نظافت خرگوش

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، نظافت کردن، برس زدن خرگوش و کوتاه کردن ناخن آنها به جلوگیری از گلوله‌ شدن مو ی خرگوش، و کوتاه کردن ناخن‌ها کمک می‌کند تا پای خرگوش شما سالم بماند و در فرش گیر نکند.

شانه زدن خز خرگوش ها

اگر یک نژاد خرگوش مو کوتاه دارید، بهتر است حداقل یک بار در هفته آنها را برس بزنید. به خاطر داشته باشید که پوست خرگوش کاملا شکننده است، بنابراین با ملایمت او را برس بزنید و در صورت امکان از یک برس طراحی شده برای خرگوش ها استفاده کنید (برس های مویی ترجیح داده می شوند زیرا برس های دندانه دار فلزی ممکن است به پوست آنها آسیب برساند). می توان از شانه دندانه ریز نیز استفاده کرد. دنبال کردن یک ابزار نظافت لاستیکی می تواند به تمیز کردن موهای شل کمک کند، یا سعی کنید پس از برس زدن، یک پارچه شستشوی مرطوب (نه خیس) را روی خز او بکشید تا موهای شل باقی مانده را بگیرید.

خرگوش شما همچنین بسیار مستعد ایجاد گلوله های مو است که می تواند باعث انسداد معده آنها شود ( "بلوک پشمی") می توانید موهای خرگوش خود را خودتان کوتاه کنید یا از یک آرایشگر بخواهید که این کار را انجام دهد. شما باید در کوتاه کردن موها بسیار مراقب باشید زیرا پوست خرگوش بسیار نازک است و به راحتی بریده می شود. مانند همه خرگوش ها، مسواک زدن روزانه باید از سنین جوانی به بخشی از روتین تبدیل شود (همچنین فرصت خوبی برای ارتباط با خرگوش شماست).

از بین بردن موهای مات شده از خرگوش ها

اگر خرگوش شما حصیرهایی در پوشش خود ایجاد کرد، هرگز سعی نکنید آنها را با قیچی کوتاه کنید، زیرا بریده شدن تصادفی روی پوست بسیار آسان است. می‌توانید خرگوش خود را نزد یک آرایشگر ببرید تا تشک‌ها را با گیره‌های برقی کوتاه کنند، اما اینها می‌توانند پوست را نیز برش دهند، بنابراین بدون توجه به روش مورد استفاده باید مراقب باشید.

آیا خرگوش نیازی به  حمام کردن دارد؟

خرگوش ها نیازی به حمام ندارند؛ آنها حمام را بسیار استرس زا می دانند. اگر حمام ضروری است، بهتر است به جای اینکه خرگوش را تحت فشار حمام کردن قرار دهید، "نظافت نقطه ای" را در ناحیه کثیف انجام دهید. به خاطر داشته باشید زمانی که خرگوش خود را خیس کنید، زمان زیادی طول می کشد تا خز خرگوش خشک شود و استفاده از سشوار باید با احتیاط بسیار زیاد انجام شود تا این روند تسریع شود. خرگوش ها بسیار مستعد گرم شدن بیش از حد هستند، بنابراین اگر باید از خشک کن استفاده کنید، یک محیط گرم یا خنک روی خشک کن استفاده کنید.

اصلاح ناخن خرگوش

کوتاه کردن منظم ناخن نیز باید بخشی از روال نظافت خرگوش شما باشد. هفته ای یکبار هنگام برس زدن، ناخن های آنها را هم چک کنید. و هر وقت کمی بلند شدند آنها را کوتاه کنید. برش های مکرر بهتر از این است که مقدار زیادی از آن را کوتاه کنید. همیشه پودر استیپتیک آماده داشته باشید و یک دوست به شما کمک کند و خرگوش را نگه دارد.

خرگوش ها حیوانات ظریف و شکننده ای هستند که به مراقبت و نگهداری زیادی احتیاج دارند.