شرایط پرواز با سگ ها

یکی از بهترین زمان های سال بدون شک فصل تعطیلات است. با این حال، بسیاری از صاحبان سگ تمایلی به بدون دوست چهار پا خود در تعطیلات ندارند. سفر با سگ با ماشین، اتوبوس یا قطار معمولاً در مقایسه با سگ بسیار آسان است. با این حال، هنگام سفر با هواپیما با سگ، موارد زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید تا اطمینان حاصل شود که حمل و نقل تا حد ممکن برای حیوان خانگی شما راحت است.

آیا می توان از سگ ها انتظار پرواز داشت؟

اول از همه، باید بدانید که پرواز برای سگ ها استرس بسیار زیادی است. مخصوصاً نژادهای بزرگتر (معمولاً 8 کیلوگرم یا بیشتر) را می توان فقط در محفظه بار شرکت هواپیمایی مربوطه در جعبه حمل و نقل مناسب قرار داد که پر سر و صدا، سرد، تاریک، پر از بوهای عجیب و کاملا متلاطم است.

علاوه بر این شرایط استرس زا، آنها مجبورند ساعت ها در یک جعبه کوچک و جدا از صاحب خود تنها بمانند. به خصوص برای سگ هایی که اضطراب جدایی شدید دارند، این شرایط به سختی قابل تحمل است و با استرس بسیار زیادی همراه است.

در مقایسه با انسان، سگ ها قادر به برابر کردن فشار نیستند. متأسفانه، این بدان معنی است که نمی توان درد در گوش را رد کرد.

هر سگی از نظر جسمی و روحی در شرایط مناسبی برای آن نیست. به خصوص حیوانات مسن، ضعیف یا بیمار و همچنین حیوانات باردار به هیچ عنوان نباید در معرض این استرس قرار گیرند. برای تمام سگ های دیگر، اقدامات احتیاطی مناسب باید انجام شود تا اطمینان حاصل شود که پرواز تا حد امکان بدون استرس است.

سگ معمولا چه زمانی در هواپیما مجاز است و در کجا اسکان داده می شود؟

قبل از خرید بلیط هواپیما برای عزیزتان، باید از قبل از شرکت هواپیمایی مربوطه مطلع شوید که تحت چه شرایطی مجاز به همراه داشتن حیوان خانگی خود هستید یا خیر.

هر شرکت هواپیمایی شرایط حمل و نقل خاص خود را دارد. به عنوان یک قاعده، این شرایط به اندازه و وزن و همچنین سن و وضعیت سلامت سگ بستگی دارد. هر شرکت هواپیمایی هر نژادی را نمی پذیرد. اینکه کدام سگ مجاز به داخل کابین است و کدام سگ باید در محفظه بار برود نیز در خطوط هوایی به خطوط هوایی متفاوت است. نوع جعبه حمل و نقل مورد نیاز و اسنادی که باید نشان دهید برای هر شرکت هواپیمایی یکسان نیست.

با این حال، در بیشتر موارد، شرایط حمل و نقل زیر اعمال می شود:

حداقل سن مورد نیاز است (12-16 هفته).

سگ های با وزن معین (6-8 کیلوگرم) فقط در انبار حمل و نقل حمل می شوند.

شرایط ویژه مخصوصاً برای حیوانات با پوزه کوتاه مانند پاگ ، باکسر و گربه ایرانی اعمال می شود. آنها مجاز به پرواز در انبار نیستند و برخی از خطوط هوایی آنها را به طور کلی حذف می کنند.

حیوانات باردار و سگ های ماده که اخیراً زایمان کرده اند نیز معمولاً حذف می شوند.

سگ های به اصطلاح فهرست شده معمولا باید در جعبه های مخصوص نگهداری شوند.

در داخل اتحادیه اروپا، سگ باید پاسپورت اتحادیه اروپا حیوان خانگی و تاییدیه ای مبنی بر تراشه و واکسینه شدنش در برابر هاری داشته باشد.

در اکثر خطوط هوایی، جعبه حمل و نقل ممکن است فقط روی کف کابین قرار گیرد، حتی اگر صندلی کنار شما آزاد بماند. معمولا ابعاد جعبه نیز مشخص می شود.

در محفظه بار، جعبه باید به گونه ای مجهز شود که سگ شما بتواند بدون هیچ مشکلی بچرخد و بایستد. همچنین باید مکانی برای نوشیدن و یک پد جاذب در صورتی که حیوان خانگی شما نیاز به اجابت مزاج داشته باشد وجود داشته باشد.

سگ های کمکی معمولاً مجاز به تردد رایگان در کابین هستند.

بسیاری از خطوط هوایی تنها به هر مسافر اجازه یک سگ را می دهند.

خرید تسمه ایمنی برای سگ

چگونه پرواز با سگ را برنامه ریزی کنم؟

مانند بسیاری از چیزها در زندگی، برنامه ریزی صحیح بهترین است. بنابراین به صاحبان سگ بسیار خودجوش توصیه می شود که با ماشین یا قطار سفر کنند، زیرا پرواز با سگ باید به خوبی آماده شود.

اولین قدم کسب اطلاعات در مورد شرایط حمل و نقل مربوطه است.

حتی اگر برخی از خطوط هوایی جعبه های حمل و نقل ارائه می کنند، بهتر است سگ خود را از قبل به خودش عادت دهید.

در روز حرکت، باید زمان بیشتری را برای چک کردن در نظر بگیرید.

برای دریافت تمام مدارک، ترجیحاً 3 ماه قبل از شرایط ورود خاص کشور (گواهی سلامت، واکسیناسیون مورد نیاز، تراشه ...) اطلاعات کسب کنیدحیوان خانگی خود را به خوبی برای پرواز آماده کنید

روش پرواز با سگ چگونه است؟

قبل از شروع سفر و در همان روز، حتماً باید نکات زیر را در نظر بگیرید:

سگ شما باید هم از نظر جسمی و هم از نظر روحی مناسب باشد . مطمئن شوید که سگ شما قبل از پرواز پیاده روی طولانی و تمرین خوبی داشته باشد. همچنین مطمئن شوید که او خود را به خوبی تخلیه می کند.

یک وعده غذایی سنگین توصیه نمی شود. با این حال، بخش کوچکی از غذا و مهمتر از همه نوشیدنی در صبح مفید است.

قبل از ورود، می‌توانید با حیوان خانگی خود بازی‌های هوشی تا خسته شود.

جعبه حمل و نقل را با وسایل مورد علاقه سگ خود مجهز کنید. مثلا یک تی شرت که بوی شما را می دهد و یک اسباب بازی نوازشگر. مواد جویدنی همچنین می توانند مدت زمان طولانی را برای دوست شما قابل تحمل تر کنند.

باید ریلکس باشی هر گونه استرسی که ارسال می کنید می تواند و احتمالاً به حیوان خانگی شما منتقل شود.

پس از فرود، زمان خروج از جعبه، به حومه شهر و رسیدن با آرامش است.

قبل از پرواز با سگ چه نکاتی را باید آموزش داد؟

سناریوهای مختلف را از قبل با سگ خود تمرین کنید. آموزش را از ماه ها قبل شروع کنید و تا حد امکان برای همه چیز آماده باشد و تا حد امکان از استرس حیوان خانگی خود خلاص شوید.

حیوان خانگی شما نه تنها باید در روز عزیمت با جعبه حمل و نقل یا موارد مشابه آشنا شود. می توانید مدتی قبل با او تمرین کنید که ماندن در جعبه حمل و نقل چگونه است. قدم به قدم به او بیاموزید که در آن آرام بگیرد، حتی اگر جعبه در حال حرکت باشد. همچنین می توانید شرایط موجود در محفظه بار (سر و صدا، سرما، تاریکی و ...) را تمرین کنید.

همچنین می توانید از طریق آموزش هدفمند از قبل با اضطراب جدایی احتمالی مقابله کنید. بهتر است یک مربی معتبر در این زمینه به شما کمک کند.

آیا باید قبل از پرواز به سگم داروی آرام بخش داد؟

مسکن های آرام بخش نباید داده شود. سگ شما در انبار بدون مراقبت خواهد بود. بنابراین اگر دچار مشکلات گردش خون یا عوارض جانبی دیگر شود، هیچکس نمی تواند به او کمک کند. از سوی دیگر، آرام بخش های گیاهی معمولاً پس از مشورت با دامپزشک بدون هیچ مشکلی تجویز می شوند. از دو هفته قبل شروع کنید

اگر تصمیم به دادن مسکن دارید، چند روز قبل آن را آزمایش کنید تا ببینید حیوان خانگی شما چگونه واکنش نشان می دهد.