نکاتی برای ورزش کردن گربه

نکاتی برای ورزش کردن گربه

گربه‌ها نیز مانند سگ ها برای تحریک و سرگرمی و اجتناب از مشکلات سلامتی مانند چاقی و آرتریت به ورزش نیاز دارند.

چندین کار وجود دارد که صاحبان گربه می توانند انجام دهند تا ورزش را برای همراه(های) گربه خود سرگرم کننده و لذت بخش کنند.

انواع ورزش برای گربه ها

 1. آموزش افسار

 2. اسباب بازی هایی که رفتارهای طبیعی را تشویق می کنند

 3. اسباب بازی های پازل

 4. مبلمان برای گربه

 5. چرخ های ورزش گربه در فروشگاه های حیوانات خانگی و آنلاین نیز موجود است

ورزش کردن یک گربه: چه زمانی و چه مدت؟

گربه‌ها در اوایل روز، هنگام طلوع و غروب آفتاب یا بعد از آن بیشترین فعالیت‌ها را دارند. در صورت امکان، بهترین زمان برای ورزش با گربه، اول صبح یا عصر است، زمانی که آنها انرژی بیشتری دارند. زمان غذا خوردن گربه نیز می تواند فرصت خوبی برای بازی باشد تا بتوان پاداش های غذایی را در برنامه ورزشی آنها گنجاند. این غذا باید بخشی از کالری دریافتی روزانه آنها باشد تا از افزایش وزن جلوگیری شود .

به طور کلی، 20 تا 30 دقیقه در روز زمان خوبی برای ورزش دادن گربه است ولی بهتر است که این زمان را چند مرحله ای کنید چون گربه ها زود خسته میشوند.

انواع ورزش برای گربه ها

گربه‌ها معمولاً بدون انگیزه ورزش نمی‌کنند. در زیر چند پیشنهاد آورده شده است.

1. آموزش افسار

این یک راه عالی برای بیرون بردن گربه در یک محیط کنترل شده است. مهم است که به جای یقه ای که به راحتی لیز بخورد، از یک مهار با اندازه مناسب استفاده کنید که نمی توانند از آن فرار کنند.

2. اسباب بازی هایی که رفتارهای طبیعی را تشویق می کنند

گربه ها ذاتاً شکارچی هستند. بازی‌ها، اسباب‌بازی‌ها و فعالیت‌هایی که آنها را به استفاده از غرایز شکار تشویق می‌کند، معمولاً علاقه‌شان را جلب می‌کند و آن را برای مدتی نگه می‌دارد.

این موارد می‌تواند شامل مواردی باشد که می‌توانند با حرکات کوتاه، تیز و غیرقابل پیش‌بینی که رفتار طعمه را تقلید می‌کنند مانند نشانگرهای لیزری (با یک اسباب‌بازی که در پایان جلسه می‌توانند آن را بگیرند)، پر، چوب یا اسباب‌بازی‌های نوع میله ماهیگیری، دستکاری شوند. اسباب‌بازی‌های موتوری یا الکترونیکی، توپ‌های کوچک و حتی وسایل ساده خانگی مانند کاغذ که به شکل توپی در می‌آیند که می‌توان آن را پرتاب کرد یا غلت داد. حتی یک جعبه مقوایی با یا بدون کاغذ در آن می تواند گربه شما را به استفاده از رفتارهای شکار و بازی تحریک کند.

3. اسباب بازی های پازل

این نوع اسباب‌بازی‌ها را می‌توان با غذای خشک استفاده کرد تا گربه‌ها را تشویق کند که از چیزی غیر از کاسه غذا بخورند. آنها را می توان روی زمین قرار داد یا با طناب یا نخ آویزان کرد. گربه‌ها حس بویایی قوی دارند.

4. مبلمان برای گربه ها

مبلمان گربه ای که دارای ارتفاع عمودی است مانند درختان گربه، سکوهای مرتفع مانند قفسه های پنجره و پایه های خراشیده رفتارهای طبیعی را تشویق می کند و به آنها چیزی برای تجسم نیز می دهد.

5. چرخ های ورزش گربه نیز در فروشگاه های حیوانات خانگی و آنلاین موجود است

این فعالیت‌ها به شما و گربه‌تان فرصتی می‌دهد که زمان بیشتری را با هم بگذرانید، گربه‌تان را سالم نگه دارید، و می‌تواند سبک زندگی فعال‌تر و غنی‌تری را برای دوست گربه‌تان فراهم کند.