بیماری های رایج همستر

بیماری های رایج همستر

همسترها به طور متوسط ​​2 سال زندگی می کنند، اما طول عمر آنها می تواند متفاوت باشد. همسترها بیماری خود را پنهان می کنند تا زمانی که بیماری شدت پیدا کند و علائم واضح تری نشان دهد؛ مانند: بی حالی، تنفس غیر طبیعی، کاهش وزن قابل توجه و کاهش دمای بدن.

بسیار مهم است که هر روز با همستر خود بازی کنید، میزان غذای دریافتی و مصرف آب آنها را کنترل کنید، ذخایر مواد غذایی مدفون را بررسی کنید.

اسهال (دم خیس) در همستر

سرطان می تواند همسترها را تحت تاثیر قرار دهد

عفونت های تنفسی

بیماری قلبی

بیماری های پوستی رایج در همستر

اسهال (دم خیس) در همستر

همسترهای جوان بیشتر به باکتری به نام Lawsonia intracellularis آلوده می شوند که می تواند باعث اسهال شدید شود. اسهال می تواند به سرعت منجر به کم آبی بدن و ناهنجاری های الکترولیت شود.

تشخیص را می توان بر اساس علائم بالینی، سن همستر و آزمایش PCR مدفوع انجام داد. درمان شامل آنتی بیوتیک، حمایت مایعات و تغذیه کمکی برای کمک به بهبودی آنها است. در موارد شدید، همستر ممکن است بافت رکتوم خود را پرولاپس کند، روده ها به درون خود جمع شوند یا دچار انسداد شوند. اگر فوراً درمان نشود، این شرایط کشنده است. انگل های روده ای مانند ژیاردیا و کوکسیدیا یکی دیگر از علل شایع اسهال در همسترها هستند.

سرطان می تواند همسترها را تحت تاثیر قرار دهد

همسترها مستعد ابتلا به سرطان هستند. همسترهای سوری در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به ملانوم، نوعی سرطان پوست هستند. اینها اغلب ضایعات پوستی تیره رنگ هستند و در نرها10 برابر بیشتر از ماده است.

همسترهای جونگاری 5 برابر بیشتر از همسترهای سوری در معرض ابتلا به سرطان هستند. تومورهای پستان (سرطان سینه) و تومورهای پوستی مانند پاپیلوم ها و فیبروم ها، شایع ترین انواع سرطان هستند.

لنفوم شایع ترین سرطان همستر است. می تواند گلبول های سفید، غدد لنفاوی، پوست، کبد و طحال را تحت تاثیر قرار دهد. علائم عبارتند از بزرگ شدن غدد لنفاوی، بی حالی، کاهش اشتها، کاهش وزن و پوسته تکه‌ای.

عفونت های تنفسی

همسترها می توانند به ذات الریه باکتریایی مبتلا شوند و توسط انسان نیز آلوده شوند! علائم شامل تنفس غیر طبیعی، تنفس سریع، ترشح از چشم یا بینی و بی حالی است. رنگ آمیزی ترشحات بینی و چشم می تواند به غربالگری باکتری کمک کند. درمان شامل آنتی بیوتیک و مراقبت های حمایتی است.هنگام سرماخوردگی حتماً از دست زدن به همستر خود اجتناب کنید تا خطر ابتلای آنها نیز کاهش یابد.

بیماری قلبی

همسترها می توانند در نتیجه نارسایی قلبی، لخته ایجاد کنند. که در همسترهای ماده در سنین پایین‌تر از نرها، در حدود 1 سالگی ماده‌ها و تقریباً 2 سالگی در نرها را دارد.

 

علائم شامل افزایش تعداد تنفس، افزایش ضربان قلب و تغییر رنگ آبی در پوست، لثه و زبان است. اگر درمان نشود، اکثر همسترها در عرض یک هفته پس از بروز علائم از بین خواهند رفت. هیچ درمانی برای نارسایی قلبی وجود ندارد، اما می توان داروهایی برای کمک به کاهش حجم کلی مایع در سیستم و کاهش میزان کاری که قلب باید انجام دهد تجویز کرد.

بیماری های پوستی رایج در همستر

همسترها می توانند آبسه های زیر پوستی ایجاد کنند که اغلب در نتیجه مبارزه قبلی یا زخم های ناشی از گاز گرفتن است. پس از بهبود زخم اولیه، آبسه در زیر پوست ایجاد می شود و می تواند مانند مایع یا برآمدگی سفت در زیر پوست احساس شود. درمان ممکن است شامل آنتی بیوتیک، لانسینگ و شستشوی آبسه و مدیریت درد باشد.

همسترها همچنین می توانند عفونت های پوستی را از کنه های جرب Demodex دریافت کنند. این کنه های Demodex متفاوت از سگ و گربه هستند. ریزش مو و عدم خارش پوست از علائم شایع هستند.

همسترها موجودات خانگی بامزه و کوچکی هستند که صاحبان آنها باید مراقب سلامت این حیوانات باشند و در غیر اینصورت زود از بین خواهند رفت.