چنین سیستم هایی را ندارند، با تبلیغات منفی، مزایای استفاده از آنها را کاهش می دهند.
این در حالی است که کارشناسان بر این باورند، استفاده از چنین سیستم هایی می تواند به عنوان ابزاری مهم برای خدمات بهداشتی پیشگیرانه مورد استفاده قرار گیرد.
بر اساس آمارهای منتشر شده، کشورهایی چون ایالات متحده با استفاده از برنامه های ملی تله مدیسین به اهداف بزرگی دست یافته اند.
در واقع به نظر می‌رسد تا سیستم‌های بهداشت پیشگیرانه آمریکا پیش از استفاده از چنین سیستم هایی، توانایی چندانی نداشته است. البته استفاده از تله مدیسین راه‌حل جامعی نیست اما دسترسی به خدمات بسیاری را برای آمریکایی ها تسهیل ساخته است.

 
دکتر جفری دی. کلاوسنر ، استاد پزشکی بالینی پیشگیری در دانشکده پزشکی دانشگاه کک کالیفرنیای جنوبی در این خصوص گفت:
"اگرچه نگرانی بسیاری از دامپزشکان قدیمی قابل درک است اما استفاده از تله مدیسین می تواند مراجعات غیر ضروری به بخش های حیاتی کلینیک ها و بیمارستان ها را کاهش دهد و در کنار ویزیت های حضوری، به بهترین شکل مشکلات مراجعین را حل و فصل نماید."
توجه داشته باشید که استفاده از سیستم هایی از این دست، می تواند فصل جدیدی از آموزش دامپزشکان را نیز آغاز نماید.
از سوی دیگر، دکتر تالیا نونس هرمان چیلمارک ، پزشک مراقبت های اولیه پزشکی طی مصاحبه ایی با نشریه نیویورک تایمز گفت: "از بزرگترین مزایای تله مدیسین می توان به فرصتی بزرگ که به منظور بحث در خصوص نتایج آزمایشات پس از مراجعه به مطب فراهم میشود اشاره نمود. مشاوره های مجازی از این دست بیماران را قادر میسازد تا در خصوص نتایج آزمایشات خود اطلاعات کافی را به دست آورند و آن دسته از سوالاتی را که ضروری می بینند از دامپزشکان سوال کنند."
در نهایت آنچه مشهود است ذکر این نکته می باشد که استفاده از ابزارهایی چون تله مدیسین میتواند به بهبود و تقویت روابط دامپزشکان با مشتریان منتج گردد.