سگ یا گربه؟ کدام باهوش تر است؟؟

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، شما می‌خواهید گربه‌تان باهوش‌تر از سگ‌ها، باهوش‌تر از نزدیک‌ترین افراد خانواده باشد و شما را به عنوان انسان شماره 1 مورد علاقه‌اش انتخاب کند. کارشناسان دامپزشکی ما نظرات جدی (و سرگرم کننده) در این مورد دارند.

آیا گربه‌ها باهوش‌تر از سگ‌ها هستند؟

یک محقق نورون‌ها را در بافت مغز شمارش کرد: گربه‌ها کمتر، سگ‌ها بیشتر. حیوانات به اندازه کافی باهوش هستند و در دنیایی که در آن زندگی می کنند زنده بمانند. اگر یک حیوان بتواند از ابزار استفاده کند، حیوان دیگر احساسات شما را درک می کند و حیوان سوم از حرکات دست شما متوجه می شود.

محقق دیگری بررسی کرد که آیا حیوانات خانگی به چیزی که شما به آن اشاره کرده اید نگاه می کنند و متوجه می شوند که می خواهید به آن نگاه کنند. مطمئناً سگ‌ها این کار را کردند، و همین طور گربه‌ها.

چه چیزی گربه ها را باهوش می کند؟

وقتی نوبت به وفاداری و «هوشمندی‌های» ارتباط اجتماعی و پیوند می‌رسد، شاید سگ‌ها برنده شوند. اما اگر در مورد شکار در طبیعت صحبت کنیم، گربه ها برنده می شوند.

به گفته فاستر، گربه ها برای داشتن اوقاتی خوب به شما نیاز ندارند. آنها توانایی تفکر و عمل مستقل دارند. آنها منتظرند تا قبل از اینکه کاری انجام دهند، شما از آنجا دور شوید.

گربه‌ها می‌توانند ترفندهایی را بیاموزند (مانند سگ‌ها)، آنها ممکن است بیشتر از آنچه ما فکر می‌کردیم، کلمات انسانی را بدانند، و برای برقراری ارتباط خود میوهای مختلف ایجاد کنند. اما سگ ها آنچه را که ما می خواهیم را یاد می گیرند و انجام می دهند. دوری و استقلال جذاب گربه ها به این معنی نیست که آنها به مراقبت های پزشکی کمتری نسبت به سگ ها نیاز دارند. صاحبان اغلب تصور می‌کنند که چون گربه‌ها شکایت نمی‌کنند و بسیار مستقل هستند، نیازی به مراجعه به دامپزشک ندارند.

کدام نژاد گربه ها باهوش ترین هستند؟

چند نژاد گربه باهوش با ویژگی های خاصی وجود دارد که ممکن است برای شما مناسب باشد. برخی از گربه‌ها، مانند سیامی، گربه حبشی، اسکاتیش فولد و ساوانا به بازی معتاد هستند. و گربه های تونکینز توجه را دوست دارند. این بدان معنا نیست که همه این نژادها دقیقاً با این ویژگی‌ها مطابقت دارند.