معرفی سگ به کودک


به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، سه حوزه تمرکزی که به نظر در هنگام تولد نوزاد مفیدتر است عبارتند از:

در مورد حساسیت ها و انگیزه های سگ خود بیاموزید

کاهش رفتارهای جلب توجه

تعریف و تنظیم دقیق آداب و مرزها

درباره حساسیت و انگیزه سگ خود بیاموزید

یادگیری در مورد حساسیت های سگ شما زمانی که قرار است یک نوزاد به جمع خانواده شما اضافه شود  بسیار مهم می باشد. تا بتوانید چیزهایی که برای سگ شما استرس زا یا بیش از حد تحریک کننده است برنامه ریزی کرده و آماده شوید.

به عنوان مثال، اگر سگ شما به صدا حساس است، در حین آماده سازی باید آن را در نظر بگیرید. ممکن است بخواهید یک لیست پخش از صداهای کودک از YouTube تهیه کنید و شروع به پخش آن برای سگ خود کنید تا آنها به صداهایی که در آینده خواهند شنید عادت کنند.

اگر سگ شما نسبت به اشیاء یا اجسام در حال حرکت سریع واکنش نشان می دهد، باید به او آموزش دهید  که به این حرکات عادت کند.

ممکن است بخواهید نوزادتان را در محلی قرار دهید که برای حیوانات خانگی در خانه شما ممنوع است. شما حتی می توانید یک فضای بازی یا اتاقی برای کودک خود راه اندازی کنید که فقط برای کودکان انسان باشد.

در نظر گرفتن محرک‌ها و واکنش‌های سگ‌ها، همراه با محرک‌های آن‌ها، در آماده‌سازی برای نوزاد کلیدی است.

کاهش رفتارهای توجه جویانه

رفتارهای جالب توجه، مانند آوردن یک توپ تنیس خیس هنگام تماشای تلویزیون هر شب، ممکن است پس از اینکه نوزاد تازه متولد شده خود را در آغوش بگیرید، دیگر مورد توجه قرار نگیرد. در واقع، ممکن است منجر به پاسخی نه چندان دوستانه از سوی والدین جدید شود.

این می‌تواند برای سگ‌ها گیج‌کننده باشد و اغلب باعث ایجاد استرس می‌شود، زیرا آن‌ها نمی‌دانند چه کاری انجام دهند تا همان توجهی را که قبل از بچه‌دار شدن داشتند، به خود جلب کنند.

اغلب این زمانی است که سگ تمام کارهایی را که قبلاً مؤثر بوده را امتحان می کند و حتی به دریافت توجه منفی از طرف خانواده خود روبرو می شود. سپس خانواده این را به عنوان حسادت سگ یا کینه توزی نسبت به نوزاد تعبیر می کنند.

اکنون کارهای جالب توجه سگ دیگر جواب نمی دهد، و آنها ناامیدانه سعی می کنند به هر قیمتی با صاحب  خود درگیر شوند، حتی اگر منفی باشند.

ممکن است بخواهید با یک پرستار حیوان خانگی، یا مهدکودک سگ او را آزمایش کنید تا به سگ شما کمک کند توجهات را جلب کند. به این ترتیب، وقتی نوزاد می آید و شما وقت ندارید که سگ خود را به درستی ورزش دهید، توله سگ شما هنوز هم می تواند برای نیازها و خواسته های خود یک خروجی داشته باشد.

قبل از آمدن کودک، آداب و مرزها را تمرین کنید

ارزیابی رفتارهای جلب توجه و حذف یا تغییر آنها قبل از تولد نوزاد، زندگی را برای همه کم استرس و لذت بخش می کند.

سگها زمانی موفق می شوند که بدانند از آنها چه انتظاری می رود. تعریف و آموزش مرزها و آداب قبل از ورود نوزاد به خانواده ها این امکان را می دهد که سگ خود را در برنامه های روزمره کودک بگنجانند.

این گنجاندن دائمی به سگ اجازه می دهد تا آشنایی و پیوند خود را با نوزاد جدید حفظ کند و ایمنی و هماهنگی را برای همه افزایش دهد.

سگ خود را برای هر رفتاری که ممکن است قبل از آمدن نوزاد نیاز به مهار آن داشته باشد، آموزش دهید. به عنوان مثال، به آنها بیاموزید که از جای خود نپرند ، به فرمان عقب بشینند یا "آن را ترک کنند" و به محدودیت های زمان بازی یا توجه احترام بگذارند.

آماده سازی در مورد گنجاندن و ایمنی برای نوزاد و سگ است

یادگیری حساسیت های سگ، کاهش رفتارهای جلب توجه، و تعریف و آموزش مرزها و آداب، سه راه عالی برای آماده کردن شما و سگتان برای زندگی با نوزاد است.

اینها مهمترین عناصر برای یک رابطه موفق و مادام العمر هستند. انجام اقداماتی مانند این به شما کمک می کند که سگ خود را با نظارت کامل در برنامه های روزانه مراقبت از کودک بگنجانید. این زندگی را جالب می کند و به سگ شما اجازه می دهد تا با رشد و تکامل کودک شما با او آشنا شود.

خانواده‌هایی که سگ خود را آماده نمی کنند اغلب سگ آنها غمگین و منزوی می‌شود. این می تواند منجر به یک وجود غم انگیز برای سگ، کاهش امنیت بین نوزاد و سگ، و یک پایان ناخوشایند شود.

آیا تا به حال سگ خود را با یک نوزاد جدید آشنا کرده اید؟ چه توصیه ای برای والدینی دارید که می خواهند سگ و نوزادشان در صلح و آرامش با هم زندگی کنند؟ در قسمت نظرات پایین ما را آگاه کنید!

چرا سگ ها از اشیا می ترسند؟