زمان استفاده از تله مدیسین

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، در طول همه گیری، تقاضا برای پزشکی از راه دور افزایش یافته است. اکنون دامپزشکان از آن برای مشورت با مشتریان، گرفتن تاریخچه حیوان خانگی و حتی معاینه مجازی حیوان خانگی برای تشخیص و درمان مسائل پزشکی استفاده می کنند. تحقیقات در پزشکی از راه دور انسانی مثبت بوده است. 

شرایط خاص

در دوره های آب و هوایی شدید که جاده ها بسته بود. 

زمانی که تقاضای زیادی خارج از ساعات اداری معمولی وجود داشت

زمانی که فردی محدودیت حرکتی داشت یا در مکانی دورافتاده زندگی می کرد

دامپزشکان با استفاده از تله مدیسین چه علائمی را می توانند تشخیص دهند؟

پزشکی از راه دور برای همه انواع مسائل به خوبی جواب می دهد. اما، برای مشکلات یا موارد اضطراری تهدید کننده زندگی، همیشه باید حیوان خانگی خود را شخصاً نزد دامپزشک ببرید.

برخی از مشکلات و علائمی که ممکن است دامپزشک شما بتواند از طریق پزشکی از راه دور تشخیص دهد یا به آنها کمک کند در اینجا آمده است:

آلرژی، خارش، بثورات، ورم ملتحمه، عفونت گوش و نیش حشرات

آلودگی به کک و کنه

مراقبت های غذایی، مدیریت وزن و مسائل رفتاری

کمردرد، رگ به رگ شدن یا بریدگی و کبودی بافت نرم

سرفه های خفیف و برونشیت

عفونت مثانه، استفراغ و اسهال

مشاوره های بعدی بعد از جراحی

آیا پزشکی از راه دور معایبی دارد؟

اگرچه مزایای صرفه جویی در زمان و هزینه مشخص است، پزشکی از راه دور محدودیت هایی دارد. دامپزشک شما نمی تواند از تجهیزات فنی مستقیماً روی حیوان خانگی شما استفاده کند. اگر حیوان خانگی شما نیاز به عکس برداری با اشعه ایکس دارد، این به معنای ملاقات حضوری است.

مهمترین چیزی که باید در نظر داشت این است که پزشکی از راه دور جایگزینی برای درمان اورژانسی نیست. اگر در مورد جدی بودن وضعیت حیوان خانگی خود شک دارید، همیشه باید احتیاط کنید و مستقیماً نزد دامپزشک خود بروید.

تله مدیسین چیست؟