از دامپزشک بپرسید

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، ما در اینجا به چند سوال اصلی که باید از دامپزشک بپرسید جواب می دهیم!

1. چه زمانی حیوان خانگی من به واکسن نیاز دارد و کدام واکسن را باید دریافت کند؟

2. چه غذایی باید به حیوان خانگی خود بدهم؟ آیا وزن آنها مناسب است؟

3. حیوان خانگی من هر چند وقت یک بار باید ورزش کند؟

4. بیماری های رایجی که باید مراقب آن ها باشیم چیست؟

5. چه زمانی حیوان خانگی من باید خون گیری کند؟

6. آیا باید دندان های حیوان خانگی ام را مسواک بزنم؟ چه زمانی به تمیز کردن دندان نیاز دارند؟

7. اگر توده هایی را روی یا زیر پوست حیوان خانگی خود پیدا کنم چه می شود؟

8. حیوان خانگی من باید چه داروهای پیشگیرانه ماهانه دریافت کند؟

9. هر چند وقت یکبار حیوان خانگی خود را حمام کنم؟ 

1. چه زمانی حیوان خانگی من به واکسن نیاز دارد و کدام واکسن را باید دریافت کند؟

سگ‌ها و گربه‌ها به واکسن‌های اصلی نیاز دارند که ویروس‌ها و بیماری‌های باکتریایی در محیط را پوشش می‌دهد. واکسن های دیگر بر اساس سبک زندگی و محیط حیوان خانگی شما باید تزریق شود، به خصوص اگر آنها زمان زیادی را در خارج از منزل، سپری می کنند.

2. چه غذایی به حیوان خانگی خود بدهم؟ آیا وزن آنها مناسب است؟

انواع مختلفی از غذای حیوانات خانگی وجود دارد. انتخاب غذا را متناسب با اندازه، سن و حتی نژاد حیوان خانگی خود، شروع کنید. اگر حیوان خانگی شما استفراغ، اسهال، بی اشتهایی، کاهش وزن، چاقی یا مشکوک به آلرژی غذایی دارد، با دامپزشک خود مشورت کنید، زیرا ممکن است حیوان خانگی شما به رژیم غذایی با نسخه نیاز داشته باشد.بسیاری از حیوانات خانگی اضافه وزن دارند، زیرا صاحبان آنها متوجه نمی شوند که بیش از حد به آنها غذا می دهند.

3. حیوان خانگی من هر چند وقت یک بار باید ورزش کند؟

سگ‌ها و گربه‌ها باید مانند مردم هر روز ورزش کنند. حرکت مفاصل و ماهیچه ها، حفظ وزن و وضعیت بدنی قابل قبول، سرگرمی حیوانات خانگی به طوری که دچار اضافه وزن، بی حوصلگی و احتمالاً مخرب نشوند، مهم است.

4. بیماری های رایجی که باید مراقب آن ها باشیم چیست؟

شایع ترین بیماری هایی که در سگ ها و گربه ها دیده می شود، بیماری های دندان، عفونت های پوستی، عفونت های گوش و توده های پوستی غیر سرطانی است. معاینات سالانه می تواند به جلوگیری از شدید شدن این بیماری ها و سایر بیماری ها کمک کند. و باعث می شود حیوان خانگی شما زندگی طولانی تر و شادتری داشته باشد.

5. چه زمانی حیوان خانگی من باید آزمایش خون بدهد ؟

آزمایش خون، به تعیین اینکه آیا تعداد گلبول های قرمز و سفید خون حیوان خانگی طبیعی است یا خیر،کمک می کند. و نشان می دهد، کبد، کلیه ها، لوزالمعده و سایر اندام های داخلی آنها به خوبی کار می کنند.

6. آیا باید دندان های حیوان خانگی ام را مسواک بزنم ؟ چه زمانی به تمیز کردن دندان نیاز دارند؟

یک دندانپزشک دامپزشکی به شما می گوید که در حالت نرمال، یک حیوان خانگی باید حداقل 4 بار در هفته دندان های خود را مسواک بزند، با این حال، سایر محصولات می توانند به مراقبت از دندان برای آن دسته از حیوانات خانگی که اجازه مسواک زدن را نمی دهند یا نیاز به کمی کمک اضافی دارند کمک کند.

7. اگر توده هایی را روی یا زیر پوست حیوان خانگی خود پیدا کنم چه می شود؟

از آنجایی که انواع مختلفی از سرطان وجود دارد، همیشه توصیه می شود که هر توده و برآمدگی توسط دامپزشک معاینه شود. آسپیراسیون با سوزن ظریف (با استفاده از سوزن برای به دست آوردن سلول از توده) و سیتولوژی (بررسی سلول ها در زیر میکروسکوپ با استفاده از لکه های خاص) می تواند به تشخیص کمک کند، اما گاهی اوقات بایوپسی جراحی یا برداشتن کامل توده برای تشخیص ضروری است. .

8. حیوان خانگی من باید چه داروهای پیشگیرانه ماهانه دریافت کند؟

همه سگ‌ها و گربه‌ها باید ماهانه داروهای پیشگیری از کرم قلب و پیشگیری از کک و مک استفاده کنند. پشه ها می توانند باعث شوند حیوان خانگی به بیماری کرم قلبی مبتلا شوند. علاوه بر این، پیشگیری از کرم قلب شامل کنترل انگل روده نیز می‌شود، اگر حیوان خانگی شما ماهانه از کرم‌های قلبی پیشگیری کند، احتمال ابتلا به کرم‌های حلقوی، کرم‌های شلاقی یا کرم‌قلاب‌دار بسیار کمتر است. کک ها حامل کرم های نواری و چندین نوع باکتری هستند که می توانند باعث بیماری شدید در سگ ها و گربه ها شوند. کنه ها می توانند ناقل لایم و چندین بیماری باکتریایی دیگر باشند که باعث بیماری شدید و حتی مرگ در سگ شوند.

9. هر چند وقت یکبار حیوان خانگی خود را حمام کنم؟

به طور کلی، گربه ها نیازی به حمام ندارند، زیرا آنها خود را اصلاح می کنند. بیشتر سگ ها نباید بیشتر از هر 2 تا 3 هفته حمام شوند،چون ممکن است برخی از روغن های محافظ پوست آنها را پاک کنید. اگر حیوان خانگی شما شرایط خاص، آلرژی یا عفونت پوستی دارد، با دامپزشک خود مشورت کنید.

اگر سوالات شما بی پاسخ مانده می توانید از دامپزشکان "سامانه دامپزشک" به صورت آنلاین جواب تمامی سوالات خود را دریافت کنید.

چت آنلاین در مقابل مشاوره ویدیویی