دامپزشکی از راه دور

مدتی است که امکان بازدید دامپزشک از طریق اینترنت در ایران فراهم شده است. همه‌گیری کرونا به ما نشان می‌دهد که ارائه توصیه‌های شایسته دامپزشکی از طریق مشاوره ویدیویی چقدر مهم است. مقاله ما مزایای مشاوره با دامپزشکان آنلاین ما را توضیح می دهد.


توصیه های شایسته با وجود کرونا

با توجه به شرایط فعلی، بازدید از مطب دامپزشکی محلی همیشه امکان پذیر نیست یا فقط با اقدامات بسیار محدود کننده امکان پذیر است. در بسیاری از نقاط، به دلایل محافظت در برابر عفونت، به سادگی امکان پذیر نیست ، بنابراین، بسیاری از صاحبان حیوانات خانگی اکنون به این فکر می کنند که آیا لازم است فوراً به دامپزشکی حیوان خانگی خود مراجعه کنند. یا اینکه مشورت با دامپزشک از طریق مشاوره ویدیویی منطقی و آسانتر نخواهد بود ؟ سپس این فرد می تواند ارزیابی شدت تصویر بالینی را در راحتی چهار دیواری خود برای انسان و حیوانات و در نتیجه بدون استرس برای سگ یا گربه ارائه دهد.توصیه زیر را انجام دهید

 

دامپزشکان مجرب  سامانه دامپزشک با آرامش با شما صحبت خواهند کرد که آیا باید در اسرع وقت، در چند روز آینده شخصاً با حیوان خود به دامپزشک محلی خود مراجعه کنید یا در حالت ایده آل اصلاً این کار را نکنید .

خطر عفونت را به حداقل برسانید

به خصوص با توجه به افزایش تعداد موارد ابتلا، یک مشاوره ویدیویی می تواند تماس با دیگران را به حداقل برساند و در نتیجه از ابتلای حیوان خانگی شما به بسیاری از بیماری ها جلوگیری کند.

اگر حیوان خانگی خود را قبل از مراجعه به دامپزشک نزد ما بیاورید و ما بتوانیم ارزیابی مفیدی از وضعیت سلامتی دوست چهارپا خود به شما ارائه دهیم، می توان از چنین وضعیتی جلوگیری کرد.

آیا حیوان خانگی من می تواند کووید-19 را منتقل کند؟

در اینجا لازم به ذکر است که انتقال SARS-CoV-2 از گربه به انسان در موارد بسیار نادری امکان پذیر است، اما با توجه به دانش فعلی اهمیتی برای آلودگی انسان ندارد. انتقال از سگ به انسان تا به امروز مشخص نیست.

مهم: لطفاً کووید-۱۹ را با بیماری‌هایی که می‌تواند توسط ویروس‌های کرونا در سگ‌ها (کرونا ویروس سگ، CCoV) و گربه‌ها (کرونا ویروس گربه‌سان، FCoV) ایجاد شود، اشتباه نگیرید. اگرچه اینها به خانواده ویروس یکسانی (Coronaviridae) تعلق دارند، اما کاملاً مختص میزبان هستند

فواید عمومی پزشکی از راه دور

حتی مستقل از همه گیری کرونا، مشاوره با دامپزشکان آنلاین ما یک مزیت است.

همکاران ما می توانند به عنوان مثال، حیوان شما را در محیط آشنا ببینند و شما را برای انجام معاینات اولیه راهنمایی کنند. این امکان تشخیص مشکوک و ارزیابی وضعیت را فراهم می کند. نگران نباشید، دستورالعمل های ما بسیار ساده است و می تواند توسط همه اجرا شود - ما قول می دهیم!

اگر علاقه مند به کسب بینش در مورد چنین امتحانی در خانه هستید، ما مقالات خود را توصیه می کنیم چگونه یک معاینه حیوان خانگی در خانه انجام دهیم: راهنمای گام به گام و چگونه دمای سگم را اندازه بگیرم؟ .

متأسفانه، همیشه حیوانات خانگی هستند که با مراجعه به دامپزشک آنقدر استرس دارند که علائم آن با ترشح هورمون استرس آدرنالین پنهان می شود. امکان صحبت شبانه روزی با دامپزشک از خانه، تشخیص مشکوک حیوان شما را قادر می سازد تا حد ممکن بدون استرس باشد.

به عنوان یک قاعده، شما یک قرار ملاقات با دامپزشکان ما به موقع دریافت خواهید کرد. این باعث صرفه جویی در زمان با ارزش شما می شود و می توانید سریعتر به حیوان خانگی خود کمک کنید - در مواقع اضطراری حتی زمانی که خارج از منزل یا در تعطیلات هستید.

اگر مشاوره تخصصی در مورد یک موضوع خاص می‌خواهید، یک مشاوره ویدیویی می‌تواند به شما و حیوان خانگی‌تان کمک کند تا یک پاسخ مستقل دریافت کنید.