آیا گربه ها می توانند شیر بخورند؟

آیا گربه ها می توانند شیر بخورند؟

بسیاری از گربه ها شیر را دوست دارند. اما آیا شیر برای گربه ها مفید است؟ معده آنها به لاکتوز بسیار حساس است، اما آیا می توانید به جای آن شیر بدون لاکتوز بدهید؟

برخی معتقدند که گربه ها می توانند شیر ساده بنوشند. برخی دیگر می گویند شیر بدون لاکتوز اشکالی ندارد، در حالی که دیگران می گویند به هیچ وجه نباید به گربه شیر داد. آیا دادن شیر ساده به گربه ها اشکالی ندارد یا آنها دچار مشکلات معده می شوند؟

دامپزشک پاسخ می دهد:

احتمالاً جواب صد در صد درستی برای این سوال وجود ندارد. اساساً سیستم روده گربه برای نوشیدن شیر گاو در نظر گرفته نشده است و گربه ها به لاکتوز حساسیت ندارند. بنابراین، دادن شیر به گربه ایده خوبی نیست. با این حال، خیلی ها هستند که هنوز به گربه شیر می دهند که با ذوق می نوشد، بدون اینکه دردسری برای گربه ایجاد کند.

اینکه آیا گربه واقعاً می تواند شیر را تحمل کند یا نه، سؤال دیگری است. گربه ها معمولاً علائم واضحی از ناراحتی درجه پایین نشان نمی دهند و اگر در نوشیدن شیر احساس ناراحتی کنند، اغلب به صاحبش نشان داده نمی شود. بسیاری از گربه‌ها متوجه می‌شوند که شیر طعم خوبی دارد، اما نوشیدن شیر را با ناراحتی‌های روده‌ای که ممکن است بعداً رخ دهد مرتبط نمی‌دانند.

توصیه من این است که به طور کامل از دادن شیر به گربه خودداری کنید. نیاز گربه قبل از هر چیز این است که تشنگی خود را با آب رفع کند و با غذای خوب سیر شود.

در سامانه دامپزشک همیشه می توانید برای ارزیابی اولیه حیوان خود کمک بگیرید. مشاوره، درمان یا ارجاع از یک دامپزشک با تجربه از طریق مشاوره ویدیویی را از ما بخواهید !