تغذیه سگ سالخورده

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، این واقعاً به نژاد و وزن بدن سگ بستگی دارد. " نژادهای بزرگ و غول پیکر سریعتر از سگ های کوچکتر پیر می شوند."

سگ های دارای اضافه وزن علاوه بر ایجاد تفاوت در نژاد، سریعتر از سگ های لاغر پیر می شوند. سگ‌ها وقتی به نیمی از عمر خود رسیده‌اند، مسن‌تر در نظر گرفته می‌شوند.

به طور کلی، "سگ های کوچک حدود 15 تا 20 سال عمر می کنند، در حالی که سگ های بزرگتر حدود 12 تا 15 سال عمر می کنند."

آیا سگ های سالمند نیازهای تغذیه ای خاصی دارند؟

سگ های سالمند به رژیم های غذایی کم کالری برای کمک به پیشگیری از چاقی و رژیم های غذایی با فیبر بالاتر برای بهبود سلامت دستگاه گوارش نیاز دارند.

بسیاری از شرکت های غذای سگ در حال حاضر فرمولاسیون های غذای سگ سالخورده را ارائه می دهند که Nunez آن را به عنوان یک رژیم غذایی مناسب با سن برای حیوانات خانگی مسن تر توصیه می کند زیرا آنها کالری کمتری دارند.

در صورت امکان، صاحبان باید به حیوانات خانگی خود غذاهایی بدهند که مناسب مرحله زندگی آنها باشد. اما برخی از صاحبان بیش از یک سگ دارند و ترجیح می دهند فقط یک نوع غذا بخرند .

در این صورت، غذاهایی که دارای برچسب "چند مرحله ای" هستند برای توله سگ ها، بزرگسالان و سالمندان قابل قبول است. اما برخی افراد نمی توانند غذاها را از هم جدا کنند. توله سگ وارد رژیم غذایی سالمندان می شود و سگ ارشد وارد غذای توله سگ می شود.

وقتی نوبت به میان وعده ها می رسد، باید به سگ سالمند خود غذاهای سالم، کم چرب و کم سدیم بدهید . اگرچه بسیاری از صاحبان سگ استخوان ها و بیسکویت های شیری را به عنوان میان وعده می دانند، اما جایگزین هایی وجود دارد «سبزیجات عالی هستند. بیشتر سگ ها هویج و تکه های سیب را دوست دارند. اما از انگور و کشمش اجتناب کنید زیرا برای سگ مضر است.

همچنین ممکن است سگ ها با افزایش سن به آب بیشتری نیاز داشته باشند. توانایی بدن برای حفظ تعادل آب با افزایش سن کاهش می یابد. مهم است که مطمئن شوید که سگ های سالخورده آب زیادی دارند.

مشکلات سلامتی که می تواند بر رژیم غذایی سگ سالمند تأثیر بگذارد؟

اگر سگ شما در سال‌های آخر عمرش مشکلات پزشکی داشته باشد، ممکن است برای برنامه‌ریزی یک رژیم غذایی مناسب به کمک یک دامپزشک یا متخصص تغذیه دامپزشکی نیاز داشته باشید. حیوانات خانگی مسن‌تر با شرایط خاص مانند دیابت ، نارسایی کلیه یا بیماری کبد ممکن است به رژیم‌های دامپزشکی خاصی برای کمک به درمان بیماری‌هایشان نیاز داشته باشند.

سگ‌های مبتلا به بیماری قلبی ممکن است به غذاهای کم کالری برای سگ‌های مسن برای کمک به کاهش وزن و همچنین فرمولاسیون‌های کم سدیم نیاز داشته باشند.«هدف رژیم دیابتی به تأخیر انداختن جذب غذا است.» این برای سگ های مبتلا به دیابت مهم است. وقتی غذاها آهسته جذب می شوند، قند خون آهسته تر افزایش می یابد.

غذاهای کم چرب و فیبر بالاتر برای سگ های دیابتی بهترین هستند. با دامپزشک خود در مورد نوع غذایی که باید بخرید مشورت کنید.

برخی از سگ های مسن مشکل یبوست دارند ، بنابراین یک رژیم غذایی با فیبر بالاتر به آنها کمک می کند وضعیت آنها بهتر شود .

بسیاری از رژیم های غذایی سالمندان منابع پروتئینی با کیفیت بالاتری نسبت به غذاهای استاندارد دارند. این به حفظ وزن بدن و توده عضلانی بدون وارد کردن فشار زیاد به کلیه ها کمک می کند.

آیا سگ های مسن باید مکمل مصرف کنند؟

بسیاری از سگ های مسن با آرتریت و درد مفاصل دست و پنجه نرم می کنند. برای رفع این مشکل، بسیاری از غذاهای سگ سالخورده حاوی گلوکزامین و کندرویتین سولفات هستند که به گفته نونز ممکن است به مفاصل کمک کند.

صاحبانی که تصمیم می گیرند به سگ خود مکمل های گلوکزامین و کندرویتین بدهند، باید از فرمول های دامپزشکی استفاده کنند، نه انسانی.اگرچه چنین مکمل‌هایی ممکن است مفید باشند، سگ‌هایی که مشکلات مفصلی و آرتریت دارند، بیشتر از لاغری سود می‌برند. "مردم فکر می کنند گلوکزامین بهترین چیز است، اما بهترین چیز مدیریت وزن است."

وقتی یک سگ سالخورده غذا نمی خورد صاحب باید چه کند؟

کاهش اشتها در سگ های مسن معمول است. علل متفاوت است. به عنوان مثال، برخی از سگ ها مشکلات گوارشی دارند که باعث تهوع می شود، در حالی که برخی دیگر به دلیل سرطان اشتهای خود را از دست می دهند .

«زمانی که سگ غذا نمی‌خورد، مطمئن شوید که دامپزشک شما هرگونه مشکل اساسی سلامتی مانند بیماری دندان، دیابت، بیماری کلیوی یا سرطان را رد می‌کند.» وقتی سگ‌ها علاقه خود را به غذای خشک از دست می‌دهند، اضافه کردن آب گرم، آب مرغ یا مقدار کمی غذای کنسرو شده می‌تواند آن را جذاب‌تر کند.

غذاهای خانگی نیز می توانند فریبنده باشند. این بوی اضافی و  TLC  (تغییر شیوه زندگی درمانی) می تواند سگ را به خوردن وادار کند. برخی از صاحبان سگ های خود را با ترکیبی از مواد غذایی مانند مرغ و جو پخته یا بره و برنج پخته تغذیه می کنند.

به عنوان آخرین راه‌حل، داروهایی وجود دارد که محرک‌های اشتها برای سگ‌ها در غذا خوردن است. اما این درمان‌ها تنها پس از رد بیماری‌های جدی توسط دامپزشکان باید مورد استفاده قرار گیرند.