بازسازی مجدد سیستم جهانی اطلاعات بهداشت حیوانات

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک" بر اساس اعلام این سازمان، تحت شرایطی که جهان با همه گیری بی سابقه کووید۱۹ روبه‌رو شده، اهمیت نظارت بر بیماریهای حیوانات بیش از پیش آشکار شده است.
از این رو، سازمان جهانی بهداشت حیوانات در راستای حمایت از کشورهایی که به اصول شفافیت در انتقال گزارشات پایبند هستند، پلتفرم پیشرفته سیستم جهانی اطلاعات بهداشتی حیوانات را بازسازی خواهد کرد.
کارشناسان سازمان جهانی بهداشت حیوانات معتقدند که سیستم جهانی اطلاعات بهداشت حیوانات از انتشار سریع اطلاعات مرتبط با شیوع بیماری های خاص در جمعیت حیوانات اطمینان حاصل می کند.
با جمع‌آوری، تائید و انتشار این اطلاعات به صورت "رسمی"، تصمیم گیری در مسائلی چون تجارت بین المللی حیوانات و محصولات مرتبط با آنها تسهیل میشود.

 
از سوی دیگر، از آنجا که این فرایند بر اساس اصولی استاندارد پایه گذاری شده است، بنابراین امکان دریافت داده هایی با کیفیت بالا و قابل اعتماد دور از انتظار نیست.
لازم به ذکر است که امروز جامعه بین الملل، بیش از هر زمان دیگری به اهمیت حفظ چشم انداز جهانی و آینده نگری در خصوص بهداشت حیوانات و ارتباط ناگسستنی آن با بهداشت عمومی جامعه بشری پی برده است.
نظارت دقیق بر بیماریهای حیوانات امکان شناسایی به موقع تهدیدات سلامت عمومی را به صورت بالقوه فراهم ساخته و در نتیجه، اجرای سریع اقدامات کنترلی مناسب توسط مقامات در سطوح ملی را امکانپذیر می سازد.