آیا سگ ها و گربه ها در زمستان بیشتر می خوابند؟

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، اکثر سگ های بالغ بین هشت تا 14 ساعت در روز می خوابند. در حالی که انسان فقط به ۷ تا ۹ ساعت نیاز دارد، میانگین خواب برای سگ‌های بالغ ۱۱ ساعت است. در همین حال، توله سگ ها و سگ های سالخورده بین 18 تا 20 ساعت در روز را به خواب می گذرانند.

الگوی خواب گربه ها کمی متفاوت تر از سگ ها است. گربه سانان تقریباً 70 درصد از زندگی خود را در خواب می گذرانند و بیشتر طول روز را چرت می زنند.که این معادل 18 ساعت خواب در روز برای بیش از 40 درصد از گربه ها است.

گرچه توله‌ها تمایل به خواب طولانی‌تری دارند، اما گربه‌ها چندین بار در روز به خواب می‌روند و در فواصل کوتاه‌تر می‌خوابند. گربه ها به طور متوسط ​​یک ساعت و یک ربع چرت می زنند که بین 15 تا 100 دقیقه است. انسان‌ها تقریباً ساعات منظمی برای خواب دارند. که معمولاً خواب سگ‌ها با این الگو مطابقت دارد. اما در گربه ها برعکس.

وربر می گوید بچه گربه ها کرپوسکولار هستند، به این معنی که دو اوج فعالیت دارند: یکی در صبح زود قبل از طلوع آفتاب و دیگری در عصر قبل از غروب آفتاب، آنها اغلب شب ها بیدار هستند. به دلیل ماهیت شکارچی بودنشان.

آیا سگ ها و گربه ها در زمستان بیشتر می خوابند؟

وربر می گوید سگ ها و گربه ها احتمالاً در زمستان کمی بیشتر می خوابند. آنها به دنبال یک پتو برای در آغوش گرفتن و یک مکان گرم برای خواب خواهند بود.

آیا سگ ها و گربه ها می توانند به افسردگی فصلی یا تب کابین مبتلا شوند؟

فصل هایی که حیوانات بیشتر در داخل خانه هستند می توانند بیقرار شوند. از این گذشته، در طول تابستان، ممکن است درب پشتی را برای آنها باز بگذارید تا آزادانه در حیاط حصارکشی شده بچرخند. اما مکان های گرمتر، و در خانه ماندن برای آنها راحت تر است. زمان کمتر برای تعقیب توپ و ماجراجویی می تواند آنها را دچار نوعی افسردگی فصلی کند.

به طور کلی، برنامه روزانه سگ ها، بیدار شدن صبح ها و بعداً چرت زدن سه تا چهار ساعته است. اگر متوجه افزایش مداوم تا پنج تا شش ساعت برای چرت زدن شدید، با دامپزشک خود مشورت کنید. الگوهای خواب نامنظم ممکن است نشانه دیابت، پرکاری تیروئید یا بیماری قلبی باشد که در آن اکسیژن کافی به مغز پمپاژ نمی شود. آرتریت همچنین می تواند خواب را افزایش دهد زیرا حرکت حیوانات خانگی را دردناک می کند.

کم کاری تیروئید، وضعیتی که در آن تیروئید به اندازه کافی هورمون تیروئید را در جریان خون ترشح نمی کند، ممکن است باعث بی حالی و افزایش خواب شود. پرکاری تیروئید در گربه های مسن بسیار شایع است و ممکن است بیش از حد تحریک پذیر شوند. شاید متوجه شوید که آنها بیشتر غذا می خورند اما همچنان وزن کم می کنند.

چگونه مطمئن شویم سگ یا گربه شما زیاد نمی خوابد؟

اگر حیوان خانگی از دارویی استفاده می کند که باعث خواب آلودگی می شود، طبیعی است که او بیشتر خواهان خواب باشد. اگر حیوان خانگی شما تجربه استرس زایی مانند بازگشت به خانه از بیمارستان به دلیل بیماری را داشته است، احتمالا به زمان نیاز دارد تا بهبود یابد. اگر حیوان خانگی شما بازی یا ورزش طولانی داشته باشد، ممکن است بعد از آن کمی بیشتر از حد معمول بخوابد. در سگ‌ها و گربه‌ها، خواب ناآرام و کاهش یافته زمانی اتفاق می‌افتد که تحریک کافی دریافت نمی‌کنند.

گربه ها، می توانند شما را در شب بیدار نگه دارند، زیرا در طول روز برای بازی با آنها وقت نمی گذارید. تا جایی که می توانید، سعی کنید 20 تا 30 دقیقه با آنها بازی فعال داشته باشید. این به گرم کردن ماهیچه ها و حفظ حرکت آنها کمک می کند.

ویتامین D نیز می تواند مهم باشد، ویتامین D برای تنظیم دما در زمانی که نور خورشید است می تواند برای شما و حیوان خانگیتان مفید باشد.

توله سگ یا بچه گربه شما باید به راحتی از خواب بیدار شود و باید طبق معمول غذای خود را بخورد. اگر زمان زیادی طول می کشد آنها را تشویق کنید تا از خواب بیدار شوند. در غیر اینصورت آنها مشکلی دارند که حتماً باید با دامپزشک خود در میان بگذارید.

سگ یا گربه؟ کدام باهوش تر است؟؟