تنفس سریع در خواب

تنفس سریع هنگام خواب - چه زمانی باید نگران بود؟

آیا توله سگ خواب شما در زمانی که قبلاً آرام خوابیده است ناگهان شروع به تنفس سریع می کند یا وقتی سگ شما به خواب می رود تغییر مداومی در تنفس سگ شما ایجاد می شود؟ این مقاله در مورد اینکه چه زمانی طبیعی است و چه زمانی باید با دامپزشک خود تماس بگیرید، صحبت خواهد شد.

تنفس رویایی

این بسیار طبیعی است که یک سگ و به خصوص توله سگ ها مانند ما رویاهایی داشته باشند. ما فقط می‌توانیم تصور کنیم که آن‌ها چه خوابی می‌بینند (احتمالاً در تعقیب سنجاب‌ها و خرگوش‌ها) اما این افزایش سرعت تنفس اغلب با سوسو زدن سریع پلک‌ها، لرزش پا و گاهی صداهایی مانند فریاد زدن و حتی غرغر کردن همراه است.

این به طور معمول فقط یک یا دو دقیقه طول می کشد و در توله سگ ها شایع تر است زیرا مغز آنها تمام کارهای هیجان انگیزی را که در آن روز انجام داده اند پردازش می کند. اگر تغییر تنفس با سایر علائم خواب مرتبط نیست و پس از مدتی برطرف نشد، ممکن است معقول باشد که با دامپزشک خود تماس بگیرید.

تلاش و گرما

پس از ورزش کردن سگ، ضربان تنفس او به طور طبیعی افزایش می یابد و این افزایش سرعت برای مدت کوتاهی پس از پایان ورزش ادامه می یابد. بسیاری از توله سگ ها بلافاصله پس از بازی چرت می زنند (حتی در اواسط بازی!) و افزایش سرعت تنفس در چرت ادامه می یابد.

فقط در صورتی که نفس کشیدن در عرض چند دقیقه آرام نشود، نگران کننده است. عصرهای گرم تابستان ممکن است به این معنی باشد که سگ شما سریعتر نفس می کشد، زیرا او به خواب می رود و ممکن است به دنبال مکانی برای خواب در زیر یک پنجره باز شده باشد.

توجه داشته باشید که اگر سگ شما در هوای گرم بسیار شدید بازی می کند، ممکن است با چشمان بسته دراز بکشد و استراحت کند، اما برای مدت طولانی تری بسیار سنگین و سریع نفس می کشد و ممکن است در معرض گرمازدگی باشد. تنفسی که پس از ده دقیقه کند نشده است، به خصوص اگر همراه با زبان و لثه های قرمز روشن، ترشح آب دهان، لرزش و ناله باشد، طبیعی نیست و باید سگ خود را خنک کنید و در اسرع وقت با دامپزشک خود تماس بگیرید.

بیماری قلبی

در حالی که اغلب این یک نگرانی در سگ های مسن است، یک بیماری قلبی تشخیص داده نشده می تواند در هر سنی رخ دهد. در این شرایط، صاحبان معمولا متوجه می شوند که سگ آنها ممکن است بیش از حد معمول خسته باشد و همچنین ممکن است سرفه داشته باشد. همچنین ممکن است متوجه افزایش سرعت تنفس سگ خود در شب شوید و ممکن است خواب ناآرام داشته باشد.

همانطور که قلب شروع به از کار افتادن می کند، مایع می تواند در ریه ها جمع شود و در سمتی که روی آن دراز کشیده اند جمع شود و این باعث ناراحتی تنفس می شود. سگ خواب شما در ابتدا سریع تر و با تلاش بیشتر نفس می کشد اما پس از مدت کوتاهی بیدار می شود، حرکت می کند و سپس در موقعیت دیگری قرار می گیرد. سگ خسته در روز که بی قرار است و در طول شب سرفه می کند باید توسط دامپزشک شما معاینه شود.(اگر در شهر های تحت پوشش سامانه دامپزشک هستید با شماره 021-28426219 سریع تماس بگیرید )

چه کاری می توانید انجام دهید تا بررسی کنید همه چیز اوکی است

چند بررسی ساده از سگ شما می تواند به شما اطمینان دهد که همه چیز خوب است:

مدت زمان ماندگاری تنفس سریع

 تنفس سریع در خواب فقط باید چند دقیقه طول بکشد - بیشتر از این ممکن است نگران کننده باشد.

زمان چند نفس در 60 ثانیه

- یک توله سگ بین 15-40 بار در دقیقه و یک فرد بالغ بین 10-40 بار در دقیقه در هنگام خواب نفس می کشد.

دمای بدن آنها را بررسی کنید

- توصیه نمی شود این کار را هنگام خواب با دماسنج انجام دهید، اما نگه داشتن دست خود در بالای آنها ممکن است نشان دهد که آیا احساس گرمای بیشتر از حد معمول دارند یا خیر. اگر آنها را از خواب بیدار کرده باشید، می توانید این کار را با یک دماسنج به طور دقیق انجام دهید.

لثه های آنها را بررسی کنید - آنها باید صورتی و مرطوب باشند و رنگ پریده، قرمز، قهوه ای یا آبی/خاکستری نداشته باشند.

بررسی کنید شکم آنها متورم یا سفت نباشد

 - درد معده یا نفخ می تواند باعث فشار اضافی بر روی ریه ها شود و باعث افزایش سرعت تنفس شود. بیدار کردن سگ در هنگام خواب می تواند برای سگ شما ناراحت کننده باشد (ممکن است حواسش پرت شود و احتمالاً به شما ضربه بزند)، اما اگر افزایش سرعت تنفس شما را نگران می کند و هیچ نشانه ای از خواب دیدن وجود ندارد، می توانید با احتیاط او را بیدار کنید. با صدا زدن آرام نام آنها و بررسی اینکه همه چیز خوب است.

چه زمانی با دامپزشک خود تماس بگیرید

تنفس سریع بعد از 10 دقیقه ته نشین نمی شود

خسته در روز و سرفه

تنفس پر سر و صدا

تنفس سریع در روز و همچنین در شب