دعوای گربه ها

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، یکی دیگر از دلایل تنش و دعوا بین گربه ها، معرفی سریع یک گربه جدید است. گربه ها به زمان نیاز دارند تا با دوست جدید خود سازگار شوند.

وقتی بین گربه های شما تنش وجود دارد، این داستان با گذشت زمان حل نمی شود. گربه ها بعد از درگیری آشتی نمی کنند. 

چگونه گربه ها را از جنگیدن باز داریم

وقتی گربه‌ها با هم کنار نمی‌آیند، مهم است که بدانید چگونه آنها را از جنگیدن برای جلوگیری از آسیب، روابط ضعیف با حیوانات خانگی و جلوگیری از استرس گربه‌ها باز دارید. راه های زیادی برای متوقف کردن جنگ گربه ها وجود دارد. پرت کردن حواس حیوانات خانگی خود با یک اسباب بازی یا اگر تأثیر نداشت، با صدای بلند مانند کف زدن می توانید تنش را کم کنید. اگر می خواهید وارد عمل شوید و گربه های جنگی را جدا کنید مراقب باشید. هرگز نسبت به حیوانات خانگی خود تهاجمی نباشید و با حالت داد و عصبانیت این کار را انجام ندهید.

تحت فشار یا ترس

البته درگیری گربه ها موضوع پیچیده ای است و دلایل زیادی وجود دارد که آنها ممکن است دعوا کنند. حل مسئله در درازمدت فراتر از بین بردن یک دعوا است. در وهله اول، توجه به عوامل مؤثر در درگیری گربه ها بسیار مهم است. مثلا؛ آیا اختلاف بین دو گربه وجود دارد؟ هنگامی که علت را برطرف کردید، می توانید با گربه خود برای تشویق روابط مثبت با حیوانات خانگی کار کنید و از دعوای طولانی مدت گربه خودداری کنید.

گاهی اوقات گربه ها برای دوست شدن با یکدیگر مشکل دارند. دلایل زیادی برای دعوای گربه ها وجود دارد. خوشبختانه، نکاتی نیز وجود دارد که به شما کمک می کند تا گربه های شما با هم کنار بیایند.

انتخاب نژاد گربه مناسب برای شما

گربه هایی که در محیط خود آرام هستند، بیشتر احتمال دارد که گربه دیگری را در قلمرو خود بپذیرند. اگر در قلمرو خود احساس اعتماد به نفس داشته باشند. یک گربه جدید می تواند به عنوان یک تهدید برای آنها دیده شود.

بنابراین، کلید روابط گربه ها اغلب در دستان ماست. هر مکانی که باشد، گربه ها برای سازگاری به زمان نیاز دارند. مراقب باشید، زیرا برداشتن گام‌های کوچک در فرآیند ساختن دوستی بین گربه ها ضروری است. گربه ها تصمیم می گیرند که آیا برای زندگی مشترک آماده هستند یا نه.

گربه ها اغلب برای محافظت از قلمرو خود می جنگند. برای جلوگیری از آسیب دیدگی گربه، مهم است که سعی کنید از دعوای گربه با گربه های همسایه خودداری کنید. بیشتر اوقات، حضور انسان برای متوقف کردن درگیری ها کافی است و باعث می شود هر گربه ای به خانه بازگردد و تلاش خود را برای الحاق قلمروی دیگر متوقف کند.

اگر گربه شما درگیر چنین دعواهایی است، مطمئن شوید که چیزی کم ندارد و همه چیز لازم را برای راحتی او فراهم کرده اید.

همچنین انتظار نداشته باشید که وضعیت خود به خود حل شود. گربه ها با کمک شما می توانند با یکدیگر صلح کنند.

شیوه زندگی مدرن ما همیشه با گربه ها مطابقت ندارد. مگر اینکه هیچ گربه ای در اطراف خانه شما نباشد، آنها ممکن است قلمرو بزرگی داشته باشند. با این حال، همیشه اینطور نیست و گربه شما ممکن است با موقعیت های قلمروی با گربه های دیگر در همسایگی مواجه شود. خوشبختانه، همه گربه ها متفاوت هستند، حتی اگر برخی از آنها بیشتر از دیگران مشتاق محافظت از دامنه خود هستند.

آیا بچه گربه های شما دوست هستند یا دشمنان سرسخت؟

ابتدا حتما زبان گربه های خود را بشناسید. مبارزه و بازی می تواند گاهی اوقات بسیار شبیه به نظر برسد!

این تست را انجام دهید تا ببینید آیا می توانید تفاوت بین جنگیدن و دوست بودن را تشخیص دهید:

اگر گربه‌های شما فقط بازی می‌کنند، باید ساکت باشند، با گاز گرفتن آرام، چنگال‌های جمع‌شده و تعقیب هر دو طرف.

بنابراین اگر گربه‌هایتان را می‌بینید که به طور جدی گاز می‌گیرند، با چنگال‌ها می‌جنگند، فریاد می‌کشند، یا اگر یکدیگر را تعقیب می کنند،نمی توانند با هم دوست باشند.  

درک گربه ها می تواند دشوار باشد. آیا گربه های شما بازی می کنند یا دعوا می کنند؟ آیا می دانستید که آنها نه تنها با صدای خود، بلکه با بدن خود نیز ارتباط برقرار می کنند؟ زبان بدن گربه‌ها بخش مهمی از زبان گربه‌ها است و توانایی رمزگشایی زبان گربه‌ها می‌تواند برای درک نحوه واکنش گربه‌ها به موقعیت‌های چالش‌برانگیز مانند ملاقات با گربه‌های دیگر بسیار مفید باشد.

گربه ها همیشه با هم دوست نمی شوند. گوش‌ها، چشم‌ها، پنجه‌ها، دم و وضعیت بدن آنها چیزهای زیادی در مورد احساس و آنچه که ممکن است به یکدیگر بگویند می‌گوید.

اگر گربه‌های شما دوست نیستند، باید مداخله کنید زیرا بدون کمک شما اوضاع به مرور زمان بهبود نمی‌یابد. گربه ها قادر به حل مسائل بین آنها نیستند. به ویژه مهم است که بفهمیم وقتی بچه گربه وارد خانواده می شود آیا گربه ها با هم کنار می آیند.

دوستی بین بچه های خود را تقویت کنید

گربه ها علیرغم اینکه می خواهند از قلمروشان دفاع کنند، می توانند دوست باشند.

عوامل مختلفی در روند معرفی گربه دخیل هستند. به عنوان مثال، شما ممکن است یک بچه گربه را به یک گربه بزرگتر معرفی کنید. با این حال، حتی با وجود چندین عامل، یک قطعیت وجود دارد: گربه ها به زمان نیاز دارند تا با هم کنار بیایند. همه چیز باید برای گربه جدید شما آماده باشد. منابع و فضا برای گربه ها مهم است و چیزهایی که برای آنها می جنگند. 

اولین ملاقات باید زمانی رخ دهد که گربه جدید مستقر شود و هر دو گربه در فضای خود استراحت کنند. جوایز را آماده کنید و به زبان بدن گربه های خود توجه کنید. شما می خواهید از اختلافات جلوگیری کنید، اما در این بین، گربه های شما نباید احساس کنند که در گوشه ای گیر افتاده اند، بلکه همیشه راهی برای فرار آنها بگذارید.

ایجاد یک محیط دوستانه برای گربه ها می تواند به گربه ها کمک کند تا احساس راحتی کنند و ورود آنها را آسان کند، و با هم سازگار باشند.

بعد از عقیم سازی گربه چه اتفاقی می افتد؟