آیا سگ ها خواب می بینند؟

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، آیا سگ های ما واقعاً خواب دیدن را تجربه می کنند؟ سگ ها در مورد چه چیزی خواب می بینند؟ ما بررسی می کنیم که آیا توله سگ شما آن رویاهای شیرینی را می بیند یا خیر.

آیا سگ ها رویا دارند؟

سگ‌ها نیز مانند انسان، چندین چرخه خواب از جمله خواب REM را پشت سر می‌گذارند. اگرچه چرخه REM کوتاه است، اما دانشمندان معتقدند که در این نوع خواب ما انسان ها و سگ ها رویا می بینیم. محققان MIT کشف کردند که حیوانات رویاهای بسیار پیچیده ای می بینند و در درون آن رویاها، آنها می توانند رویدادها یا فعالیت هایی را که در بیداری رخ داده اند را به خاطر بسپارند.

سگ ها در مورد چه خوابی می بینند؟

بر اساس مطالعاتی که در ابتدا روی موش‌ها انجام شد، محققان موسسه فناوری ماساچوست (MIT) به این نتیجه رسیدند که سگ‌ها نیز مانند ما انسان‌ها خواب می‌بینند. کورن می‌گوید: این بدان معناست که سگ‌ها به احتمال زیاد در مورد کارهایی که در طول روز انجام می‌دهند، خواب می‌بینند، مانند بازی با توله سگ همسایه یا دزدیدن آن جوراب‌های زیر تخت که چند روز پیش «به‌طور تصادفی» پیدا کرده اند. 

 

آیا سگ ها می توانند کابوس ببینند؟

اگر سگ ها بتوانند رویاهای خوشایندی ببینند، پس می توانند کابوس های ترسناک نیز ببینند. اگر با یک سگ زندگی کنید دو صدای را کشف خواهید کرد. اولی، صدای خراشیدن عمیق است و دومی صدایی است که به سیستم ضربه وارد می‌کند که باعث می‌شود قلبتان به گلویتان بپرد.

همانطور که هرگز نباید یک انسان را به طور ناگهانی از خواب عمیق بیدار کنید، چون ممکن است به طور ناگهانی مشتی به صورتتان وارد شود، هرگز نباید سگ خود را به اینگونه بیدار کنید. سگ‌هایی که از خواب بیدار می‌شوند، مخصوصاً وقتی کابوس می‌بینند، ممکن است به طور ناخودآگاه سردرگمی و ترس خود را به شما منتقل کنند، که منجر به چنگ زدن یا گاز گرفتن ناخواسته شود آنها شود.

بنابراین هنگامیکه سگ شما خواب است و صداهایی از خود بروز می دهد به احتمال زیاد در حال رویا و یا کابوس دیدن است. آنها نیز مانند ما بدخواب می شوند.مراقب آنها باشیم.

آیا گربه ها خواب می بینند؟