مارها چه شکلی هستند؟

آیا می دانستید که مارها خزندگانی گوشتخوارهستند که فاقد پلک و گوش خارجی می باشند؟ اگر قصد دارید صاحب مار شوید، زمان و مکان پول لازم برای مراقبت صحیح از این حیوان را دارید، باید در مورد تغذیه، سلامتی و نگهداری این حیوان بیشتر بدانید.

مارها چه شکلی هستند؟

در حالی که مشخصه‌های مشخص آناتومی مار مطمئناً آن را آشکار می‌کند - بدن‌های بلند و بدون دست و پا، دم کوتاه و آرواره‌های تیز برای نام بردن چند مورد - چیزهای دیگری در مورد یک مار وجود دارد که حتی یک علاقه‌مند به حیوانات ممکن است به آسانی آن‌ها را نشناسد.   

سوال دیگری که باید در نظر گرفت این است که مار از کجا آمده است. «هرگز مار صید وحشی نخرید، یا نخواهید از طبیعت برای خود حیوان خانگی بگیرید. به یاد داشته باشید، دلیل این که  مار را از یک پرورش دهنده، فروشگاه حیوانات خانگی یا نمایشگاه تجاری خریداری کرده اید، چون او پرورشی است و تا حدودی رام است. به طور کلی، مارهایی که در اسارت پرورش داده می شوند، راحت تر هستند و مشکلات سلامتی کمتری دارند.

در حالی که مارها از نظر اندازه و رنگ بسیار متفاوت هستند، سایر ویژگی های حیوان ممکن است نسبتاً برابر باقی بمانند. در اینجا شش ویژگی قابل توجه وجود دارد که می توانید از دوست لغزنده و پوسته پوسته جدید خود انتظار داشته باشید.

مشاوره آنلاین و تلفنی حیوانات خانگی

1. مارها بدون پا هستند

مارها در اشکال مختلف بدن وجود دارند، از اندازه یک خلال دندان تا طول تقریبا 30 فوت، و اگرچه هیچ یک از آنها پا ندارند، این چیزی نیست که آنها را به مار تبدیل می کند. بدن بدون پا یک مار آن را قادر می‌سازد در موقعیت‌هایی وجود داشته باشد که ممکن است برای حیواناتی که دست و پا دارند دشوار باشد. یک بدن بدون اندام به مار امکان می دهد تا سریعاً فرار کند، اصطکاک را کاهش می دهد و به مار اجازه می دهد در فضاهایی که در دسترس نیست، فشرده شود.

اسپینر گفت: برخی از دانشمندان بر این باورند که مارها ممکن است در طول زمان پاهای خود را از دست داده باشند و قبلاً مانند مارمولک ها بودند. اما این در جامعه علمی پذیرفته نشده است، زیرا هیچ فسیلی وجود ندارد که مارهای گذشته را با چیزی بیشتر از آنچه اکنون دارند نشان دهد

2. مارها فلس دارند

اگر قبلاً مار را لمس کرده اید، ممکن است متوجه بافت منحصر به فرد آنها شده باشید. همه مارها فلس دارند و زیر فلس هایشان پوستی شبیه پوست ما دارند." این به مار احساس قوی در سراسر بدن خود می دهد.

3. همه مارها پوست خود را می ریزند

همانطور که مار شما رشد می کند، پوستش می ریزد، از جمله فلس هایی که چشم را می پوشاند. آنها به چند دلیل به یکباره می ریزند.که اولین مورد برای رشد است. همانطور که آنها رشد می کنند، مانند انسان ها، به پوست جدیدی برای تناسب با بدن بزرگتر خود نیاز دارند. در حالی که تمام پوست خود را در یک زمان می‌ریزند، می‌توانند از شر انگل‌هایی مانند کنه خلاص شوند

4. مارها از زبان خود برای بو کردن استفاده می کنند

یک مار زبان چنگالی دارد که همراه با اندام جاکوبسون (یک اندام حس بویایی که در بسیاری از حیوانات یافت می شود) برای تقویت حس بویایی خود استفاده می کند. برای استفاده از آن، زبان چنگال شده خود را به بیرون تکان می دهند و در حین انجام این کار، ذرات موجود در هوا را جمع آوری می کنند.به همین دلیل است که حس بویایی آنها قدرتمند است.

5. مارها انواع مختلف بدن دارند

شکل یک مار احتمالاً نوع شکارچی آن را تعیین می کند. مارهای کوتاه‌قد و چاق اغلب شکارچیانی هستند که می‌نشینند و منتظر می‌مانند. آنها نشسته اند، استتار شده و منتظر آمدن طعمه هستند.در همین حال، گونه های بلند و براق، از میان درختان و علفزارهای علفزار شکار خود را زیر نظر دارند. 6. انواع بدن یک مار آن را منحصر به فرد می کند

در حالی که اکثر مارها ظاهر یک شکل دارند، اما واقعاً اینطور نیستند. به عنوان مثال، برخی می توانند گرما را از گودال های صورت خود بین چشم ها و سوراخ های بینی خود احساس کنند (مانند مارهای بوآ و افعی های گودال). به طور کلی، این نوع مارها برای خوردن موجودات گرماگیر یا خون گرم تکامل یافته اند. برخی از مارها زنده متولد می شوند، در حالی که برخی دیگر تخم می گذارند. برخی از آنها سمی هستند. و دیگر مارها نیستند.

تفاوت‌های زیادی بین مارها وجود دارد که توصیف یک مار ساده دشوار است. به اندازه گونه‌های مارها تفاوت‌هایی وجود دارد که مطالعه آن‌ها را به یک پیگیری بی‌پایان تبدیل می‌کند.