لاک پشت ها چقدر بزرگ می شوند؟

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، برخی از لاک‌پشت‌ها هنگام تولد می‌توانند کمتر از 4گرم وزن داشته باشند، در حالی که سایر گونه‌ها می‌توانند تا چند صد کیلو وزن داشته باشند. قبل از اینکه لاک پشت خود را انتخاب کنید، در مورد گونه های خود تحقیق کنید تا از بزرگ شدن لاک پشت خود مطلع شوید و نکات زیر را در نظر داشته باشید.

انتظار رشد آهسته داشته باشید

بسیاری از صاحبان لاک پشت ها می خواهند لاک پشت هایشان به سرعت بزرگ شوند، اما آنها رشد بسیار آهسته دارند. عواملی که می توانند بر اندازه و رشد لاک پشت شما تأثیر بگذارند عبارتند از: میزان نور UV (نور خورشید) که دریافت می کند، دما و شرایط خشکی و همچنین میزان تغذیه و رژیم غذایی سالم است.

گونه های رایج لاک پشت ها و وزن آنها

اندازه مورد انتظار برای رایج ترین لاک پشت ها (از جمله لاک پشت هایی که به عنوان حیوان خانگی نگهداری می شوند):

لاک‌پشت‌های رنگی که اندازه آنها از چهار تا ده اینچ متغیر است.

لغزنده گوش قرمز:  این لاک‌پشت‌ها رایج‌ترین لاک‌پشت‌های آبزی هستند و اندازه آن‌ها از 5 تا 12 اینچ متغیر است (که ماده‌ها معمولاً بزرگ‌تر از نرها هستند). لغزنده های گوش قرمز می توانند تا 30 سال عمر کنند.

لاک‌پشت‌های شرقی: همانطور که از نامشان پیداست، لاک‌پشت‌های شرقی بومی بخش شرقی ایالات متحده هستند و اندازه آن‌ها بین چهار تا هشت اینچ است. در طبیعت، آنها می توانند تا 100 سال زندگی کنند.

لاک‌پشت تگزاس: حساس به کیفیت آب، لاک‌پشت‌های نقشه تگزاس اگر به عنوان حیوان خانگی نگهداری می‌شوند باید مکانی برای آبگیری داشته باشند. اندازه آنها می تواند از 2.75 تا 8.5 اینچ باشد.

لاک پشت های چوبی: زیستگاه این گونه نیز باید شامل دسترسی به آب و خشکی باشد. لاک پشت های چوبی می توانند تا نه اینچ رشد کنند.

ایجاد یک زیستگاه خوب

یکی از مهم ترین بخش های مراقبت از لاک پشت فراهم کردن محیطی مناسب است که لاک پشت شما بتواند به طور طبیعی در آن زندگی کرده و رشد کند. زمانی که تقریباً اندازه لاک پشت خود را بدانید، می خواهید محیطی بخرید که بتواند حیوان خانگی شما را در خود جای دهد و در صورت امکان بزرگ شود. هرچه فضا بیشتر باشد، بهتر است. "بیشتر مردم فضای کافی را فراهم نمی کنند."

استفاده از یک استخر یا زیستگاه برای بچه ها را در نظر بگیرید که می توانید خودتان را روی آکواریوم های شیشه ای بسازید، آکواریوم هایی که سنگین هستند و تمیز کردن آنها می تواند چالش برانگیز باشد. هنگامی که زیستگاه لاک پشت خود را تنظیم کردید، باید آن را با موارد زیر پر کنید:

بستر یا موادی که حیوان در آن زندگی می کند، شامل خرده چوب، ماسه، خاک و فیبر نارگیل باشد. سعی کنید غذا را از بستر دور نگه دارید تا لاک پشت شما بستر را نبلعد.

یک کنده چوبی (به طور متناوب با آب مرطوب می شود تا لاک پشت ها با نوعی محیط مرطوب در آنجا پنهان شوند).

نور ماوراء بنفش که نور خورشید را شبیه‌سازی می‌کند، در یک طرف و لامپ گرما را در طرف دیگر قرار دهید تا لاک پشت بتواند در هر دو محیط زمان بگذراند. بسیاری از لاک پشت ها دوست دارند در زیر نور آفتاب غرق شوند. اجازه ندهید پلاستیک، پلکسی گلس یا شیشه زیر نور UV قرار بگیرد.

زمانیکه خواستید بستر لاک پشت را تمیز کنید، همه چیز را بردارید، بستر قدیمی را بیرون بیاورید و آن را با مواد جدید جایگزین کنید. همه چیز را با یک محلول سفید کننده بسیار رقیق پاک کنید، بگذارید ده دقیقه خشک شود و قبل از قرار دادن دوباره همه چیز را بشویید. هر چند وقت یکبار تمیز کردن به نوع مخزن بستگی دارد. اگر محیط مرطوب است، ممکن است نیاز به تمیز کردن دو بار در ماه داشته باشید. اگر خشک است، می توانید هر چند ماه یک بار تمیز کنید.

با رعایت این نکات می توانید محیطی تمیز برای لاک پشت خود فراهم کنید.

تشخیص سن لاک پشت