درمان عفونت چشم گربه

عفونت چشم گربه باید سریعاً درمان شود تا از ایجاد عوارض خطرناک برای گربه جلوگیری شود. روش درمان این نوع عفونت را بررسی می کنیم.

مشکلات چشمی در گربه

مشکلات مختلفی برای چشمان این حیوانات ایجاد می شود که یکی از آنها ، عفونت است. این حیوانات در معرض آلودگی های مختلفی قرار دارند. این آلودگی ها می تواند به چشمان آنها نفوذ کند و عفونت زیادی ایجاد کند. با توجه به نوع عفونت ، روش درمانی مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. به طور مثال اگر عفونت از نوع ویروسی باشد ، پس از گذشت مدتی بدون نیاز به درمان خاصی ، برطرف می شود.

کلسی ویروس ، ویروس تبخال ( هریس گربه ) و ... از ویروس هایی هستند که در چشمان این حیوان لانه می گزینند. اشریشا کلای ، کلامیدیا ، پروتئوس و ... از جمله باکتری هایی هستند که موجب عفونت در چشمان این حیوان می شوند.

مهمترین نشانه های عفونت چشم گربه

هنگامی که با علائم زیر مواجه شدید ، حتماً یک ویزیت آنلاین حیوانات خانگی برای گربه خود ترتیب دهید.

ترشح غیر طبیعی از چشمان گربه

پلک های ملتهب و باد کرده گربه

سفید شدن همراه با التهاب در چشمان

کدر شدن چشم گربه و شفاف نبودن آن

باز نکردن چشم ها

پلک زدن های سریع و پی در پی

قرمزی طولانی مدت چشم

هر یک از این علائم می تواند نشان دهنده عفونت چشم گربه باشد. با دیدن این علائم از دستکاری کردن چشمان گربه خودداری نمایید.

درمان خانگی عفونت چشم گربه

درمان خانگی این مشکل ، اصلاً توصیه نمی شود. زیرا چشم ، عضو بسیار حساسی می باشد. اما در شرایطی که به هیچ طریقی امکان دسترسی حضوری و غیر حضوری به دامپزشک وجود ندارد ، می توانید از درمان خانگی استفاده کنید. در غیر اینصورت از دامپزشک آنلاین گربه برای درمان چشم گربه کمک بگیرید.

  • با استفاده از یک پنبه ، ترشحات چشم او را پاک کنید. این کار را پس از هر بار ترشح از چشم وی ، انجام دهید.
  • در صورتی که ترشحات سبب شده اند که چشم بسته شود ، کمی پنبه را گوله نموده و در آب جوشیده سرد شده خیس نمایید. سپس پنبه را روی چشم ها کشیده تا ترشحات چسبناک پاک شوند. کشیده شدن پنبه باید از سمت گوشه داخلی به سمت گوشه بیرونی باشد.
  • چیزهایی که سبب تحریک چشم گربه می شوند مانند موی بلند ، ناخن بلند ، و اسباب بازی های حساسیت زا و ... را از چشم گربه دور کنید. ناخن های خود و ناخن های گربه را کوتاه کنید. برای پیشگیری از افزایش عفونت چشم گربه ، موی او را کمی کوتاه نمایید تا داخل چشمان او نرود. اسباب بازی ، عطر ، ادکلن ، اسپری و ... که سبب ایجاد حساسیت می کنند را در نزدیکی گربه نگذارید.

مطالب مرتبط : انواع حساسیت در گربه ها

درمان چشمان گربه توسط دامپزشک

همانطور که اشاره شد در صورت مشاهده علائمی مانند ترشحات زرد ، متورم شدن رگ های خونی ، ممانعت از بستن چشم یا باز نمودن چشم و ... به دامپزشک مراجعه کنید.

آنفولانزای گربه و کلامیدیا از جمله بیماری های مؤثر در عفونت چشمان این حیوان هستند. بنابراین می توانید با انجام واکسیناسیون به موقع در جلوگیری از بروز این مشکلات اقدام نمایید.

روش های درمانی برای درمان عفونت چشم گربه شامل مصرف داروهای خوراکی ، موضعی و تزریقی می باشد. در برخی مواقع نیاز به جراحی چشم حیوان می باشد. البته اولویت پزشک ، درمان گربه با داروهای خوراکی یا موضعی است. داروهای تجویز شده از سوی دامپزشک را در زمان مشخص به او بدهید.

اریترولیدین ، قطره آنتی بیوتیک سیپلکس ، قطره مسکن دیکلوفناک و ... از داروهای متداول در درمان این مشکل می باشند.

نحوه مصرف دارو برای گربه ها

درمان سایر بیماری های چشمی گربه

امروزه با پیشرفت دانش دامپزشکی ، تمامی مشکلات چشمی قابل درمان هستند و در موارد نادری این مشکلات غیرقابل درمان هستند. کراتیت اولسراتیو ، گلوکوم ، آب مروارید ، حساسیت های چشمی و ... از مشکلات مربوط به چشمان گربه می باشد. تمامی این مشکلات باید تحت نظر پزشک درمان شود. همانطور که درمان عفونت چشم گربه باید تحت نظر پزشک انجام شود.