اسکاتیش فولد

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، داشتن یک نژاد غیر معمول از گربه سرگرم کننده است، اما مهم است که گربه را به خاطر تمام جنبه های شخصیتی او دوست داشته باشید، نه فقط به خاطر ویژگی های منحصر به فردش (مانند گوش های تا شده). اسکاتیش فولد یک نژاد متوسط ​​و تنومند است که توجه انسان را از همه اعضای خانواده دوست دارد، اما ممکن است توجه خود را روی یک فرد متمرکز کند.

این گربه‌های زیبا دارای سرهای گرد، گردن کوتاه و چشم‌های درشت هستند که در ترکیب با گوش‌های تاشده‌شان، ظاهری منحصربه‌فرد و شبیه جغد به آن‌ها می‌دهد. کت آنها به طور کلی کوتاه و متراکم است، اما چین های اسکاتلندی مو بلند نیز می توان یافت. رنگ ها شامل سفید، آبی، کرم، نقره ای، مشکی، کمئو و قهوه ای است. الگوهای کت شامل یکپارچه، زبانه ای، لاک پشتی، دو رنگ، خالدار و سایه دار است. چشمان درشت و زیبای آنها می تواند طلایی، سبز یا آبی باشد. 

چین های اسکاتلندی نر تقریباً 12 پوند وزن دارند، در حالی که ماده ها معمولاً بین 8 تا 12 پوند وزن دارند. چین های اسکاتلندی نژاد سالمی هستند و گوش های چین خورده آنها را بیشتر مستعد ابتلا به کنه یا عفونت گوش نمی کند .

از آنجایی که بیشتر اسکاتلندیها موی کوتاه و متراکمی دارند، نظافت آن می‌تواند به سادگی برس زدن و شانه کردن خز یک بار در هفته برای از بین بردن موهای شل و سلول‌های مرده پوست باشد.

خلق و خوی

گربه‌های چینی اسکاتلندی معمولاً شیرین، آرام، راحت، باهوش، وفادار و سازگار هستند . "آنها گربه های اجتماعی هستند که از همنشینی انسانی لذت می برند. در حالی که توجه خانواده انسانی خود را دوست دارند، آنها خواستار نیستند و عموما گربه هایی ساکت و با صدای نرم هستند."

یک فولد اسکاتلندی به همان اندازه که روی کاناپه کنار شما استراحت می کند خوشحال است. چین های اسکاتلندی نیز کاملاً باهوش هستند و به راحتی برای انجام ترفندهای اساسی آموزش داده می شوند این گربه‌سان‌های خوش‌شانس نیز از همراهی یکدیگر لذت می‌برند و اگر به درستی به آن‌ها معرفی شوند، بدشان نمی‌آید که هم اتاقی‌های پشمالوی دیگری، سگ یا گربه، داشته باشند .

 اسکاتلندی علی‌رغم گوش‌هایشان به سمت جلو، از آنها برای برقراری ارتباط و ابراز احساسات استفاده می‌کنند.

گربه‌های اسکاتلندی گربه‌سانان فعال نیستند، در حالی که آنها به تحریک و راه‌هایی برای مشغول ماندن نیاز دارند، بنابراین نمی‌توانید آنها را در حال بالا رفتن از پرده‌ها یا جهش به جلو و عقب در مبلمان اتاق نشیمن خود پیدا کنید.

اهميت دادن

گربه‌های اسکاتلندی به نظافت زیاد نیاز ندارند. خز های شاداب آنها فقط  شانه زدن هفتگی احتیاج دارند تا آن را در حالت عالی نگه دارند. نگهداری از مدل‌های موی بلندتر تاشو اسکاتلندی تقریباً به همین راحتی است، اگرچه برای جلوگیری از گره خوردن و مات شدن نیاز به برس زدن بیشتر دارند. آنها نیاز به توجه دارند و باید با اسباب بازی ها و فعالیت های جدید به چالش کشیده شوند.

شما باید به طور مرتب ناخن های او را کوتاه کنید و مراقبت های منظم از دندان نیز توصیه می شود. گوش های اسکاتلندی نیز باید به طور مرتب از نظر تجمع جرم گوش و علائم عفونت بررسی شوند.

سلامتی

گوش های چین خوردگی اسکاتلندی محصول یک ویژگی ژنتیکی است که باعث می شود وقتی بچه گربه ۲۱ تا ۲۸ روزه است، گوش ها به سمت جلو جمع شوند. این به دلیل نقص در تولید غضروف است. این احتمال وجود دارد که همه بچه گربه های یک بستر گوش های تا شده نداشته باشند. 

گربه های چینی اسکاتلندی همچنین مستعد ابتلا به نوعی بیماری کلیوی به نام بیماری کلیه پلی کیستیک و نوعی بیماری قلبی به نام کاردیومیوپاتی هیپرتروفیک هستند که باعث ضخیم شدن غیر طبیعی ماهیچه قلب می شود.

مراجعه منظم به دامپزشک برای نگه داشتن حیوان خانگی شما در بهترین فرم و اطمینان از تمیز بودن گوش های جمع شده گربه شما از زباله ضروری است. همچنین در صورت امکان حداقل هفته ای یک بار دندان های گربه را مسواک بزنید تا از بیماری پریودنتال پیشگیری کنید.