لنگش در گربه ها

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، برخی از لنگش ها می تواند ناشی از مشکلات مفاصل باشد. در اینجا می توانید در مورد علائم، تشخیص و درمان لنگش در گربه ها، و زمان تماس با دامپزشک، بیشتر بخوانید!

علائم لنگش در گربه ها

لنگش در گربه‌ها می‌تواند خود را به شکل های مختلف نشان دهد، برای مثال، گربه وزن کامل خود را روی آن  پا نمی‌اندازد، یا در موارد دیگر با سه پا می پرید. ممکن است ناحیه یا پای خاصی را که در آن درد می کند لیس بزند. لنگش مزمن بیشتر می تواند منجر به کاهش توده عضلانی اطراف پای آسیب دیده شود.

چند دلیل اساسی برای لنگش گربه وجود دارد که در زیر چند نمونه آورده شده است:

آسیب به اسکلت، به عنوان مثال. شکستگی ها، ترک ها و تشکیلات جدید.

آسیب به بافت های نرم: مانند ماهیچه ها، تاندون ها و رباط ها (مثلا آسیب های رباط صلیبی و آسیب های رباط). آنها همچنین می توانند باعث آسیب به پوست شوند. به عنوان مثال؛ اجسام خارجی که داخل پوست رفته است، جراحات ناشی از گاز گرفتن در گربه ها توسط حیوانات دیگر اغلب منجر به عفونت با آبسه های متورم می شود.

 

بیماری های مفاصل، مانند آرتروز: که در گربه های پیر بیشتر است. آنها باید از بالا و پایین پریدن ارتفاعات اجتناب کنند. آسیب به پنجه ها که اصطلاحاً به آن پارگی کپسول پنجه می گویند. بیماری عصبی می تواند باعث لنگش گربه و ناتوانی در حرکت عادی شود.

لنگش ناگهانی پاهای عقب گربه، جایی که آنها فلج می شوند، ممکن است به دلیل لخته شدن خون در شریان کاروتید بزرگ باشد، جایی که به سمت پاهای عقبی می رود. این موارد بسیار حاد هستند و باید سریعا گربه را برای معاینه نزد دامپزشک برد.

تشخیص لنگش

گربه باید چهار ساعت قبل از ملاقات ناشتا بوده باشد. با این حال، گربه باید بتواند آب بنوشد. در طول معاینه، ممکن است نیاز به تجویز داروهای آرام بخش باشد و در صورت وجود غذا در معده، خطر تهوع و استفراغ گربه بیشتر است. دامپزشک به دقت گربه را از نظر هرگونه انحراف معاینه می کند و الگوی حرکتی گربه را ارزیابی می کند. اگر دامپزشک فکر می کند که ممکن است به اسکلت یا مفاصل آسیب وارد شود، معمولاً معاینه اشعه ایکس انجام می شود.

درمان لنگش

نحوه انتخاب دامپزشک برای درمان لنگش گربه شما کاملاً به علت آن بستگی دارد. در صورت شکستگی، ممکن است نیاز به جراحی یا تثبیت باشد. آبسه ها باید باز شوند و معمولاً یک زهکشی در محل قرار می گیرد. برای استئوآرتریت، چندین گزینه درمانی مختلف برای کاهش درد و کاهش التهاب وجود دارد، حتی اگر آرتروز خود یک التهاب مزمن مفصل است. برای کاهش فشار روی مفاصل، گربه باید در وزن مناسبی نگهداری شود.

اگر گربه‌تان لنگ است، همیشه می‌توانید با ما به صورت یک تماس ویدیویی با دامپزشک در تماس باشید.  تا ارزیابی اولیه و اطلاعاتی درباره نحوه ادامه کار دریافت کنید!