آیا گربه ها می توانند برنج بخورند؟

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"،  اگرچه به نظر می رسد برنج بی ضرر است، اما خوردن برخی از غذاهای انسان برای حیوانات خانگی خطرناک است. در ادامه بخوانید تا متوجه شوید که گربه سانان کنجکاو شما می توانند با خیال راحت برنج را در رژیم غذایی خود مصرف کنند یا خیر.

آیا برنج برای گربه ها خوب است ؟

مقدار کمی برنج به گربه ها آسیب نمی رساند. گربه‌ها آنزیم آمیلاز تولید می‌کنند که آمیلوز و آمیلوپکتین دو جزء نشاسته موجود در برنج هستند. گربه شما پرندگان، موش ها و دیگر حیوانات کوچک را می خورد. هضم گوشت برای گربه ها راحت است اما می تواند محتویات گیاهی موجود در طعمه را کامل هضم کند؟

آیا در غذای گربه برنج وجود دارد؟

همه غذاهای خشک حاوی کربوهیدرات هستند و بسیاری از برنج به عنوان منبع خود در فرمول های کیبل استفاده می کنند. گربه ها گوشتخوارانی هستند که عمدتاً به مواد مغذی موجود در پروتئین وابسته هستند. اما آنها همچنین می توانند از ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر موجود در برنج بهره مند شوند.

بهتر است برچسب های غذای گربه را بررسی کنید. آنها دستورالعمل هایی را برای اینکه چه مقدار از هر ماده مغذی در غذای گربه گنجانده شود تا حداقل نیازهای سلامتی را برآورده کند، ایجاد می کنند.

گربه ها چه مقدار برنج می توانند بخورند؟

کربوهیدرات های زیاد در رژیم غذایی گربه ها می تواند باعث اسهال ، نفخ و گاز شود. زمانی که رژیم غذایی روزانه یک گربه بیش از 35 درصد کربوهیدرات باشد، باعث ناراحتی دستگاه گوارش (GI) می‌شوید.

گربه ها چه نوع برنجی می توانند بخورند؟

هزاران نوع مختلف برنج وجود دارد. گربه ها می توانند همه گونه ها را بخورند، به شرطی که به طور ساده پخته شوند (بدون نمک، روغن، کره یا چاشنی).

برنج قهوه ای

گربه ها می توانند برنج قهوه ای بخورند، اما لایه بیرونی سبوس، هضم آن را کمی سخت تر از برنج سفید می کند.

برنج سفید

گربه‌ها می‌توانند برنج سفید بخورند و هضمش برای آنها راحت‌تر است، زیرا قسمت‌های فیبری آن خالی شده است.

آیا برنج به گربه های مبتلا به اسهال کمک می کند؟

از آنجایی که گربه ها گوشتخوار هستند، بعید است که یک گربه بیمار با میل، برنج آب پز بخورد. اگر به برنج کره یا سس اضافه کنید تا طعم بهتری برای گربه‌تان داشته باشد، محتوای چربی آن افزایش می‌یابد. چربی کندترین ماده مغذی است که از معده خارج می‌شود و هضم آن دشوارتر از پروتئین‌ها یا کربوهیدرات‌ها است. شما سعی می کنید به دستگاه گوارش استراحت دهید."

چیزی که توصیه می شود یک رژیم غذایی روده درمانی است که به صورت آماده در دسترس است. این غذاهای بدون نسخه برای نیازهای تغذیه ای گربه های مبتلا به اسهال فرموله شده اند. به علاوه، طبق گفته بیمارستان حیوانات VCA ، این غذاها اغلب حاوی فیبر هستند تا باکتری های خوب روده گربه شما را تغذیه کنند و سلامت گوارش گربه شما را به مسیر درست برگردانند.

نکته پایانی: اگر گربه شما یک لقمه برنج ساده، آب پز یا بخارپز می خواهد، اشکالی ندارد که هر چند وقت یکبار به او بدهید. برنج بیش از حد می تواند گربه شما را بیمار کند. و اسهال و استفراغ می تواند نشان دهنده چیزی جدی مانند کرم روده باشد یا اینکه گربه شما یک ماده سمی خورده باشد. اگر گربه شما مریض است، بهتر است با دامپزشک خود تماس بگیرید.